همشهری آنلاین: 16 کشته و افزون بر 80 کشته به همراه ویرانی ساختمان متعلق به سازمان اطلاعات پاکستان در پیشاور حاصل عملیات انتحاری در دو شهر پاکستان بود

به گزارش الجزیه انگلیسی با انفجار یک اتومیبل بمب‌گذاری شده در کنار ساختمان امنیت ملی پاکستان در پیشاور ضمن انهدام این ساختمان دست کم ده تن کشته شدند که

در دیگر حمله انتحاری به مقر پلیس در شهر بانو نیز شش تن دیگر کشته شدند.

این حملات انتحاری جدید ترین حملات علیه نیروهای امنیتی، ‌غیر نظامیان و نیروهای غربی است که پس از تشدید حملات نیروهای دولتی علیه شبه نظامیان در منطقه وزیرستان جنوبی انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، پیشتر نیز بر اثر انفجارهایی در شهر پیشاور بیش از 50 تن کشته شدند.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی محافظ درب اصلی ساختمان اطلاعاتی پاکستان در پیشاور، به سوی این خودروی بمب گذاری شده شلیک کردند اما این خودرو با نزدیک شدن به درب اصلی منفجر شد.

مقامات پاکستان اعلام کردند که بر اثر این حادثه 10 تن کشته و 55 تن دیگر زخمی شدند.

میان افتخار حسین وزیر اطلاع رسانی استان سرحدشمال غربی، گفت: این جنگ چریکی است. ما به اقدامات‌مان علیه این تروریست‌ها ادامه خواهیم داد. این تنها راهی است که می‌توانیم نجات پیدا کنیم.

یک ساعت بعد نیز دومین عامل انتحاری به یک پاسگاه پلیس در شهر بانو در نزدیکی مرز افغانستان حمله کرد که طی این حمله شش تن کشته شدند.

گفته می‌شود 27 تن دیگر طی این حادثه زخمی شدند.

این دو انفجار در حالی رخ داده است که ژنرال جیمز جومز مشاور امنیت ملی آمریکا برای مذاکره با مقامات ارشد سیاسی و امنیتی پاکستان از جمله ژنرال اشفق پرویز کیانی رییش ارتش پاکستان به این کشور سفر کرده است.

کد خبر 95083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز