چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

قیمت انواع شیرینی در3 ماه گذشته با روند رو به رشدی مواجه شده است.

به گفته برخی فعالان صنفی، افزایش سرسام‌آور قیمت مواداولیه تشکیل‌دهنده شیرینی اعم از تخم‌مرغ، شکر و خامه از دلایل عمده افزایش قیمت شیرینی است.یکی از فعالان این صنف با اعلام اینکه قیمت انواع شیرینی طی 3ماه گذشته با روند رو به رشدی مواجه شده‌است، گفت: افزایش سرسام‌آور قیمت مواداولیه تشکیل‌دهنده شیرینی اعم از تخم‌مرغ، شکر و خامه از دلایل عمده افزایش قیمت شیرینی است.به گفته دست‌اندرکاران بازار شیرینی، طی 8ماه گذشته این بازار با چالش‌های جدی مواجه بوده‌است.

نبود نرخ‌ گذاری‌های مناسب از سوی کمیسیون‌های بازرگانی بدون توجه به تورم اقتصادی و افزایش قیمت مواداولیه و افزودنی، چالش‌هایی را برای قنادان ایجاد کرده است.با این روند طی 8ماه گذشته و به‌ویژه در 3ماه گذشته قنادان نسبت به عرضه شیرینی براساس قیمت‌هایی که خود وضع کرده‌اند، اقدام می‌کنند.

همچنین رئیس اتحادیه قنادان تهران با تأیید افزایش قیمت هزینه‌های تمام‌شده تولید شیرینی به ایلنا، گفت: افزایش نرخ 25درصدی دستمزد کارگران در سال‌جاری و افزایش قیمت 100 قلم مواد افزودنی شیرینی باعث نابسامانی در این بازار شده است.

وی با تأیید افزایش قیمت تخم‌مرغ و شکر طی 3ماه گذشته گفت: نرخ تعرفه قیمت‌گذاری انواع شیرینی در مجمع به تصویب رسیده و در حال حاضر به کمیسیون بازرگانی برای تصویب نهایی ارائه شده است. همچنین احتمال افزایش قیمت شیرینی در آستانه شب یلدا نیز وجود دارد.

کد خبر 97479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز