شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

دکتر عباسعلی کدخدایی * در پی مجادلات سیاسی بعد از انتخابات و درپی لجاجت‌های برخی نامزدان انتخابات در عدم پذیرش نتایج قانونی آن، اتفاقاتی حادث شد که در بی‌ربط بودن آن دیگر امروز بر کسی تردیدی باقی نمانده است.

اگر در روزهای اولیه پس از انتخابات عده‌ای همچنان درپی بررسی بیشتر نتایج بودند و صحت و سقم آن‌را تعقیب می‌کردند، آشوب‌های برنامه‌ریزی شده توسط دشمن قدیم هرگونه شک و شبهه‌ای را از بین برد و مردم فهیم و آگاه کشورمان فهمیدند که موضوع، انتخابات و نتایج آن نیست؛

بلکه مسئله اصلی ثمره شجره طیبه انقلاب الهی یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از آغاز به هر وسیله و ابزار تمسک شده تا شاید آن‌را ریشه‌کن کنند؛ غافل از آنکه نور خدا خاموش شدنی نیست.

در این میان حرکت بسیار وهن‌آمیز عده‌ای در توهین به عکس حضرت امام(ره) این ناجوانمردی و خباثت را به اوج رسانید و عمق کینه و دشمنی عوامل استکبار را نشان داد.

تصویر تصویرگر عشق و محبت و معمار زیبایی‌های انقلاب اسلامی در دستان اهرمن‌صفتان مورد هتک واقع شد؛ چراکه انقلاب اسلامی ما با همین تصویر آغاز شده و این از اسرار انقلاب اسلامی است که هم در گذشته و هم در آغاز انقلاب عکس امام(ره) در دل ستمگران طاغوتی وحشت می‌آفرید و در قلوب مؤمنین سرور و شادی و هم‌اینک عده‌ای ترسان از آن تصویر ایثار و حماسه هستند.

در دوران انقلاب عکس امام و نصب آن بر در و دیوار از یک‌طرف شور و نشاط می‌آفرید و دل‌های مردم را غرق در سرور و شادی می‌کرد و از طرف دیگر ترس و رعب و وحشت در دل‌های طاغوتیان می‌افکند.

اکنون ما را چه شده است که اجازه می‌دهیم با اعمال خود اهریمن‌صفتان جری شده و تعرض به تصویر تصویرگر عشق و ایمان و زیبایی داشته باشند. آیا منافع شخصی ما آنقدر مهم است که اجازه اینگونه توهین را بدهیم؟ آیا اگر ما رهرو صدیق آن سفر کرده عزیز باشیم، می‌توانیم تحمل چنین هتک ناروایی را به تصویر خورشید داشته باشیم؟

به‌یقین خاک‌اندود کردن خورشید ممکن نیست و هتاکان چشمان خود را خاک‌آلود خواهند کرد و خورشید امام(ره) همچنان نورافشانی خواهد کرد. ابرهای کینه و نفرت تلاش مذبوحانه‌ای خواهند کرد که نتیجه‌اش نابودی خود خواهد بود و آنان که این زمینه را فراهم کرده‌اند.

مبادا در زمره کسانی باشیم که سکوت ما، ادعای نابجای ما و طلب‌های خلاف قانون ما مقدمات اینگونه خباثت‌ها را فراهم کرده باشد که در این صورت ما نیز در این رفتار هتاکانه شریک هستیم و رفتار ما مصداق « تعاونوا علی‌الاثم و العدوان» .

امام(ره) تصویرگر عشق و محبت بود و ازاین‌رو تصویرش در قلوب عاشقان او برای همیشه تاریخ جاودانه شد. امام(ره) پیام‌آور وحدت و ازخودگذشتگی بود و حلقه وصل دوستداران انقلاب اسلامی و تمسک به سیره او ما را از تندروی بازمی‌دارد و درس ایثار می‌آموزد.
عکس او برای همیشه در دل‌ها باقی است؛ چه روی کاغذ باشد و یا نباشد، مهم آن است که قلوب مردم در تسخیر اوست و او بر دل‌ها حکومت می‌کند.

باشد که از قافله عشق و ایثار و ازخودگذشتگی امام(ره) عقب نمانیم و آن زمان که کارنامه اعمال در دستمان قرار می‌گیرد شرمنده او نباشیم.

به خود آییم که کجا بودیم و چه می‌کردیم اگر نور عکس او بر ما نمی‌تابید؟! بدانیم که تصویر او دل‌هایمان را زنده کرد و اهریمنان را فراری داد و دوستان را مسرور و اینک نیز همان است. تصویر او برای شب‌پرستان آزاردهنده است؛ پس بکوشیم شب‌پرستان را با سکوت خود، رفتار خود و گفتار خود یاری نرسانیم.

* سخنگوی شورای نگهبان

کد خبر 97723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز