همشهری آنلاین: مجرمان با فروختن داروهای تقلبی آنفلوآنزای خوکی H1N1 در اینترنت میلیون‌ها دلار پول در می‌آورند

به گزارش خبرگزای رویترز یک شرکت نرم‌افزارهای امنیتی انگلیسی، سوفوس، گفت صدها میلیون آگهی هرزنامه‌‌ای و وب‌سایت‌های تبلیغاتی داروهای تقلبی را رهگیری کرده است که سعی می‌کنند اشکال تقلبی داروهای ضدویروسی مانند تامیفلو را به مشتریان نگران بفروشند.

تامیفلو، یک داروی ضدویروسی که شرکت داروسازی سوئیسی روش آن را می‌فروشد، و نام ژنریک آن اوسلتامیویر است، داروی خط اولی است که سازمان جهانی بهداشت برای درمان و کند کردن پیشرفت علائم آنفلوآنزا عمل می‌کند. شرکت گلاکسواسمیت‌کلاین یک داروی ضدویروس آنفلوآنزا به نام رلنزا را می‌سازد.

سوفوس گفت بسیاری از دسته‌های تبهکار پشت این سایت‌ها در روسیه مستقر هستند و پنج کشوری اصلی که تامیفلو تقلبی و سایر داروهای تقلبی را می‌خرند، شامل آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا و فرانسه است.

سخنگوی سوفوس، گراهام کلولی گفت "گرایش نگران‌کننده‌ای" به سوی ذخیره کردن داروی تامیفلو از پیش در انگلیس که بیش از سایر کشورهای اروپایی از پاندمی آنفلوآنزا آسیب دیده است، مشاهده شده است.

 او گفت: "در حالی که موارد بیشتر و بیشتری از آنفلوآنزای خوکی رخ می‌دهد...ضروری است که در مقابل وسوسه ناشی از وحشت برای خرید آنلاین تامیفلو مقاومت کنید."

 باندهای تبهکار که در پشت صحنه فروش اینترنتی داروهای تقلبی عمل می‌نند، سلامتی، اطلاعات شخصی و کارت اعتباری را در معرض خطر قرار می‌دهد."

سوفوس گفت این باندهای تبهکار به وب‌سایت‌های فروش داروی‌شان نشان "Canadian Pharmacy داده‌اند تا این سایت‌ها حقیقی به نظر برسند.

این شرکت اعلام کرد که پژوهش‌هایش نشان داده است که شبکه ای که در روسیه عمل می‌کند و گلاومد نام دارد، ممکن است به طور میانگین روزی 16000 دلار از این وب‌سایت‌های تبلیغ داروهای تقلبی به دست آورد.

سوفوس در بیانیه‌اش افزود: "اما تبهکاران ممکن است اعضای بیش از یک شبکه وابسته باشند، و برخی از آنها لاف می‌زنند که روزی بیش از 100000 دلار به دست می‌آورند."

پاندمی آنفلوآنزای A از هنگام کشف شدن برای اولین بار در ماه مارس،  به 206 کشور منتقل شده است. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت،‌ بیش از 6250 مرگ و میر در نتیجه این بیماری رخ داده است که بیشتر آن در قاره آمریکا رخ داده است.

کد خبر 95407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز