همشهری آنلاین: طالبان در یک نوار ویدئویی با ادعای آنکه منطقه‌ای را از نیرو‌های آمریکایی باز پس گرفته‌اند، اعلام کردند که تسلط خود بر استان نورستان در افغانستان را گسترش داده‌اند.

در یک نوار ویدئویی که به شبکه خبر الجزیره ارسال شده تصاویری از نیرو‌های طالبان در بخش کامدش نشان داده شده است.

سران طالبان اعلام کرده‌اند که در پی تصرف بخش کامدش برخی از مقامات محلی را منصوب و مدارس را باز کرده‌اند.

در بخشی از این تصاویر ویدئویی افراد گروه طالبان در حال چرخاندن تعدادی از سلاح‌هایی که به نظر آمریکایی می‌آیند، نشان داده شده‌اند.

افراد گروه طالبان در این نوار ویدئویی گفته‌اند که این اسلحه‌ها را از دو پست دیده بانی در پایگاه‌هایی در  شرق استان نورستان که آمریکایی‌ها آن‌ها را ترک کرده بودند، به تصرف خود در آورده‌اند.

انگلا اگمان یکی از سخنگویان ناتو در این باره گفت که از تصاویر ویدئویی نمی‌توان فهمید چه زمان و کجا طالبان این سلاح‌ها را به دست آورده‌اند.

او افزود: واحدهای نظامی پیش از ترک پایگاه تمامی وسایل حساس را برداشته و به همراه خود بردند.

اما ژنرال محمد قاسم جنگلباغ رئیس پلیس استان نورستان ضمن مخالفت با اظهارات سخنگوی ناتو گفت: آمریکایی‌ها تسلیحاتی را در این پایگاه باقی گذاشته بودند.

فاروق خان یکی از سخنگویان پلیس ملی افغانستان در استان نورستان نیز با تایئد اظهارات رئیس پلیس این استان، گفت: آمریکایی‌ها به هنگام ترک این منطقه تسلیخاتی بر جای گذاشتند.

پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که بستن پایگاه ها در استان نورستان بخشی از طرح‌های ژنرال استانلی مک کریستال فرمانده نیرو‌های آمریکایی و ناتو در این کشور بوده است.بر این اساس قرار بود واحدهای دور افتاده برچیده شده و بر مناطق پر جمعیت تمرکز شود.

کد خبر 94990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز