همشهری آنلاین: یوکیا آمانو دیپلمات 62 ساله ژاپنی در مراسمی مسئولیت مدیرکلی آژانس بین المللی انرژی اتمی را برعهده گرفت

به گزارش شبکه خبر، آمانو در سخنان کوتاهی در اتاق کار جدید خود با اشاره به اینکه آژانس با چالش‌های مختلفی روبه روست، مدعی شد: تلاش می کند به عنوان یک مدیرکل، واقع بینانه، مورد اعتماد و حرفه‌ای عمل کند.

وی افزود: موضوعات سختی مانند منع توسعه سلاح‌های هسته‌ای، ایمنی اتمی، نیاز به انرژی و مسائل دیگر را پیش رو داریم که باید درباره آن صحبت شود.

یوکیا آمانو که سال 2009 برای تصدی سمت مدیرکلی آژانس بین المللی انرژی اتمی نامزد شده بود، سرانجام پس از چندین بار رای گیری موفق شد با کسب دو سوم آرای اعضای شورای حکام به جانشینی محمد البرادعی انتخاب شود.

فعالیت البرادعی دیپلمات مصری پس از دوازده سال به عنوان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز(سه شنبه 10 اذر) پایان یافت.

آمانو که تجربه زیادی در بخش انرژی اتمی دارد در سال 1993 مدیریت بخش انرژی هسته‌ای در وزارت امورخارجه ژاپن را برعهده داشت و بعدها نیز به عنوان مدیرکل امور علمی و کنترل تسلیحات این وزارتخانه منصوب شد.

وی با سابقه مسئولیت سفارت ژاپن در بروکسل، ژنو و واشنگتن از سال 2005 به عنوان سفیر و نماینده کشورش در آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت داشت.

این دیپلمات ژاپنی به مدت چهار سال سمت مدیرکلی آژانس را برعهده خواهد داشت.

بیشتر تحلیلگران مسائل سیاسی اعتقاد دارند، دیدگاه‌های آمانو یشتر نزدیک به غرب و آمریکا است.

کد خبر 96489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز