همشهری آنلاین: جزییات پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی دانشگاه تهران برای سال تحصیلی 87- 1386 اعلام شد.

 به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، دانشگاه تهران در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی در 152 رشته و گرایش دانشجوی دکتری می‌پذیرد.

شرایط اختصاصی برای ثبت‌نام عبارت است از: دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد یا بالاتر در یکی از رشته‌های مورد پذیرش از دانشگاههای داخل یا خارج که به تایید وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری رسیده باشد.

گفتنی است، متقاضیان با مدرک تحصیلی معادل کارشناسی ارشد ، مجاز به شرکت در آزمون نمی باشند.

داشتن حداقل میانگین 15 از 20 در مقطع کارشناسی ارشد ، میانگین کل 13 از 20 در دوره دکتری حرفه ای دامپزشکی جهت ورود به دوره های دستیاری ، و 14 از 20 در دوره دکتری حرفه ای برای ورود به دوره های Ph.D دامپزشکی از دیگر شرایط اختصاصی است.

دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای می توانند با ارائه گواهی از آموزش دانشگاه ذیربط مبنی بر فراغت از تحصیل تا 15 شهریور 86 در آزمون کتبی شرکت نمایند.

گفتنی است، کلیه داو طلبان باید در آزمون زبان عمومی که دانشگاه برگزار می کند شرکت کنند و حد نصاب لازم را کسب نمایند. قبولی در امتحان زبان عمومی شرط لازم برای شرکت در آزمون دروس تخصصی می باشد

آزمون زبان عمومی به صورت تستی است و نمره منفی ندارد .

شایان ذکر است، حد نصاب لازم زبان عمومی در رشته زبان و ادبیات فارسی 10 ، رشته های زبان و ادبیات عرب ، باستان شناسی ، فقه و مبانی حقوق اسلامی ،علوم قرآن و حدیث و فقه شافعی 12 ، و در سایر رشته ها 14 از 20 می باشد .

همچنین به داوطلبانی که نمره زبان آنها بین 12 تا 14 ( در رشته هائیکه حد نصاب 14 می باشد ) باشد ، فرصت داده خواهد شد در آزمون دروس تخصصی شرکت نمایند و در صورت پذیرش و ورود به دوره دکتری می بایست حداکثر تا پایان نیمسال چهارم تحصیلی ( قبل از امتحان جامع ) حد نصاب لازم را از طریق شرکت در آزمون های مورد تائید دانشگاه ، کسب نمایند و داوطلبانی که نمره کمتر از 10 در رشته زبان و ادبیات فارسی ، و کمتر از 12 در سایر رشته ها را کسب نمایند ، مردود شناخته شده و مجاز به شرکت در آزمون دروس تخصصی نخواهند بود .

شایان ذکر است، متقاضیانی که 70 درصد نمره زبان عمومی ورودی دوره دکتری این دانشگاه و دانشگاههای معتبر داخلی سال 1384 به بعد را احراز کرده باشند از شرکت در آزمون زبان عمومی معاف می باشند. این قبیل داوطلبان تا 15 فروردین سال 1386 فرصت دارند مدرک قبولی در یکی از آزمون های فوق را ارائه نمایند .

شایان ذکر است، زبان عمومی در کلیه رشته ها ، زبان انگلیسی است. به استثنای کلیه رشته های مربوط به دانشکده حقوق و علوم سیاسی، رشته‌های حقوق مربوط به پردیس قم وپردیس هنرهای زیبا که داوطلبان آنها علاوه بر زبان انگلیسی به زبان فرانسه نیز می توانند امتحان دهند.

آزمون زبان عمومی کلیه رشته‌ها 10 اسفند ماه سال جاری در دانشکده‌ها مجری برگزار و نتایج آن نیز 28 اسفند از طریق سایت اینترنتی دانشگاه و یا تحصیلات تکمیلی دانشکده های مربوطه اعلام خواهد شد.

آزمون دروس تخصصی

مواد امتحانی رشته انتخابی داوطلب مطابق مواد اعلامی بوده و سطح سوالات در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد در هر رشته می باشد .

امتیاز آزمون تخصصی 70 از 100 است.

در صورت عدم اعلام حد نصاب توسط دانشکده ، احراز 50 درصد امتیاز آزمون تخصصی جهت دعوت به مصاحبه ، برای کلیه رشته ها الزامی می باشد .

نتایج آزمون دروس تخصصی ( اعلام اسامی مصاحبه شوندگان ) اول تیر ماه 1386 از طریق سایت دانشگاه تهران اعلام خواهد گردید.

گفتنی است، مصاحبه علمی با حضور داوطلبان واجد شرایط، به منظور بررسی سوابق آموزشی ، پژوهشی ، سنجش انگیزه های ادامه تحصیل و توانایی های علمی - تحقیقی داوطلب از سوی گروه آموزشی ذیربط، برگزار می شود و امتیاز آن 30 از 100 می باشد .

تاریخ برگزاری مصاحبه رشته‌های مختلف، همزمان با اعلام نتایج آزمون کتبی، از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است، تحصیل در دوره دکتری بصورت تمام وقت خواهد بود، لذا شاغلان رسمی در سازمانها و دستگاههای دولتی در صورت قبولی در آزمون، هنگام ثبت نام می بایست حکم ماموریت تحصیلی و یا موافقت با تحصیل تمام وقت از سوی موسسه مربوطه را ارائه نمایند.

چنانچه در هر مرحله از ثبت‌نام، برگزاری امتحانات و تحصیل در دانشگاه مشخص گردد که داوطلب واجد یکی از شرایط فوق نبوده است بلافاصله از ثبت نام ، شرکت در امتحان و یا ادامه تحصیل او جلوگیری به عمل آمده و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد .

پذیرفته شدگان نهایی می بایست در هفته آخر شهریور جهت ثبت نام به اداره امتحانات دانشگاه ، مراجعه نمایند در صورت عدم مراجعه در مهلت مقرر، قبولی ایشان کان لم یکن تلقی می گردد .

مدارک لازم جهت شرکت در آزمون ورودی عبارتند از: فرم تکمیل شده تقاضانامه ثبت نام ، یک برگ تصویر شناسنامه از تمام صفحات ، دو قطعه عکس 4×3 تمام رخ با ذکر مشخصات در پشت آنها، یک برگ تصویر گواهی فراغت از تحصیل دوره کارشناسی ارشد برای فارغ التحصیلان ، فرم تکمیل شده شماره 2 مندرج در آگهی برای دانشجویان سال آخر ( که حداکثر تا 15 شهریور 86 فارغ التحصیل خواهند شد)، ارائه گواهی معتبر مطابق با ضوابط یاد شده برای متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگران، اصل رسید بانکی به مبلغ سیصد هزار ریال ( 300000 ) در وجه حساب 12180-187 بانک تجارت شعبه اردیبهشت به نام معاونت آموزشی دانشگاه تهران ( قابل واریز در کلیه شعب بانک تجارت )، تصویر آخرین حکم کارگزینی برای کارمندان رسمی دولت، تصویر آخرین حکم کارگزینی برای اعضای هیات علمی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی دانشگاه که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان می باشند، فتوکپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدرکی دال بر روشن بودن وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد .

گفتنی است، داوطلبانی که دارای دفترچه آماده به خدمت می باشند و در مهلت 6 ماهه در آزمون شرکت نموده اند لازم است در تاریخی که توسط معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام می شود به خدمت اعزام شوند.

بدیهی است در صورت پذیرفته شدن و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط در هر مرحله ، مراتب به نظام وظیفه جهت ترخیص اعلام خواهد شد . در صورت عدم ترخیص توسط حوزه نظام وظیفه ، قبولی آنها کان لم یکن تلقی می گردد .

ارائه گواهی قبولی زبان عمومی جهت داوطلبانی که از شرکت در مرحله اول آزمون ( مطابق مفاد تبصره 3 از آزمون کتبی ) معاف می باشند ، به استثناء پذیرفته شدگان آزمون زبان عمومی سال 1384 دانشگاه تهران ، الزامی می باشد.

داوطلبان باید مدارک خود را تا 10 دی ماه با پست سفارشی به اداره کل تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران نشانی تهران – خ انقلاب اسلامی – روبروی درب اصلی دانشگاه – ابتدای خیابان فخر رازی – – صندوق پستی 1314744661 ارسال کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون زبان عمومی روز قبل از برگزاری آزمون در نهم اسفند ماه در طول ساعات اداری ( 8 صبح الی 16 ) در محل تحصیلات تکمیلی دانشکده ذیربط در قبال دریافت رسید پستی وکارت شناسایی معتبر توزیع خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون تخصصی روز قبل از برگزاری آزمون در طول ساعات اداری ( 8 صبح الی 16 ) در محل تحصیلات تکمیلی دانشکده ذیربط توزیع خواهد شد . ( به استثناء کلیه رشته های مربوط به دانشکده حقوق و علوم سیاسی ، که کارت ورود به جلسه آزمون دروس تخصصی صبح همان روز در محل دانشکده توزیع می گردد ). بدیهی است داوطلبان باید شخصاً و با در دست داشتن کارت شناسایی برای دریافت کارت ورود به جلسه مراجعه نمایند .

کلیه داوطلبان باید در سمت راست پاکت حاوی مدارک، رشته ، گرایش انتخابی و دانشکده خود را قید نمایند ، در صورت عدم درج گرایش در فرم تقاضانامه ، دانشگاه به انتخاب خود یک گرایش برای داوطلب انتخاب خواهد کرد .

کلیه مدارک مورد لزوم می بایست به هنگام ارسال تقاضانامه ضمیمه باشد و تحت هیچ شرایطی پس از انقضای مهلت ، مدرکی تحویل گرفته نخواهد شد و به مدارک ناقص نیز ترتیب اثر داده نمی شود، صرف ارسال مدارک ، بدون شرکت در آزمون ، هیچ حقی برای داوطلب ایجاد نمی کند و پس از ثبت نام و ارسال مدارک امکان تغییر رشته انتخابی وجود ندارد .

در صورت قبولی، شروع به تحصیل داوطلب منوط به تائید صلاحیت عمومی وی از سوی هیات مرکزی گزینش دانشجو می باشد.

در صورت انصراف و یا عدم مراجعه پذیرفته شدگان سهمیه آزاد،امکان جایگزینی پذیرفته شدگان سهمیه بورس ، به جای آزاد وجود ندارد .

داوطلبان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی دانشگاه به آدرس www.ut.ac.ir مراجعه نمایند.

کد خبر 9577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز