یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: وزارت علوم بارها اعلام ‌کرده چون آموزش‌و‌پرورش آمادگی اجرای قانون حذف کنکور را ندارد، حذف کنکور تا سال 90 امکان نخواهد داشت، اما وزیر آموزش‌و‌پرورش در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که آموزش‌و‌پرورش آماده اجرای قانون حذف کنکور است.

البته قرار است کنکور با یکسال تعویق از سال 91 حذف شود.حمید‌رضا حاجی‌بابایی در حاشیه همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز گفت: «طی جلسه‌ای با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رسما اعلام کردیم که اگر باید کنکور تا سال 90 حذف شود مشکلی برای اجرای این قانون نداریم ولی جمع‌بندی جلسه این بود که وزارت علوم اقدامات لازم را تا سال 91 یا 92 در این زمینه انجام دهد.

وی در آیین نمادین نواخته‌شدن زنگ پژوهش نیز اعلام کرد: «دستگاه تعلیم و تربیت از سال‌های دوم و سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی، دانش‌آموزان را برای حذف کنکور تا سال 90 آماده کرده است.»

علی کریمی فیروز‌جایی، رئیس کمیته آموزش‌و‌پرورش مجلس نیز در این باره اظهار کرد: بیشترین بار اجرایی این قانون به‌عهده وزارت آموزش‌و‌پرورش است و باید سوابق تحصیلی داوطلبان را که شامل نمرات دبیرستان است به وزارت علوم ارائه کند. وزیر آموزش‌و‌پرورش برای به‌روز کردن سامانه‌های رایانه‌ای خود اعلام آمادگی کرده است.

تغییر سیاست آموزش و پرورش

اعلام آمادگی وزیر آموزش‌و‌پرورش برای اجرای قانون حذف کنکور در حالی است که وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش اعتقادی به حذف کنکور نداشت. علیرضا علی‌احمدی در آخرین اظهار نظر از جایگاه وزیر آموزش‌و‌پرورش گفته بود: «با این قانون می‌خواهند آموزش‌و‌پرورش تست‌زنی در مدارس را توسعه دهد  و  آموزش‌و‌پرورش را به مدرسه کنکور و تست‌زنی تبدیل کنند.»

مخالفت مجلس با کنکور فصلی

به گفته علی کریمی فیروز‌جایی، عضو کمیسیون آموزش مجلس در جلسه‌ای که با حضور وزرای علوم و آموزش‌و‌پرورش در کمیسیون آموزش برگزار شد با پیشنهاد وزیر علوم مبنی بر تعویق 3ساله حذف کنکور مخالفت شد.

وی اعلام کرد: مقرر شد اجرای قانون حذف کنکور با یکسال تعویق از سال 91 اجرایی شود. همچنین مقرر شد کمیته ماده 4 قانون حذف کنکور به ریاست وزیر علوم و با حضور وزرای بهداشت و آموزش و پرورش، رؤسای سازمان سنجش و دانشگاه آزاد برای بررسی راهکارهای اجرایی شدن قانون در سال 91 تشکیل شود.

کریمی فیروز‌جایی در باره طرح برگزاری کنکور فصلی نیز گفت: مجلس معتقد است که قانون حذف کنکور مزایا و منافع زیادی دارد، به همین دلیل پیشنهاد وزیر علوم برای برگزاری کنکور فصلی موضوعیت ندارد و این بحث منتفی است.

کد خبر 97254

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز