جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاپ بندیکت شانزدهم پنج‌شنبه 30 نوامبر ( 9 آذر) از ترکیه به ایتالیا بازگشت. او در عین حال از یکی از مشهورترین مساجد استانبول نیز دیدن کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس این دومین بار بود که یک پاپ از یک  مسجد دیدار می‌کرد؛ پیش از این سلف تاو. ژان پل دوم در سال 2001 از مسجدی در سوریه دیدار کرده بود.

سخنگوی واتیکان فردریکو لومباردی هفته گذشته گفت دیدار از مسجد به عنوان "علامتی از احترام" به برنامه اولین سفر او در مقام پاپی به یک کشور مسلمان اضافه شد.

مسجدی که پاپ از آن دیدن کرد رسما مسجد سلطان احمد خوانده می‌شود – سلطان احمد اول سلطان عثمانی دستور بنای آن را داده بود- اما به خاطر کاشی‌های زیبای آبیش عموما به نام مسجد آبی مشهود است.
پاپ  روز سه‌شنبه هم در آنکارا با "احمد نجدت سزر" رییس جمهوری ترکیه در پشت درهای بسته دیدار و گفت وگو کرد. در آغاز این دیدار تنها به عکاس خبرگزاری ملی آناتولی و فیلمبردار تلویزیون دولتی ترکیه اجازه داده شد به مدت چند دقیقه از این دیدار عکس و فیلم تهیه کنند.

گروهی هم در استانبول و آنکارا پنجشنبه با برگزاری تظاهرات، سفر پاپ به ترکیه را محکوم کرده و علیه وی شعار دادند.

به گزارش خبرگزاری آنسا پاپ با یک فروند هواپیمای بوئینگ ‪ ۷۳۷‬خطوط هوایی ترکیه وارد فرودگاه نظامی " چمپینو" در رم شد و مورد استقبال "رومانو پرودی " نخست وزیر ایتالیا قرار گرفت.

کد خبر 9849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز