شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: موارد نژادپرستی و تبعیض‌نژادی در سراسر اروپا به شکل ملموسی افزایش یافته است. شبکه خبری او ار اف گزارش داد، هانس هسلمان (Hans Hesselmann)، رییس ائتلاف شهرهای اروپایی برای مقابله با نژادپرستی در نورنبرگ آلمان گفت:

 "بررسی اخیر آژانس حقوق بنیادین در وین نشان می‌دهد این پدیده بسیار فراگیرتر از آن چیزی است که آمارهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارایه می‌دهند."

بیشترین موارد اعمال نژادپرستی ضد پناهجویان، آوارگان، مهاجران و همچنین مسلمانان صورت می‌گیرد. 97 شهر اروپایی در این ائتلاف عضویت دارند که به دنبال مقابله موثر با نژادپرستی، تبعیض‌نژادی و بیگانه‌ستیزی است. برخی از اعضای آن لندن، پاریس و مادرید هستند.

مارتینا میتنهوبر (Martina Mittenhuber)، رییس بعدی دفتر حقوق بشر نورنبرگ گفت در کنفرانس سالانه امسال ائتلاف شهرها در تولوز فرانسه مشخص شد که افراط گرایان راستی در سراسر اروپا از بحران اقتصادی برای اشاعه شعارهای‌شان استفاده کرده‌اند.

افراطیون اینگونه استدلال می‌کنند که باید مهاجران را به کشورهای‌شان بازگرداند تا فرصت شغلی برای ساکنان اصلی ایجاد شود. میتنهوبر هشدار داد: "افراد بیکار به شکل ویژه در برابر این تفسیر آسیب‌پذیر هستند."

کد خبر 96729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز