گروه شهری: مدیریت شهری خود را مکلف می‌داند بستر لازم را برای رشد جامعه ایجاد کند و براین باور‌است که یکی از مهم‌ترین وظایفش رشد آگاهی و معرفت شهروندان است.

در همین راستا تعداد کتابخانه‌های شبانه‌روزی پایتخت به 40 کتابخانه افزایش  خواهد یافت.
شهردار تهران در مراسم افتتاح 70 کتابخانه منطقه 7 و رونمایی کتاب« معنا منهای معنا» اثر حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، ضمن بیان مطالب فوق افزود: اگرچه توفیق نداشتیم که در حوزه عقل نظری تلاشی کنیم و عمر خود را در حوزه عقل ابزاری و اجرایی صرف کرده‌ایم ولی به این موضوع اعتقاد داریم که از مهم‌ترین وظایف ما، رشد آگاهی و معرفت شهروندان است و عالی‌ترین هدف ما، سیر رشد وتعالی انسان‌ها در شهر و کشورمان باید باشد.

محمد باقر قالیباف با اشاره به اینکه در بحث کتاب و کتابخوانی از نظر توسعه کمی وکیفی کتابخانه‌ها و توجه به اهل قلم گام‌های جدی در شهرداری تهران برداشته شده، گفت: همه مساجد منطقه 7 به کتابخانه مجهز شدند و جوان‌ها می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنند.

شهردار تهران به راه‌اندازی کتابخانه شبانه ‌روزی در منطقه 7 اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته 2 کتابخانه شبانه روزی در این منطقه وجود داشت که اکنون 2 کتابخانه‌ شبانه ‌روزی دیگر در این منطقه ایجاد شده است.

به گفته قالیباف، در مناطق دیگر نیز کتابخانه‌های شبانه ‌روزی راه‌اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح خانه هنرمندان 2 گفت: این اقدامات کمک به مسائل فرهنگی است و گام‌های جدی در این زمینه برداشته شده است.

قانون، فصل الخطاب است

شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران با تاکید براینکه همه باید در کشور قانون را فصل الخطاب بدانند، گفت: مجلس در سال 85 قانونی را تصویب کرده که براساس ماده 3 این قانون مسئولیت ساخت و ساز و بهره‌برداری و اداره متروها و هرگونه حمل ونقل ریلی بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.

قالیباف با بیان اینکه طبیعتا برای هرگونه تغییر در ساختار مدیریتی تصمیم‌گیری مجلس و تصویب قانون لازم است، خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این است که مشکلات مترو هیچ ارتباطی با بحث‌های مدیریتی و ساختاری ندارد و دغدغه مترو اعتبار و پول است.

وی تصریح کرد: مترو برای توسعه و بهره‌برداری مناسب به پول نیاز دارد و این مجموعه متعلق به هرکسی باشد، باید اعتبارات مورد نیاز آن تامین شود تا مشکلات موجود از سر راه برداشته شود.

قالیباف با تاکید براینکه طی سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری، توسعه مترو بوده است، گفت: در سال‌های گذشته متوسط توسعه مترو، سالانه 2 تا 5/2 کیلومتر بوده ولی ما به شهروندان قول دادیم سالانه حداقل 15 کیلومتر مترو را توسعه دهیم که این کار انجام شد.

شهردار تهران همچنین در مورد خرید واگن‌های مورد نیاز مترو افزود: از 22 ماه قبل برای خرید واگن‌های مورد نیاز مترو اقدام کردیم که LC‌های مورد نیاز باز و بخشی اجرا شده و بخشی در سیستم بانکی به دلایلی متوقف شده است.

شهردار تهران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد زمان افتتاح تونل توحید گفت: زمانی که در حال افتتاح پل روشندلان بودیم همکاران من گفتند که 2 ماه پس از اتمام عملیات ساخت می‌توانند نسبت به تکمیل تجهیزات هوشمند و نصب جت فن‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی در تونل اقدام کنند که با توجه به اهمیت و تاثیر‌گذاری تونل توحید در شهر از آنها خواستیم که یک ماهه این اقدامات را انجام دهند و امیدواریم تونل توحید، ظرف 15 تا 20 روز آینده افتتاح شود و تمام تلاش ما این است که مراسم عید غدیر را در آنجا برگزار کنیم.

وی همچنین درباره هدفمند کردن یارانه‌ها افزود: بارها به این موضوع اشاره کرده‌‌ام که اصل طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از اقدامات ضروری برای کشور است ولی فکر می‌کنم هر طرح خوب و هر قانون خوب اگر مجریان خوب و بستر مناسب نداشته باشد با مشکل مواجه می‌شود.

اسدالله بادامچیان و علیرضا محجوب 2 نماینده مجلس شورای اسلامی و احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 95898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز