همشهری آنلاین: رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: دولت برای جبران خسارات ناشی از وزش باد گرم در غرب استان گیلان باید اعتبارات ویژه اختصاص دهد

بهمن محمدیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه اکوسیستم شهرستانهای غرب گیلان به ویژه تالش، رضوانشهر و ماسال بسیار شکننده است، افزود: این مناطق هر ساله در اثر حوادث غیر مرقبه مثل سیل، طوفان، رانش زمین و وزش باد خسارت‌های هنگفتی را متحمل می‌شود.

وی همچنین تخریب برخی از ابنیه نظیر واحدهای مسکونی، دامداری‌ها، اماکن نگهداری علوفه، شکسته شدن درختان و برخی از تاسیسات زیر بنای را از جمله زیان‌های وزش شدید باد در مناطق غرب گیلان اعلام کرد و بر لزوم توجه ویژه دولت به این مناطق شد.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال با بیان اینکه اطلاع دقیقی از حجم خسارات در دست نیست، گفت: کارشناسان در حال بررسی خسارات وارده و تعیین میزان زیان‌های وارده بر اثر این حوادث در این مناطق هستند.

وی در ادامه به مساله آتش سوزی جنگل‌های شفارود رضوانشهر اشاره کرد و یاد آورشد: جنگل‌های این منطقه به عنوان یکی از زیباترین جنگل‌های استان گیلان است که به دلایل متعدد از جمله آتش سوزی دچار مرگ می‌شوند.

کد خبر 98676

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز