گرچه گفته می‌شود میزان سیب تولیدی در داخل کشورمان پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان است

اما متأسفانه واردات این محصول باعث شده در بسیاری از مناطق سیب‌خیز کشورمان همچون سمیرم، دماوند و... محصول باغداران روی دست‌شان باقی بماندو در برخی موارد ناچار به معدوم‌سازی محصولی هستند که سرمایه زندگی و توان خود را برای آن هزینه کرده‌اند. به گزارش ایسنا، بسیاری از باغداران سیب و متولیان این زمینه معتقدند که واردات سیب باعث شده که محصول تولیدکنندگان داخل کشورمان را نخرند و البته به‌نظر می‌رسد در مقابل این واردات برنامه‌ای برای جذب سیب باغداران کشورمان به کارخانه‌های فراوری یا صادرات آن وجود ندارد و در این بین تولیدکنندگان این محصول در کشورمان برای فروش محصول خود درمانده شده‌اند.

واردات سیب اندک بوده است

با وجود این، مدیرکل دفتر امور میوه وزارت جهاد کشاورزی، میزان واردات سیب از ابتدای سال تاکنون را حدود 4 هزار و 100 تن ذکر کرد و با اشاره به اینکه صادرات سیب در سال 87 حدود 340 هزار تن بوده است، افزود: به‌دلیل واردات اندک سیب که مشکلات روانی در بازار ایجاد کرده، اکنون خرید و فروش سیب کمی با کاهش قیمت مواجه شده است.

رضا فتوحی با اشاره به اینکه درصدی از محصول سیب کشورمان درجه 3 یا پا درختی است، تصریح کرد: متأسفانه بخش صنعتی ما به‌دنبال این است که محصول ارزان‌تری را خریداری کند و به همین دلیل در زمان عرضه سیب توسط تولیدکنندگان محصول آنها را به شکل مناسبی نمی‌خرند که این موضوع را در حال حاضر در آذربایجان غربی نیز مشاهده می‌کنیم.

کد خبر 95593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز