گروه اقتصادی: هزینه نصب کنتور جداگانه گاز در آپارتمان‌ها و مجتمع‌ها در کمتر از 3 ماه به دو برابر افزایش یافت

مصطفی کشکولی، معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به استقبال مردم از طرح تفکیک کنتور در واحدهای مسکونی به‌ویژه در شهرهای بزرگ، گفت: هزینه نصب کنتور و اشتراک، جداگانه و متفاوت است، اما به‌طور میانگین این هزینه رقمی بین 70 تا 80 هزار تومان خواهد بود.

به گزارش همشهری، در اواخر مهرماه سال‌جاری، این مبلغ از سوی همین مقام شرکت گاز، 30 تا 40 هزار تومان اعلام شده بود که به این ترتیب دوبرابر شده است. این مقام مسئول همچنین به ایلنا گفت که تاکنون گاز برخی دستگاه‌های اداری به‌دلیل مصرف خارج از الگو با اخطار قبلی و به‌مدت چند ساعت قطع شده است.

وی افزود: با ممیزی‌های انجام شده و درصورت تکرار این وضع قطع گاز ادامه خواهد یافت. کشکولی درباره توزیع صورت‌حساب‌های 3 رنگ (آبی، قرمز و زرد) در میان مشترکان گاز نیز گفت: این طرح که از 2 هفته پیش به‌صورت آزمایشی در استان تهران اجرا شده، مشخص‌کننده رتبه مشترکان از نظر رعایت الگوی مصرف است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: با اجرای طرح قبوض 3 رنگ در استان تهران و ارزیابی آن در پایان دوره، این طرح در سراسر کشور انجام خواهد شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران  همچنین خبر داد که بهای گاز تحویلی به بخش صنعتی کشور هیچ تغییری نکرده است و گاز‌بهای این بخش با همان نرخ پیشین محاسبه می‌شود. وی گفت: بهای گاز صنایع با نرخ 5/158ریال محاسبه می‌شود و هیچ افزایش قیمتی در‌این بخش اعمال نشده است.

مصطفی کشکولی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تامین سوخت بخش صنعتی کشور پیش‌بینی شده است، افزود: از ابتدای دوره سرما تا‌کنون گازرسانی به صنایع بدون اعمال محدودیت انجام شده و تاکنون هیچگونه مشکلی وجود نداشته است.

کد خبر 98604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز