همشهری آنلاین: شرکت ارتباطاتی فرانسه یک صورتحساب بلند بالا بالغ بر حدود ۴۶ هزار یورو را برای یک شخص خصوصی بابت استفاده یک ماهه از اینترنت و تلفن صادر کرده است.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، اریک گرنز (Eric Gernez) از منطق‍‍‍‍‍‍‍‍‍ه پتی فوره در شمال فرانسه نزدیک مرز با بلژیک گفت این صورتحساب را که شرکت Orange روز شنبه برایش صادر کرده مربوط به ماه اوت و دقیقا ۴۵ هزار و ۹۲۳ یورو و ۶۱ سنت است.

او فکر می کرد نرخ آبونمان این خدمات ۹۵ یورو در ماه است.

هشدارنامه
شرکت Orange به او اطلاع نداده بود که قراردادش فقط امکان استفاده از حجم محدودی از داده ها را حین استفاده از اینترنت فراهم می آورد.

گرنز گفت: زمانی که صورتحساب را دریافت کردم، خندیدم. حالا دیگر نمی خندم، چون آنها از من خواسته اند هزینه را پرداخت کنم و هم هشدارنامه هم گرفته ام. حتی به من پیشنهاد داده اند این مبلغ را ظرف ۴۰ سال پرداخت کنم.

در این صورتحساب استفاده از تلفن بین المللی هم ذکر شده اما گرنز می گوید هیچگاه با خارج از کشورش تماس نداشته است. گرنز به همین خاطر به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مراجعه کرده است.

مشاوره
لوران ویتوکس، رییس منطقه ای مخابرات فرانسه گفت آنچه گرنز زیر آن را امضا کرده مربوط به نوع معینی از کاربران بوده است. احتمال دارد به گرنز مشاوره اشتباه داده شده باشد. مخابرات فرانسه با مشتریانش «گفت وگوی سازنده» دارد و به راه حلی خواهد رسید. وی گفت: «طبعا ما نمی خواهیم مشتریان مان را ورشکسته کنیم.»

کد خبر 95255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز