همشهری آنلاین : مدیرکل بهزیستی استان تهران از ساماندهی 800 کودک کار و خیابان ایرانی زیر 14 سال طی چهار ـ پنج ماه اخیر خبر داد.

ظاهر رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که وضعیت کودکان خیابانی تهران نگران‌کننده بود و در این باره همیشه با مشکل مواجه بودیم، افزود: سرپرستی 62 نفر از مجموع این کودکان به دلیل بدسرپرست و بی‌سرپرست بودن به مراکز شبانه روزی بهزیستی واگذار شد.

به گفته وی، به این ترتیب 62 نفر به مجموع یک‌هزار کودک بد سرپرست و بی‌سرپرست مراکز شبانه‌روزی بهزیستی افزوده شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان این که همچنین تعدادی از کودکان خیابانی جمع‌آوری شده نیز در راستای ساماندهی به استان‌ها و شهرستان‌های تابعه خود ارجاع شدند، عنوان کرد: این در حالیست که حدود 60 خانواده‌ از میان خانوارهای کودکان یاد شده نیز نیازمند کمک‌های مالی بابت ودیعه و رهن مسکن بودند که بهزیستی به این منظور150 میلیون تومان به این خانوارها کمک کرد.

رستمی ضمن اشاره به این که همچنین 200 خانوار نیازمند کمک‌های مددکاری، روانشناختی و دریافت مستمری بودند، اظهار کرد: برخی دیگر از کودکان نیز جهت تعیین تکلیف هنوز در مرکز «یاسر» بهزیستی به سر می‌برند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تاکید کرد: در حال حاضر بهزیستی تنها پاسخگوی کودکان ایرانی زیر 14 سال است که با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری این کودکان را در قالب کودکان خیابانی ساماندهی می‌کند.

کد خبر 97756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز