جمعه ۲۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

گشتاسب فروزان: در زمانه‌ای که به راه رفتن بر زمین سخت هم اعتمادی نیست، پرسه زدن در میان ابرها می‌تواند تجربه‌ای خوشایند باشد

تجربه‌ای از آن دست که مدت‌ها در خاطره ذهن و چشم و پوست خواهد ماند.

نظاره کردن حرکت آهسته‌ ابرها تا آنجا که موها و پوست صورتمان از تازگی قطره‌ای آب خیس می‌شود، شاید در جاهای مختلفی اتفاق بیفتد و جنگل ابر یکی از این‌جاهاست.
در این‌جا آسمان با ابرهایش به زمین سر می‌زند.

جنگل ابر قسمتی از جنگل‌های باستانی هیرکانی است در شمال شرق شهر سمنان و 50 کیلومتری شمال‌ شرق شاهرود. این جنگل 35 هزار هکتاری که این روزها مورد هجوم ماشین‌های بزرگ راهسازی قرار گرفته، در مرز دو استان سمنان و گلستان واقع شده و به دلیل قرار گرفتن در میان دو منطقه کم‌ارتفاع و بلند همیشه مملو از ابر است.گذشته از این ویژگی نادر، قرار گرفتن در میان اکوسیستم منطقه نیمه‌بیابانی و جنگلی سبب شده درخت‌های سوزنی برگ و پهن برگ در این منطقه به وجود بیاید.

این جنگل به دلیل داشتن درخت‌هایی مانند راش، بلوط، توسکا، نارون، گیلاس وحشی، اروس، بارانک، سرخدار و... و گونه‌های گیاهان دارویی همواره مورد توجه دوستداران طبیعت بوده است.متأسفانه در حال حاضر تعریض جاده و تسطیح آن در حد یک بزرگراه دو بانده از شاهرود تا روستای ابر تا چهار کیلومتری جنگل ابر صورت گرفته و جنگل بی‌نظیر ابر خطر را در نزدیکی گوش خود حس می‌کند.

می‌توان زمان زیادی به ابرهای لابلای درخت‌ها خیره ماند و لحظه هایی زندگی پرهیاهوی شهری را به فراموشی سپرد

می‌توان با چند ساعت پیاده‌روی از میان جنگل انبوه و در جاده‌ای باریک وپر خطر به آبشار «شرُ شُر» رسید

صبح زود که خورشید فضای جنگل را روشن می‌کند می‌توان طراوت گیاهان را که به تدریج زیر ابرها پنهان می‌شوند ، تجربه کرد

درخت «اورس» یکی از درخت‌های اصلی جنگل است با قدمتی چندین ساله، هنگامی که کنار آن می‌ایستی، عظمت و بلندی آن را درک می‌کنی.این درخت حدود 20 متر ارتفاع دارد

اقیانوس ابر به آهستگی جنگل را در بر می‌گیرد و طراوت خود را به درخت‌ها می‌دهد

کد خبر 97168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز