همشهری آنلاین : اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران که به تازگی هیات مدیره تازه آن بر سرکار آمده است در نشستی با برخی از ناشران شناخته شده حوزه های تاریخ معاصر کمیته ای را برای بزرگداشت صدمین سال مشروطیت تشکیل داده است .

به گزارش همشهری آنلاین  جلسه هماهنگی این کمیته در سوم تیر در محل اتحادیه  شکل گرفت و در آن ناشرانی چون محسن باقر زاده ( توس ) بابک تختی ( مدیر نشر قصه ) ، علی دهباشی ( نشر شهاب) ، حافظ موسوی ، علیرضا رمضانی (مرکز) ،  احمد بورقانی ، محمد حسن طباطبایی ( آبی) ، علیرضا رجایی (گام  نو ) جعفر همایی ( نی ) ،  امیر حسین زادگان ( ققنوس) ، محمد علی جعفریه ( ثالث ) و برخی دیگر از فعالان نشر و مطبوعات برگزار در نهایت  کمیته ای متشکل از دهباشی ، رجایی ، طباطبایی مامور پیگیری نحوه برگزاری این موضوع شدند.

اقداماتی چون  کارهای تبلیغاتی ، برگزاری همایش و نمایشگاه های اسناد در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

چاپ پوستر و تراکت های تبلیغاتی برای نصب در ویترین کتابفروشی های تهران ، تبریز و چند شهر دیگر که در جریان مشروطیت دخیل بوده اند . قرار دادن یک نوار با علامتی مخصوص – که هم اکنون در حال طراحی است – که قرار است روی جلد کتابهای منتشره در مرداد ماه درج شود.

برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب هایی که با موضوع مشروطیت برای نخستین بار در سال 1385 منتشر شده ، برگزاری همایش بزرگداشت سید محمد طباطبایی ( ازعلمای حامی مشروطه ) از سوی نشر آبی در خانه هنرمندان ایران در تاریخ 26 مرداد 1385 ، انتشار کتاب با موضوع زندگی سران مشروطیت و تاریخ انقلاب مشروطه از سوی نشر آبی ، برگزاری نمایشگاه اسناد و میکروفیلم های مربوط به تاریخ و رویداد های مشروطیت در گالری ثالث با همکاری سازمان اسناد ملی ایران ، از جمله دیگر برنامه هایی است که این کمیته در صدد اجرای آن است.

کد خبر 969

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز