گروه ورزشی: لیگ برتر فوتبال در حالی پنچشنبه 9 آذر وارد یازدهمین هفته خود می‌شود که تیم‌های حاضر در این بازی‌ها با مشکل کمبود بازیکن روبرو شده‌اند.

آمار محرومیت در این هفته به یکی از بالاترین سطوح خود در سال‌های اخیر رسیده و 17 بازیکن از همراهی تیم‌های خود محروم هستند. در این میان خیل بازیکنان مصدوم نیز مشکل دیگری است که تیم‌های لیگ برتری را با دشواری روبرو ساخته است.
بازی‌ها هر چه بیشتر به نیم فصل نزدیک می‌شود آمار بازیکنان مصدوم افزایش پیدا می‌کند. یکی از دلایل اصلی این مصدومیت‌ها که تیم‌ها را دستخوش تغییر و مشکلات می‌کند عدم رعایت صحیح دوره بدنسازی در زمان تعطیلی لیگ است.

از سوی دیگر سومین عاملی که تیم‌ها را با چالش روبرو کرده است حضور تیم المپیک ایران در رقابت‌های دوحه است که تعدادی از بازیکنان حاضر در لیگ نیز به همین دلیل در بازی‌های این هفته غایب هستند. البته این بار نحوه گزینش بازیکنان به نوعی بود که بازی‌های لیگ برتر تعطیل نشود. با جمع‌بندی تمامی این موارد به نظر می‌رسد هفته‌ای پر تلاطم و غیرقابل پیش‌بینی در انتظار لیگ برتر است. در حال حاضر تیم‌های سایپا و استقلال با 21 امتیاز در صدر جدول قرار دارند. در انتهای جدول نیز فولاد و راه‌آهن در سراشیبی سقوط گام برمی‌دارند. سایپا این هفته در کرج میزبان پیکان است. بازی این دو تیم صنعتی همواره یکی از دیدارهای جذاب مسابقات بوده است.سایپا با دایی اولین شکست را مقابل استقلال اهواز پذیرفت تا هشداری باشد برای بازیکنان جوان این تیم که مغرور نشوند. تیم سایپا در این بازی جواد آشتیانی و حمید رضا فرزانه دو مدافع خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. علاوه بر این دو بازیکن این تیم سید جلال حسنی و محسن ارزانی به همراه تیم امید در دوحه به سر می‌برند تا خط دفاع این تیم به کلی تغییر چهره دهد. در آن سوی میدان پیکان نیز با مشکلاتی مشابه روبروست. جلال امیدیان، محسن بیاتی‌نیا و حسین معمار سه بازیکن کلیدی این تیم با محرومیت روبرویند. نوری، غلامین و پولادی نیز در قطر با تیم امید به سر می‌برند.پیکان بعد از دو پیروزی متوالی در لیگ برتر علاقمند است تا موفقیت خود را در لیگ تداوم بخشد البته با شرایط موجود کار برای هر دو تیم دشوار است.
در تهران استقلال که سایه به سایه سایپا در صدر گام برمی‌دارد میزبان سپاهان است. این بازی را به نوعی می‌توان سوپر جام ایران قلمداد کرد. استقلال قهرمان لیگ برتر و سپاهان فاتح جام حذفی است و هر دو نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا.
البته این بازی زمانی پرشورتر بود که هر دو تیم با تمام قوا به میدان می‌رفتند. در تیم استقلال پیروز قربانی و سیاوش اکبرپور با محرومیت روبرو هستند و فکری و رحمتی نیز با آسیب دیدگی مواجهند و ممکن است به این بازی نرسند.سپاهان در غیاب حمید شفیعی، سید مهدی سید صالحی، جلال اکبری، محمد نوری و هادی جعفری مقابل استقلال صف‌آرایی می‌کند. لوکا بوناچیچ در این فصل سپاهان را به یکی از قدرت‌های لیگ برتر تبدیل کرده است که نشانه‌های یک تیم کامل را در چهره خود دارد. سپاهان با این شرایط در لیگ قهرمانان آسیا نیز موفق خواهد بود.فیروز کریمی با استقلال اهواز از آغاز فصل تاکنون موقعیت خود را در بالای جدول حفظ کرده است. کریمی روبروی تیمی می‌ایستد که شهرت خود را با آن بدست آورده است. کریمی از مکتب پاس به فوتبال ایران راه یافت و اما این بار باید تمام دانش خود را علیه تیم سابقش به کار گیرد.
استقلال اهواز در این بازی سعید چاه‌جویی و حسین ماهینی‌ را بواسطه حضور در تیم امید در اختیار ندارد. این تیم در حال حاضر با 19 امتیاز در یک قدمی سایپا و استقلال تهران قرار دارد و در صورت لغزش این دو تیم می‌تواند به آنها نزدیک‌تر شود.بازی حساس فولاد خوزستان و پرسپولیس فردا با استقبال هواداران اهوازی روبرو خواهد شد و به همین خاطر این بازی به ورزشگاه تختی انتقال یافته است. در این بازی که برای فولاد ته جدولی ا ز اهمیت خاصی برخوردار است، عادل کلاه‌کج و پژمان منتظری بدلیل همراهی تیم امید ایران غایب هستند. مایلی کهن در این بازی می‌خواهد دانش مربیگری خود را به دنیزلی ثابت کند. پرسپولیس تیم چهارم لیگ برتر در این بازی کریم باقری، احسان خرسندی، مهرداد اولادی را در ترکیب خود ندارد و 3 بازیکن مصدوم این تیم با نام‌های الونگ الونگ، مامانی و آشوبی نیز حضورشان در پرده ابهام قرار دارد.

برنامه هفته یازدهم لیگ برتر
جمعه 10/9/85
ساعت 15/14: ذوب آهن – ملوان (فولاد شهر)
ساعت 15/16: فولاد خوزستان – پرسپولیس (تختی اهواز)
ساعت 15/14: پاس – استقلال اهواز (شهید دستگردی)
ساعت 15/14: استقلال – سپاهان (آزادی)
ساعت 15/14: فجر سپاسی – ابومسلم (حافظیه)
ساعت 15/14: مس – برق شیراز (شهید سلیمی کیا)
ساعت 15/14: صبا  باتری – راه‌آهن (صبا شهر)
ساعت 5/14: سایپا – پیکان (شریعتی کرج)

کد خبر 9750

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز