یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سامانه‌ پدافند هوایی وزارت دفاع در رزمایشی که قرار است از دوشنبه 2 آذر برگزار شود، عملی خواهد شد، تاکید کرد:

ایران همچنان تعهد طرف روسی در سامانه‌ S300 را پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ احمد وحیدی روز یکشنبه اول آذر در حاشیه همایش سراسری سامانه اطلاعات مکانی (جی. آی. اس) که در تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در ارزیابی از وضعیت امنیتی منطقه اظهار داشت: جمعیت منطقه در گرو همکاری‌های همه‌جانبه کشورهای منطقه است.

وزیر دفاع تاکید کرد که سطح همکاری‌ها طبیعتا بر امنیت، رشد و پایداری موثر است، تا مادامی که نیروهای فرامنطقه‌ای در سطح منطقه به ویژه در کشورهای عراق و افغانستان حضور دارند، نمی‌توان از امنیت خوب سخن گفت.

وی ادامه داد : شرط امنیت پایدار خروج نیروهای فرامنطقه‌ای و دخالت نکردن آن‌ها در امور داخلی کشورهای منطقه است.

سردار وحیدی درباره فعالیت‌های وزارت دفاع در رزمایش حامیان ولایت که از فردا (دوشنبه 2 آذر)آغاز می‌شود نیز گفت: در هر رزمایشی سامانه‌های وزارت دفاع را مورد ارزیابی عملی قرار می‌دهیم. در رزمایش فردا نیز سامانه‌ پدافند هوایی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

وزیر دفاع با تشریح تاثیرات سامانه‌ اطلاعات مکانی در صنعت دفاعی کشور، گفت: سامانه‌ اطلاعات مکانی عنصری مهم در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و هدایت صحنه‌ نبرد است. مدیریت اطلاعات مکانی با آنالیز زمین نبرد مدیریت مناسبی را هم در زمان صلح و هم در زمان جنگ ایفا می‌کند. علاوه بر این ویژگی در صحنه‌های بحران؛ قبل، حین و بعد از بحران‌های ناشی از بلایای طبیعی نیز قابل استفاده است.

وی توضیح داد : کاربرد این سامانه عمدتا در حوزه‌ نیروهای مسلح است. با در اختیار داشتن این سامانه نیروهای مسلح می‌توانند صحنه‌های مختلف را بازسازی و نسبت به سناریوهای عملیاتی و طراحی بازی‌های جنگ اقدام کنند.

سردار وحیدی با اشاره به نقشه‌ زمین سایت گوگل، گفت: این سامانه اهداف و موضوعات مختلفی را دنبال می‌کند. یکی از اهداف مسئولان این سایت تکمیل اطلاعات این نقشه است. این کار نیز با اخذ اطلاعات از کاربران سایت انجام می‌شود. نکته‌ای که کاربران ایرانی در این‌باره باید مورد توجه جدی قرار دهند این است که برخی اطلاعات مکانی طبقه‌بندی شده است؛ بنابراین کاربران باید به در اختیار قرار دادن این اطلاعات فراملی حساسیت بیشتری داشته و از خارج کردن این اطلاعات از کشور خودداری کنند.

وحیدی گفت: هدف بعدی این نقشه در اختیار قرار دادن اطلاعات جغرافیایی به کاربران است که این کار مفید است.

کد خبر 95839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز