همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور‌ی از فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری روسی در ساعت 13 عصر یکشنبه 13 دی در فرودگاه بندرعباس به دلیل نقص فنی خبر داد.

رضا جعفر زاده در گفتگو با مهر از فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت روسی خبر داد و گفت: این هواپیما به علت نقص فنی در سیستم ناوبری مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بندرعباس شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: صبح امروز این هواپیمای روسی که کشور روسیه را به مقصدترک کرده بود به دلیل بروز نقص فنی در یکی از دستگاه‌های ناوبری در ساعت 13  یکشنبه 13 دی  مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بندرعباس شد.

جعفرزاده ادامه داد: کشور امارات در جریان بروز نقص فنی هواپیمای روسی قادر به شناسایی هواپیما نشد ودرنتیجه به آن اجازه فرود را ندادند.

از این رو مسئولان هواپیمایی کشور برای حفظ جان مسافران پرواز و همچنین کمک به رفع نقص فنی هواپیمای روسی، اجازه فرود در فرودگاه بندرعباس را برای این هواپیمای روسی صادر کردند.

وی گفت: این هواپیما پس از رفع نقص فنی در ساعت 17.30 دقیقه عصر امروز فرودگاه بندرعباس را به مقصد امارات ترک کرد. این پرواز از نوع بوئینگ 737 بود که 129 مسافر نیز به همراه داشت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال چگونگی پذیرش این هواپیما بیان داشت: به لحاظ قدرت بالای فنی و استفاده از امکانات پیشرفته کنترل فضای کشور، پشتیبانی این گونه پروازها در حال حاضر انجام می‌شود.

جعفرزاده در ادامه از لغو چندین پرواز در خطوط داخلی طی روز جاری نیز خبر داد و گفت: ساعت 17.20 دقیقه عصر امروز پرواز 245 مسیر تهران - رشت هواپیمایی هما به علت بدی هوای رشت مجبور به بازگشت به فرودگاه مهرآباد شد و در نهایت راس ساعت 18.20 دقیقه پروازمجدد به مقصد رشت انجام شد.علاوه براینکه پرواز 499 همین شرکت ازتهران به مقصد اردبیل  نیز به دلیل بدی هوای اردبیل بدون انجام از مبداء لغو شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوراظهار داشت: همچنین پرواز 1074 هواپیمایی ماهان نیز به علت نامساعد بودن هوای اردبیل  لغو و پرواز عسلویه - تبریزهواپیمایی کیش ایر نیز به علت جو نامساعد هوای تبریز وعدم دید کافی برای فرود خلبان، ساعت 12.50 دقیقه ظهر امروز در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست که مجددا ساعت 18 عصر روز جاری فرودگاه مهرآباد را به سمت مقصد ترک کرد.

همچنین ظهر روز جاری پرواز تهران - تبریز نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی و آنچه که وزش باد شدید اعلام شد، مجبور به بازگشت به فرودگاه مهرآباد تهران شده است.

در این زمینه ناصر شفق مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز که یکی از مسافرین این پرواز بود به خبرنگار مهر گفت: پرواز تهران - تبریز که ساعت 11 صبح امروز پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد تهران حوالی ساعت 12.7 دقیقه به فرودگاه تبریز نزدیک و آماده نشستن شد که پس از باز شدن چرخهای هواپیما و کاهش ارتفاع جهت فرود در فرودگاه تبریز، به جهت وزش باد شدید و وضعیت نامتعادل هواپیما، پرواز مجبور به بازگشت دوباره به فرودگاه مهرآباد تهران شد.

کد خبر 98678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز