مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: طرح جامع جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی شهر تهران با هدف توسعه، تکمیل و به‌روز کردن شبکه‌های جمع‌آوری آبهای سطحی تا 4 سال دیگر تکمیل می‌شود.


به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران احمد دنیا مالی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:  طرح جامع جمع‌آوری آبهای سطحی به طول 500 کیلومتر در مناطق 22گانه شهر تهران در دست اجراست.  وی افزود: عملیات اجرایی توسعه، تکمیل و به‌روز کردن شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی در برخی از مناطق شهر تهران به طول 300 کیلومتر به اتمام رسیده و در حال حاضر ساخت و ساز 40 کیلومتر دیگر از این طرح در دست اجراست.
 وی تصریح کرد:  برای احداث 50 کیلومتر دیگر از طرح جامع جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر تهران طی هفته‌های آتی مناقصه‌ای برگزار خواهد شد.
 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به آنکه در حال حاضر بخش عمده آبهای سطحی هرز می‌رود گفت:  با تکمیل طرح جامع جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر تهران هرساله حجم زیادی از آبهای سطحی جمع آوری و ذخیره خواهد شد و دیگر برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغ‌های تهران با کمبود آب سالم روبه‌رو نخواهیم بود. وی همچنین اظهار داشت:  هر ساله بخش عمده‌ای از مجموع 220 میلیون متر مکعب آب ناشی از بارش برف و باران در تهران به دلیل کمبود و مناسب نبودن شبکه‌های جمع آوری آبهای سطحی هدر می‌رود؛ در حالی که این آبها شیرین هستند و با انجام عملیات تصفیه قابل شرب خواهند بود.  احمد دنیا مالی تاکید کرد:  بر اساس طرح جامع جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر تهران شبکه‌های جمع آوری آبهای سطحی به یکدیگر متصل خواهند شد و در پایان آبهای جمع آوری شده به وسیله شبکه‌های خروجی اصلی از شهر تهران خارج می‌شوند. وی یادآور شد: برای استحصال مجدد آبهای سطحی تهران، شهرداری در پی رایزنی و مشاوره با سایر سازمان‌های ذی‌ربط است تا تمام حجم آبهای جمع آوری شده مورد استفاده قرار بگیرد.
کد خبر 9657

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز