سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیته ملی المپیک عراق فدراسیون فوتبال این کشور را تعلیق کرد

کمیته‌ ملی المپیک عراق فدراسیون فوتبال این کشور را به دلیل آنچه که فساد مالی و تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون خواند به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش ایسنا، کمیته ملی المپیک عراق روز دوشنبه (25 آبان) اعلام کرد که فدراسیون فوتبال عراق نمی‌تواند از این پس فعالیت کند. یک عضو کمیته ملی المپیک عراق در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: فساد مالی و تاخیر مکرر در برگزاری انتخابات، دلیل اصلی این تصمیم است.

هرچند فیفا تا به حال واکنشی به این تصمیم کمیته ملی المپیک عراق نشان نداده، اما در قوانین فدراسیون جهانی فوتبال آمده که کمیته ملی المپیک کشورها حق دخالت در تصمیمات فدراسیون‌ها را ندارند. فیفا می‌گوید هرگونه دخالت دولتی باعث تعلیق فوتبال آن کشور می‌شود. با این حال بنا به اعلام آسوشیتدپرس، فیفا اعلام کرده برای انجام هر گونه تصمیمی منتظر دریافت اطلاعات بیشتر خواهد بود.

سمیر الموسوی، عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک عراق درباره تعلیق فدراسیون فوتبال این کشور گفت: ما جلسات متعددی را با مسئولین سابق فدراسیون فوتبال برگزار کردیم و امیدوار بودیم که با توافقی که به دست می‌آید، جلوی تصمیم‌هایی اینچنینی را بگیریم، اما هیچ وقت به پاسخی از سوی آنها نرسیدیم. زمانی که تصمیم گرفتیم فدراسیون فوتبال را تعلیق کنیم به تمامی نتایج آن فکر کردیم و در حال حاضر هم به دنبال این هستیم که از این وضعیت خارج شویم.

حمود ناجح، نایب رئیس فدراسیون عراق هم با غیر قابل قبول خواندن تصمیم کمیته ملی المپیک عراق گفت: این تصمیم قانونی نیست و مخالف قوانین فیفا است. او همچنین کمیته ملی المپیک عراق را فاقد صلاحیت برای دخالت در چنین امری دانست.

در پاسخ به صحبت‌های نایب رئیس فدراسیون فوتبال عراق، عضو کمیته ملی المپیک این کشور گفت: ما متولی ورزش هستیم و این حق را برای خود قائلیم که بر تمامی امور ورزشی فدراسیون‌ها نظارت کنیم. الموسوی سپس در گفت‌وگویی دیگر اعلام کرد که 11 عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک عراق با این تصمیم موافق بوده‌اند.

ماه گذشته فیفا به فدراسیون فوتبال عراق هشدار داد که تا 30 آوریل خود را با اساسنامه جدید تطبیق دهد و انتخابات جدید را برگزار کند.

کد خبر 95456

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز