همشهری آنلاین: پلیس پاکستان اعلام کرد پنج نفر از افرادی را که گزارش شده بود پیشتر در آمریکا ناپدید شده‌اند را دستگیر کرده است.

به گزارش بی بی سی، این افراد که دارای ملیت آمریکایی هستند در جریان حمله پلیس پاکستان در خانه‌ای در ساگودا واقع شرق استان پنجاب دستگیر شدند. پلیس پاکستان اعلام کرده است که این افراد به ظن طراحی برای انجام عملیات تروریستی در این کشور بازداشت شده‌اند.

اف بی آی نیز اعلام کرده است که در حال انجام تحقیقاتی درباره این مساله است که آیا این مردان همان افرادی بودند که ناپدید شدن آنها در ماه گذشته از ایالت ویرجینیا گزارش شده بود یا خیر.

سه نفر از این مردان دارای اصالت پاکستانی، یک نفر دارای اصلیت مصری و دیگری یمنی بود.

گزارش شده است که از این افراد نوار ویدئویی را به دست آورده‌اند که در آن ضمن نشان دادن تصاویری از صحنه‌های جنگ، راوی به این مساله اشاره می‌کرد که باید از مسلمانان دفاع کرد.

وزارت امورخارجه آمریکا قصد دارد اطلاعاتی درباره این افراد کسب کند.

یان کلی سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرده است که اگر افراد بازداشت شده از شهروندان آمریکا هستند، ما حتما مایلیم بدانیم این افراد به چه اتهامی بازداشت شده و تحت چه شرایطی نگهداری می‌شوند.

کاترین شوایت سخنگوی اف بی ای نیز اعلام کرد که این آژانس از دستگیری این افراد اطلاع داشته و با خانواده این دانشجویان ناپدید شده در ارتباط است.

این سخنگو افزود: ما در حال کار با مقامات پاکستانی جهت مشخص کردن هویت این افراد و قصد آن‌ها از رفتن به پاکستان هستیم.

سفارت پاکستان در واشنگتن نیز اعلام کرده است که این افراد در خانه‌های که متعلق به عموی یکی از آن‌ها بود بازداشت شده‌اند. یکی از مقامات سفارتخانه پاکستان در آمریکا گفت: پلیس محلی این خانه را تحت نظر داشته است. او افزود: تا کنون اتهامی علیه این افراد مطرح نشده است.

کد خبر 97036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز