همشهری آنلاین: هزاران دانشجوی خارجی مشغول تحصیل در استرالیا جمعه پس از آنکه با تعطیلی چهار کالج خصوصی در ملبورن و سیدنی مواجه شدند، شوکه و عصبانی هستند.

خبرگزاری آلمان از سیدنی گزارش داد، دانشجویان که بسیاری از آنها فقط چند هفته با فارغ‌التحصیلی فاصله داشتند، می‌خواستند سر کلاس درس حاضر شوند، اما با درهای قفل شده و این علامت‌ها مواجه شدند که کالج دیگر فعالیت ندارد.

2700 دانشجو که بیشتر آنها از هند و آسیای جنوب شرقی هستند، تا 20 هزار دلار استرالیا (18 هزار و 300 دلار آمریکا) برای گروه دانشگاهی مدیریت متعلق به چین پرداخت کرده‌اند که به طور ناگهانی و به شکل داوطلبانه روز پنجشنبه اعلام ورشکستگی کرد.

هزاران دانشجوی بهت‌زده بیرون از کالج‌های قفل زده شده گرد هم آمدند و خواستار پاسخگویی مسوولان شدند، زیرا از آن بیم داشتند که پول‌شان را بدون دریافت هیچ مدرکی از دست داده‌اند.

این یکی از تازه‌ترین فجایعی است که در صنعت بحران‌زده آموزش خارجی استرالیا رخ می‌دهد. از ماه مه تاکنون 9 کالج پس از آغاز سختگیری دولت بر کالج‌های خصوصی تعطیل شده‌اند.

تحقیقات نشان داده است که برخی کالج‌ها به ابزاری تبدیل شده‌اند که به واسطه آن دانشجویان خارجی می‌توانند روادید اقامت استرالیا را بگیرند، اما از امکانات آموزشی ضعیفی برخوردار شوند.

حدود 150 هزار دانشجوی خارجی در کالج‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس استرالیا ثبت نام کرده‌اند که موجب شده این صنعت سالانه درآمد 16 میلیاردی (دلار استرالیا) داشته باشد.

شهرت استرالیا اوایل سال جاری میلادی پس از آن به شدت آسیب دید که دانشجویان هندی اعتراض کرده و گفتند قربانی حملات نژادپرستانه شده‌اند.

کد خبر 94538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز