همشهری آنلاین: اتحادیه خطوط هوایی آسیا پاسیفیک در قبال اقدامات امنیتی شدیدی که این روزها در فرودگاهها صورت می‌گیرد اعلام موضع کرد.

خبرگزاری المان از کوالا لامپور گزارش داد، انجمن خطوط هوایی آسیا پاسیفیک (AAPA) گفت: "خونسرد ماندن نیاز به بلوغ سیاسی واقعی دارد، نباید اسیر واکنش‌های تند همچون به کارگیری تدابیر جدید امنیتی و اثبات‌نشده شد."

این گروه که شامل 17 خط هوایی است، اعلام کرد تدابیر مضاعف امنیتی نظیر اسکن کامل بدن فقط در صورتی موجه است که اثبات شود باری را از دوش ماموران امنیتی برمی‌دارد.

این گروه در بیانیه خود اعلام کرد: "رفتار با شش میلیون مسافری که هر روز پرواز دارند، به شکل تروریست‌ها و موظف کردن آنها به تن دادن به بازدیدهای عریان بدنی، بیهوده است، به ویژه که اگر با امنیت عمومی ما در دیگر جنبه‌های مقایسه شود. چنین اقدامی آنگونه که هم اکنون محاسبه شده است، سالانه ده‌ها میلیارد دلار بار مالی دارد."

این گروه به تازگی ارقامی را منتشر کرد که نشان می‌دهد حمل و نقل هوایی و حمل محموله‌ها به صورت هوایی رونق اقتصادی اندکی داشته، اما تا سودبخشی خطوط هوایی جهانی راه زیادی باقی مانده است.

این انجمن اعلام کرد: "به جای تمرکز بر نظارت‌های اهانت‌امیز بر مسافران، درس کلیدی از حمله تروریستی اخیر و گذشته‌ها این است که باید گردآوری اطلاعات به صورت بهتری صورت بگیرد."

اندرو هردمان، دبیرکل AAPA از دولت‌ها خواست با بازیگران صنایع هوانوردی همکاری کنند و به دنبال "تدابیری هماهنگ در سطح جهان در زمینه امنیت هوایی" باشند.

کد خبر 98965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز