جمعه ۲۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: پس از دستور هفته گذشته رئیس‌جمهور برای ابطال واگذاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، وزارت بازرگانی که یکی از شاکیان اصلی این واگذاری بود

از ساتا خواست نمایشگاه را ترک کند.ناصر عاشوری، معاون وزیر بازرگانی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: ساتا باید هرچه زودتر نمایشگاه را ترک کند و اجازه دهد که وزارت بازرگانی تا زمان واگذاری، همانند قبل نمایشگاه را اداره کند. به هرحال، اگر ساتا نمایشگاه را ترک نکند، مسئولیت پاسخگویی به مسائل حقوقی، به‌عهده خودش است. 

وی افزود: دیوان محاسبات هم در نامه‌ای به رئیس‌جمهور به این واگذاری ایراداتی وارد کرده است. معاون امور هماهنگی و مجلس درباره سرنوشت نهایی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت: کمیته ویژه‌ای که برای بررسی موضوع واگذاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تشکیل شده است، هفته آینده شیوه واگذاری به بخش خصوصی را تعیین تکلیف می‌کند، اما به احتمال زیاد، شرکت سهامی ‌نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از طریق مزایده واگذار می‌شود.

عاشوری تصریح کرد: مدیریت نمایشگاه‌های بین‌المللی برعهده وزارت بازرگانی است و هیأت‌مدیره آن نیز توسط وزیر بازرگانی تعیین می‌شود. در واقع، این شرکت باید به اهل فن و افراد باسابقه مدیریتی قوی واگذار شود. به هرحال در اینکه این مجموعه از ساتا پس گرفته شده است، شکی نیست و دستور رئیس‌جمهور اجرا خواهد شد.

به گفته معاون وزیر بازرگانی، نمایندگان ساتا نیز قبول کرده‌اند که به جای نمایشگاه، املاک دیگری را که دولت مصوب خواهد کرد، تحویل گیرند.

کد خبر 95675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز