سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

علی شاکری: کناره‌گیری محمد پولادگر از انتخابات پیش‌روی فدراسیون تکواندو از جمله خبرهای مهم روز یکشنبه رسانه‌ها بود.

 رئیس 9 ساله فدراسیون تکواندو که چندماه گذشته را به دلیل انجام نشدن به موقع انتخابات با سمت سرپرستی گذرانده  بود، در پی بازگشت از مسابقات جهانی دانمارک و در حالی که تیم دو نفره ایران متشکل از محمد باقری‌معتمد و فرزاد عبداللهی در مسابقات جایزه بزرگ مکزیک در حال مبارزه با حریفان خود بودند، رسما کناره‌گیری خود را از انتخابات فدراسیون تکواندو اعلام کرد. از واژه‌های به کار رفته در متن این استعفا مشخص بود که خستگی و کسالت ناشی از 15 سال حضور مستمر در عرصه تکواندو، فقط بهانه‌ای برای نشان‌دادن اعتراض به چیزی بود که می‌توان آن را کم‌توجهی به تکواندو تعبیر کرد.

حق تکواندو بیش از اینهاست

آنهایی که با روحیات پولادگر در مواجهه با چالش‌های متفاوت آشنا بودند، می‌دانستند که کناره‌گیری‌اش به دلیل ترس از رقابت با نامزدهای کرسی ریاست فدراسیون تکواندو نیست، بلکه این استعفا ریشه در مسائلی دیگر غیر از انتخابات آذرماه دارد. نکته‌ای که او دیروز در گفت‌وگوی کوتاه با همشهری به آن اشاره کرد: «به این نتیجه رسیدم که  شاید با کنار رفتنم کمک کنم تا تکواندو به آنچه که استحقاقش هست، برسد. تکواندو حقش بیش از این امکاناتی است که در اختیار دارد.»

وقتی از پولادگر پرسیدیم طرح مسائلی چون خستگی و کسالت بهانه‌ای بیش نبود، گفت: «من هیچ‌گاه از کار کردن خسته نمی‌شوم، شما هیچ‌وقت از من نشنیدید که طی 15 سال گذشته گفته باشم از کار خسته شده‌ام. من از حرف‌های دلسردکننده خسته می‌شوم. وقتی قهرمانان در رویدادهای بین‌المللی روی سکو می‌روند، تمام خستگی‌ام به شادی و رضایت منجر می‌شود.»

لزوم اعمال تدریجی تغییرات

در حالی که پس از گذشت 24 ساعت از کناره‌گیری پولادگر تنها خبر مشترک رسانه‌ها در این مورد انصراف سرپرست تکواندو از انتخابات 21 آذرماه بود، دیروز ناظر کمیته ملی المپیک در تکواندو و دبیر ستاد بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو در واکنش به انصراف پولادگر گفت: «در زمان ریاست پولادگر، اتفاقات و تحولات تازه‌ای در تکواندو ایران ایجاد شد که منجر به جایگاه ممتاز امروزی آن در جهان شده است.»

اصغر رحیمی در پاسخ به این سئوال که فکر نمی‌کنید اهمیت قائل‌نشدن مسئولان به موفقیت‌های تکواندو باعث دلسردی پولادگر و کناره‌گیری‌اش شده است، گفت: «فضای عمومی ورزش ایران بیشتر به سمت فوتبال و کشتی است و رشته‌های دیگر در رده‌های بعدی قرار دارند. البته باید منتظر بود و دید که توجه مسئولان جدید سازمان تربیت‌بدنی به رشته‌ای مثل تکواندو که در المپیک بسیار خوب درخشید، چگونه است.»

 ناظر کمیته ملی المپیک افزود: «حفظ عناوین تکواندو برای هر فردی که رئیس جدید تکواندو خواهد شد باید مهم باشد. باید تغییرات را به شکل آهسته اعمال کند.» وی در مورد اینکه چگونه می‌توان پولادگر را راضی به بازگشت دوباره به تکواندو کرد، گفت: «در سیاست‌گذاری‌های آینده فدراسیون، حتما بایستی از نظرات او استفاده شود. ایران در این سال‌ها چند کرسی بین‌المللی را به دست‌ آورده و میزبانی رویدادهای مهمی را بر عهده داشته که این روند باید همچنان حفظ شود.»

دیدار با سعیدلو

بعد از اعلام کناره‌گیری پولادگر و ارسال نامه‌اش به سجادی، دیروز علی سعیدلو، رئیس سازمان تربیت‌بدنی با شنیدن صحبت‌های سرپرست و رئیس 9 ساله تکواندو نظر پولادگر را تغییر داد. در این جلسه، پولادگر پیشنهادهای درخواستی و مشکلات پیش روی تکواندو را با رئیس سازمان تربیت‌بدنی در میان گذاشت و سعیدلو نیز قول همه‌گونه همکاری و مساعدت را به سرپرست کنونی فدراسیون تکواندو داد. با وساطت رئیس سازمان تربیت‌بدنی آرامش به تکواندو برگشت.

 پولادگر در مورد نتایج این جلسه گفت:‌ «جلسه بسیار خوبی بود و ریاست سازمان تربیت‌بدنی پس از آن پیام دلگرم‌کننده پس از نایب‌قهرمانی جهان در دانمارک، قول داد برای موفقیت این تیم در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو و سایر میدان‌های بین‌المللی خود و همکارانش از هیچ کمکی دریغ نکند.»

کد خبر 95424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز