رضا سپهوند نماینده مردم خرم آباد در مجلس با اشاره به نیاز درمانی کشور به انواع داروها گفت: سالانه ما از افغانستان برای تولید دارو تریاک وارد می کنیم آن هم نامرغوب ، در صورتیکه در کشور ما کشاورزان تولید می کنند بیاییم با نرخ مصوب دولتی از کشاورز خریداری کنیم.

كشت خشخاش

به گزارش همشهری آنلاین، وی افزود : من خودم تهران هستم سر کوچه من دختر پسرا مواد میکشند ! برو جلوی اونا رو بگیرید نه کشاورزی که بدلیل فشار اقتصادی مجبور است خشخاش کشت کند ما به تریاک نیاز داریم برای تولید دارو ما در مجلس در رابطه با همین موضوع کشت خشخاش مصوبه ای بردیم مجلس فعلا در حال بررسی می باشد که کشاورز کشت کند دولت با نرخ مصوب برای داروسازی خریداری کند.

کد خبر 945161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 168
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 110
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    62 8
    مگر ما گناه کرده‌ایم که روستایی نیستیم ؟ گوجه فرنگی کیلویی ۵۰ لوبیا۳۵۰سیب‌زمینی۶۰ . توی کوچه وبازار کرمانشاه که علنی گرز خشخاش می‌فروشند و مقابل مغازه‌ها ودست فروشهاپره . الانهم آزاده فقط قانونی نیست .
    • محمد IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      19 1
      به نظر من آزد بشه بهتره ،چهل سال بودجه هزینه مبارزه با مواد مخدر دست آورد ی جز ازدست دادن عزیزان نیروی نظامی ،وهدر رفت سرمایه به افغانستان نداشته و جلوگیری هم موثر نبوده اگر آزاد بشه ارزون میشه ،کم میشه
  • علی افشاری IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    درودبرشمافقط دارونیست خیلی بالای پنجاه سال داریم که به دلایلی تریاک مصرف می‌کنند فکرآنهاهم باشید به خداقسم آنها به کاروزندگی خودنیزمیرسند کمکشان باشید
    • GB ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
      87 17
      نظر ها نشان می دهد که معتادان کم نیستند.
    • سعید IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      7 1
      منم میخواستم همینو بکشم ، یعنی بگم
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      5 1
      اینکه ماخشخاش بکاریم بسیارکارخوبیاست چون زمینهاهم ضد عفونی وسالم میشه
  • گیتی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    ابن مواد مخدر صنعتی کشور رو گرفته و جوانان بدبخت شدند کاش به جاش تریاک میکشیدن که عواقب مخدر صنعتی مثل کراک و شیشه که توهم و خشونت های خطرناک میشه نداره
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      15 5
      برای نیاز این گروه از معتادان بهترین حالت این است که شرکت‌های دارو سازی توليد شربت اپیوم را افزایش دهد و تعدادی معتاد بیمار بالای ۶۰ سال ی حداقل سهمیه ای توسط مراکز مجاز تجویز شود و اگر مجلس قانون دهه چهل را اصلاح و تصویب کندبزرگترین خدمت را به کشور در ابعاد اقتصادی، بهداشتی درمانی، اجتماعی وبخصوص بانی خشک کردن ریشه مواد مخدر شیمیایی و روانگردان خواهند شد
  • حسن جعفری IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    114 5
    بله کاملا درسته سالانه بودجه سنگین به افغانستان میدیم تا برای دارو تریاک بگیریم ودولت دارو را گران کرده مردم توان خرید دارو ندارند ...
    • زیبا IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      16 3
      اینم حرف حق مگر شتر سواری دولا دولا داره وقتی بیشتر جوانان کشورمون از کمبود تریاک دارن مواد صعنای میزنن خب چه مرضی هست داخل ایران کشت بشه هم برا دارو استفاده بشه برا جوانان مبتلا به مواد
  • حسن 7947 IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    تریاک بکارید تا معتادها ازآن استفاده کنن دنبال موادمخدر صنعتی نروند
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    53 76
    تو رو خدا ببینید که این به اصطلاح نماینده برای رای جمع کردن برای دوره بعد داره چه ... به هم میبافه...الان در مناطقی از استانهای لرستان و کرمانشاه برخی از مردم دارند کشت خشخاش را به صورت غیر قانونی انجام میدهند و همین چند وقت پیش هم پلیس برخی از این مزارع را قلع و قمع کرد و بعضا مردم با پلیس نیز درگیر شدند و کلیپهای آن نیز مخصوصا در اینساگرام وایرال شد...
    • بازنشسته IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
      27 4
      اتفاقا حرف درست را این نماینده زدند، 45 ساله که مشکل اعتیاد حل که نشده هیچ ،جوانان مملکت با مواد مخدر صنعتی بدبخت شدند.چرا وقتی که کشاورزان خودمان قادر به کشت خشخاش هستند باید از خارج وارد کنیم .چقدر جوان در مرزها توسط قاچاقچیان شهید شدند. اگر خودمان تولید کننده باشیم کاسبی قاچاقچیان هم نابود میشود.
    • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      8 2
      شاید از نظر عرف کاشت خشخاش جالب نباشه،ولی وقتی مضرات مواد مخدر صنعتی رو تحقیق کنی، متوجه میشی که مصرف تریاک بهتر از مواد صنعتی هست، طرف مواد صنعتی استفاده میکنه و سر زن و بچه خودش رو خیلی راحت میبره!
  • عباس IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    خیلی هم خوبه ارز هم از کشور خارج نمیشه
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    بکارید هم واسه کشاورز سود داره هم دولت
  • ناشناس IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    67 7
    حسود هیچ وقت نبرد سود آره گناه کردی
  • محمد IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    82 13
    انشالله عقل سلیمی در مجلس باشد که نسبت به تصویب آن تصمیم بگیرند نه رد مصوبه از جنبه احساسی
  • مسعود IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    93 15
    اولین نماینده این دوره مجلس که حرف درست می‌زند!بهترین جایگزین درآمد نفت تحریمی است،درآمد سه سال فروش نکبت بار نفت ،در ۶ماه و فقط در یک یا دو استان ایران،بشرط آنکه در ایران توزیع نشود
  • مرتضی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    81 6
    کاش یکم رئالیسم و واقع گرا باشیم و نزاریم ارز از کشور خارج بشه والا قدیما تو روستای ما میکاشتند ( تو چهار گوشه گندمزار )نمیزاشت سن گندم به مزارع خسارت وارد کنه الان سالی دو بار سم سن (دلتامترین ) میزنیم چقدر هم واسه سلامتی و محیط زیست ضرر داره فکر خودمون نیستیم لاقل فکر محیط زیست باشیم
  • لامبا IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    خب اگه اینجوریه لطفا مشروب هم آزاد کنید چون همی الانم جای نوشابه و پپسی کولا را گرفته دیگه نیازی به واردات مواد اولیه از خارج نداریم.اگه میشه داشتن سلاح گرم هم آزاد کنید آخه بچه های سر محله مون باهاش کفتر میزنن .چرا باید ازونو قاچاق بشه....خاااک بر سر ما با اینا شدیم ۸۰ میلیون جمعیت
    • ارسلان FR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      16 6
      مرد مومن تو سواد این حرفها.را نداری بگدار برای اهلش حود سیاست مداران میدانند چی صحیح هست
    • امیر محمد IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      19 1
      ماچه تریاک بکاریم و چه نه این مواد تریاک به صورت قاچاق وارد میشود و ارز زیادی از گشور خارج میشود و حتی دارو سازها گشور احتیاج دارند اکه خود کشاورزان بکارند و به دولت تحویل دهند هم ارز خارج نمی شود
    • عشقی IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      19 5
      شما خودت و قاطی 80 میلیون نفر جمع نبند.. اول که تریاک جنبه داروی و درمانی داره.. 2وم شما ابلاغیتتو برا اون کسای بکن که با شیشه و هروئین و ماری و کراک مغذ جوانان و خراب و بیمار کردن..حرف جنابعالی بی معنیه..حتما باید دولت تریاک رو از افغانستان و پاکستان وارد کنه؟! با قیمت خداتومنی؟؟!نکنه کاسبی تو بهم میخوره که اینقدر فشارت زده بالا؟؟
    • ناشناس IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      15 4
      خاک بر سر خودت، نه که حالا مملکت گل و بلبله،
    • مراد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      8 5
      چی زدی هموطن؟ نکنه وارد کننده یا توزیع کننده موادی؟
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    16 87
    چرت نگو ...این همه مواد میگیرن ،برای تولید دارو کافی نیست ؟!!!!؟؟؟!!!!
    • مرتضی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
      49 7
      جالبه اون موقع که کشت میشد تو ایران کسی معتاد نبود و می‌فروختند جای دیگه الان که ممنوعه کشتش ایران پر معتاده به نظرت چرا ؟
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
      10 3
      الان مثلا شما نظر دادی؟چه ربطی داشت دارو چه ربطی به مشروب داره
    • خودم IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
      4 2
      الا خودت فهمیدی داری چی میگی مشنگ
    • منصوری IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      15 4
      فهم نداری نطر نده .ببین مواد صنعتی چی به سر مردم آورده. پس حرف مفت نزن
  • محمد IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    66 9
    سلام ..بسیار هم عالی ...چرا گیاهیکه خودمان میتوانیم تولید کنیم را بخریم
  • ناشناس IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    29 29
    لازم نکرده این یک رو فاکتور بگیر ممکن ضررش بیشتر باشه
  • CY ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    52 18
    کار عقلایی ااست کشت خشخاش آزاد کنید
  • کمال IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    60 7
    خداوند گیاهان دارویی را برای درمان بشر آفرید پس اگر هرگیاهی که این معنی را بدهد باید با کنترل سازمانهای مربوطه کشت و برداشت و به مصرف صحیح خودبرسد واین لازمه نظارت و مراقبت وزارت بهداشت و درمان است
  • مراد IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    51 4
    چه بخواهیم و چه نخواهیم این اعتیاد رو به گسترش است و منافذ آن قدر زیان است که هیچ قانونی نمی تواند آنها را بگیرد .بنابرین عاقلانه ترین راه به کنترل درآوردن آن است و کشت خشخاش خیلی از آثار زیان بار آن را می کاهد . سیگار هم الان آزاد است یک عده مفت هم بدهید ازش متنفر هستند و یک عده اگر در هندوستان هم باشد پای پیاده به دنبالش می روند
  • یک مستمری بگیر IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    52 6
    تعجب می کنم چرا آن زمان که کشت آزاد بود در محله ما فقط ۳ نفر پیر مرد مصرف می کردند آنهم کوپونی اما الان که کشت ممنوع است شمار مصرف کننده معلوم نیست جامعه شناسان باید علت را پیدا کنند
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
      7 0
      نظرت منطقی و صحیح هست احسنت
  • ییژن IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    43 3
    واقعیت قابل مخفی شدن نیست
  • سعیدامینی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    3 2
    بدی نیست،به هرحال همین الانشم بدتراز افغانستانیم،اون از پولمون شده مسخره ی افغانها،این جمعیتمون که با ۱۵میلیون افغان شدیم۸۵میلیون،اون از امنیتمون که به دست افغانها به فنا رفته،اینم از توسعه ی اقتصادیمون که کاری که نمادومارک ولیبل افغانستان غرق دربربریت بود،قراره بشه شغلمون کارمون لیبلمون نمادمون.خیلی وقت دستها رو بردیم بالا در حالی که آمریکا حتی یک پایگاه هم توایران نداره وچه لشکر کشیها کردتا افغانستان بشه افغانستان
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    10 3
    بعضی ها تریاک نکشن نمیتونن کار کنن....بکشن هم کار ده نفر رو انجام میدن....باید تریاک ارزان و باکیفیت موجود باشه
  • ناشناس IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    2 5
    مواد مخدر با مجوز و بدون مجو مخربه امید است ریشش در کوره خاکی کنده بشه تا انسانها سلامت بمانند
  • محمد رضا غلامزاده IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    4 7
    سلام سبز بود به گل ارایته شد اقای نماینده تز خوبی نیست در ایران تریاک بکارند اگر کاشتن سال اینده کشت ماریجوانا راهم در دستور کار قرار بدید شاید باشند کسانی که مصرف میکنند خسته نباشی دلاور الان موقعشه
  • رمضان IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    10 1
    قانونیش کنید حالا که دیگه هیچی تو کشور برامون نمونده بشینیم دورهم کشت کنیم و یمقدارم بزنیم به بدن تا غم این بدبختی این روزا از رهنمون پاک بشه
  • ب ز IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    9 2
    تولید ملی افتخار ملی ایرانی ایرانی بخر چرا خارجی؟چرا افغانی؟چرا کلاهبرداری؟ سانسورنکنیدا
  • فتاح IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    11 2
    آفرین افرین بلاخره یک نماینده جرئت کرد حرف بزند و پاچه خواری نکرد و حرف موکلانش زد زنده باد آفرین آفرین اگر ترک بکارند کشاورزها عالیه برای دارو سازی و مصارف دیگر آفرین آفرین زنده باد
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    5 1
    برادران افعان تون ناراحت نشن هههه
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    5 0
    نظر درست ومتطقی میباشد
  • فقط خدا IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    5 1
    حالا چرا خود دولت خشخاش نمیکاره و خودش کار گر بگیره و کل کار از صفر تا صد انجام بده
  • طمراث البرزی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    5 0
    هرکسی واقعیت ها بگه حرفشو قبول ندارن واقعا هرچی گفته واقعیت هست
  • علی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    7 1
    نظر نماینده مردم محترم خرم آباد را شخصا قبول دارم من کشاورز برنح هستم زیر نظر دولت و سپاه پاسداران جونن درخدمتم برای کشت تریاک فقط خودم وقف مریضان میکنم . حقوق خوبم بدهند ..موافق
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    7 2
    سلام تریاک بکارید و به افرا د بالای 40سال سهمیه بدهید چون تریاک تو بازار همه اش سرب و اشغال هست
  • رحیم IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    5 2
    درود برشما
  • کاملا کار هوشمندانه ای هست IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    8 1
    کار هوشمندانه ای هست
  • محمد IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    9 2
    صددصد پیشنهادخوبی هست. درود برتونماینده.
  • شهاب IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    7 1
    خدا خیرت بده من ۵۴ساله معتادبه تریاگ هستم۲۵سال مصرف کننده هستم لاقل سهمیه بندیش کنید دعاتون هم میکنیم
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    5 2
    جماعت بنگی دیگه نیازشان را علنی کردند
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    3 3
    آقای نماینده دنبال اصلش میگرده
    • امیر IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
      0 2
      خودت چی از جماعت منگی
  • علی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    6 0
    سلام.دمت گرم.شما هر چی سخت گیری کنید موضوع برای جوانان جذابتر میشود.چون قیمت تریاک بالاست و پر از اشغال.جوان ایرانی روی به مواد صنعتی می آورد.چرا این پول به جیب کشاورز ایرانی نره.بازار صادراتی رو بدست بیاریم
  • پیرعلی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    8 3
    سلام تنها نماینده که تواین چهل سال حرف درستی زده تو مجلس همین نماینده ست فکر نکنم حرف حق را قبول کنند
  • سعیدامینی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    4 1
    تو جامعه ای که نظر مردم سانسور میشه،رقابت برسر افغانستان شدن چیز عجیبی نیست
  • علی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    4 0
    متاسفانه توزیع مواد مخدر آشغال دست ی عده سوداگر داخلی است.سلطان مواد مخدر
  • مهدی نجفی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    3 1
    آقا لطف کنید یک یا دو تا ۲۵ گرم هم از کشاورز واسه ما بگیرید پولش تقدیم میشه الان ۲۵ گرم شده ۳ ملیون من به کشاورز ۲ و نیم بدم خوبه به نظر تون؟؟؟؟ ما راضی کشاورز راضی ایکس لق ناراضی.... والا
  • فروزان غلای IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    1 8
    ممنونم از نیروهای خوب انتظامی که مزارع کشت خشخاش رو منهدم کردن دست مریزاد
  • هاشم IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    6 1
    خداشاهده این نظر نماینده عزیز جای ستایش داره مگر دل درد دارید میرید‌سراع کشاورز زحمت کش کشت خشخاش خراب م اره پاسدار بیکاره صبح تا عروب کاری ن ارید فقط‌برید مزاحم مردم بشید کشاورز در امد نداره ۰
  • آقا تقی آینه عبرت IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    10 0
    دمت گرم خوب فکریه مردیم از بس تریاک آشغال کشیدیم جانم فدای تریاک ناب وطنی
  • علیرضا IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    5 0
    تمام مردم با تریاک افغانی که معلوم نیست چند نو مواد نامرغوب داخلش می‌زنند کا باعث مریضی جوانان وبعضی از مردم شده است که درمانش ظرر زیادی به وزارتخانه بهداشت زده است اگر ایران برای داروی داخلی به کشاورز اجازه کشت دهد بصرفه است وشغل هم ایجاد می‌کند و برای خریدش از افقانستان ارز هزینه نمشود مجلس باید هرچه سری تر اقدام کند
  • حبیب IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    8 0
    هر چیزی را میخای تحمیل به مردم کنی ،،خاچاق حسابش کن اونوقت همه گرفتارش میشن سود جویی ها هم زیاد میشه ،،والا اگه آزاد بشه کاشتن خشخاش بهتره کسی لااقل دنبال این صنعتی ها نمیره ،،خدا رحمت کنه پدر این نماینده را که یکی دیدیم فهمید
  • رستم IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    6 0
    عالیه اگه کشت و مصرف تریاک ازاد بشه جوانان دنبال مواد صنعتی نمیرن
  • علی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    4 0
    سلام بسیار کار درستی هست امیر کبیر در زمان صدارت حرکتی کرد هم کشور را از قحطی نجات داد هم اقتصاد کشور را از فروش تریاک نجات داد پسسیاست مرد خودش را میخواهد 723
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    5 2
    بعد از چهل و هفت سال یک نفر آمد و حرف درست زد درود بر شما نماینده که اینقدر واقع بین هستید خیلی از جوان‌ها را بدبخت کردید با مولدهای صنعتی ولی بازم دیر نشده اجرایی بشه خیلی بهتره
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    4 0
    نظر خوبیه به شرطی که خودت دولت بکاره یه فکر اساسی برای جوانان معتاد بکنن که ترک کنن گناه دارن
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    3 5
    احتمالا دنبال جنس م غوب میگرده . از موتوری نباید بگیری نیازی به کشت مواد داخل نیست همینو کم داریم
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    5 1
    کاملا درست میگه . از هر نظر این کار بشه بهتره
  • نادر IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    5 2
    کاشت تریاک میتواند کمک مهمی به اقتصاد ایران نماید و یکسال در میان میتواند کشت گندم مرغوب ایجاد کند
  • فرجی IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    3 5
    به علت مبلغ بالای خرید تریاک همه کشاورز ها به جای گندم و حبوبات تریاک می‌کارند و قحطی دوران قاجار تکرار میشه این نماینده خائن دنبال کشتار ایرانی ها از قحطی است
  • GB ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    1 1
    اگر هم می خواهید برای دارو این کشت رو انجام بدید، کاملاً در حصار دولت باشه نه اینکه کشاورز بکاره چون ممکنه مشتریهای دست ناپاک هم وجود داشته باشند
  • مراد IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    6 2
    خدا رحمت کند پدرت یکبار یک طرح درست وحسابی دادید اگر کشت شود این همه تریاک دست ساز سرطان زا درست نمی شود کلی شغل ایجاد می‌شود ووووو
  • رضا CY ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    1 0
    حالا از کجا معلوم که ارز خارج بشه ی جایی تو همین کشور میکارن و میگن وارد کردیم و انحصار دست یکی باشه و ... وگرنه فردا همه میگن ما هم میخوایم بکاریم چرا تبعیض و رانت به یکسری بدن همین الانم دارن میکارن برای دارو تو ایران نماینده خبر نداره و اگر داره نمایش تبلیغاتی
  • Mhd IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    2 0
    این آقای نماینده بد هم نگفته.به هر حال انحصار تریاک که دست طالبان هست شکسته میشه.
  • لمید IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    6 2
    سلام کوپنی کنن سن دارا یه کوپنی معتادها متجاهرهم یه کوپنی به والله شیشه کراک مواد صنعنتی ریشه کن میشه یتجربه دار این حرف میزنه برو مرقد امام کوچه پس کوچه های بازار شوش غیره ببین شیشه قرصی چجور کف خیابون افتادن تو رو امام حسین علیهاالسلام قسم بداد تنها این موضع برسید سرقت زندانا والله العظیم تموم میشه بابا قرص شیشه سورچه که همش قرص نابود میکنه طرفو دیونه دیونه تریاک کاری نداره بمولا اونم خوب نیست ولی گیاهی وتاثیر هیجانی و ویران کننده نداره طرف میرود پی کارو کسبش
  • شهریار IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    5 2
    واقعاً که افرین برهرچی انسان بادرک وفهم وشعور هست.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    4 0
    خدا از شما نگذرد شمای که یک روز کار سخت انجام ن داد ید اون وقت برای تریاکی قانون گذاشتند کارکر ساختمان نانوایی کار در معدن کشاورزی همین راننده کامیون سنگین 90درصد اگر تریاک نباشد نمیتوانن کار کنن آنوقت تریاک خوب شده گرمی 180هزار لعنت خدا بر شما مثلاً می خواهید به ما تریاکی کمک کنید جریمه زبان مامور برای ماها دو متر شده فقط به خاطر قوانین غلط ایران
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    2 2
    هر دم از این باغ برد میرسد
  • همرزم هادی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۱
    7 0
    کشت هدفمند وکنترل شده خشخاش باتوجه به آسیب های جدی وجبران ناپذیر مخدرهای صنعتی ایده ی قابل تفکر وتحقیق است ضمنا"بافراوری آن به سمت پزشکی ودرمانی منبع مناسبی نیز برای کشور خواهدبود
  • حسین IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    5 1
    حداقل کشت ازاد کنید برای مصرف خودش کشت کنه .الان که ازاد نیست معتاد نیست تریاک اشغال گرون نیست هزار جایگزین توهم زا نیست.ازادش کنید بجای مبارزه از رسانه ها عوارض خطرات فرهنگ سازی کنید ببینم کسی دیگه از نسل جدید میره سمت مواد نداشتن اگاهی مارا دنبال مواد مخدر برد.
  • قربان نفر IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    5 1
    احسنت .ما چقد پول بدیم جنس خراب بدن برامون .همه رفتن دور صنعتی بدبخت شدن.درود ب نماینده
  • کهنه سرباز IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    4 2
    درود خداوند بر پدر ومادر تون واقعا خودمون زمين آب دارم چرا کیلو خدا تومان از طالبان خریداری کنیم این درآمد بايد بره جيب کشاورز ایران
  • Hmid tikr IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    5 2
    والا بهترین کار است اگه کشته بشه به نفع همه است با نظارت دولت دیگه مجبور نیستیم آشغالهای افعانستان وارد کنیم برای داروسازی قاچاقچیان مز بیکار میشن انشاالا تصویب بشه یا حق 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🙏🙏
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 0
    چه پیشرفتی بهتر ازاین بزرگترین صنعت صادراتی مواد دردنیاشده وعلاوه بذخودکفایی داخلی با صادرات کلان ،میلیارد هادلار وارد مملکت می کنیم.
  • نا شناس IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    4 2
    وجدانا بهترین طرح مجلس در دوران بعد از انقلاب می باشد فقط یک نفر حرف دل ۲۰ میلیون معتاد بالای ۵۰ سال را زد وفهم وشعور به خرج داد
  • س. و IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 4
    خوبه داری میگی سر کوچه ها چه خبره اگه کشت آزاد بشه چه افتضاحی بشه
  • محمدی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 1
    نکنه به نام دارو صادرش کنید از شما بعید نیست سابقه خوبی ندارید
  • ناشناس IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    18 3
    تریاک که از قدیم در ایران بوده و کشت میشده؛ الان بیشتر دکترها مصرف کننده تریاک هستند وبه مریض ها بیشتر میگویند تریاک مصرف کن؛ ابو علی سینا در کتابش از فواید تریاک برای مریض نوشته که مفید میباشد؛ حالا نمیدانیم که چه کسی آن را مخدر نامیده است و با آن مبارزه میشود
  • جمشید IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    7 2
    اگرکشت تریاک درکشورمون آزادبشه ۰۰عالیه 1بابت خریدتریاک ازافغانستان ارزش ازکشور خارج نمیشه؟ 2داروهای باکیفیت درست میکنند0چون تریاک مرغوبه۰3کسی بطرف موادهای روان کردان وقرصهای متادون وغیرو نمیرن۰4قانونی جهت تولید دارو تریاک به کشورای خریدار صادر میشه؟ وبرای کشورمون ارز آوری دارد۰۰5درشهرها محلات پارکها دیگرکسی اقدام بفروش غیرقانونی موادمخدرنمیکند۰۰مجلس شورای اسلامی رای بده؟
  • انواری IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    4 2
    دمت گرم قدم اول اینه بعد اعلان کوپن
  • admin IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    6 0
    سلام دوستان یک عده انسانهای هستند بعلت مریضی وجلوگیری ازسرطان رو آوردند به این متا چرا بعضی ازافراد مخالف کشت خشخاش هستند به نظرتان آیا کشت خشخاش مانع سودجویی اون افراد نمیشه بهترین کار اینه مجلس کشت خشخاش آزاد کنه وافراد مریض ودرگیر مثل زمان قدیم بصورت کوپن تقسیم کنه که دیگه این افراد دنبال شیشه وکراک وآشغال های دیگه نرن دوست عزیز چرا یک نفر حرف دل مردم میزنه شما سنگ می اندازی آیا شما با کاشت خشخاش فروشتان وقاطی کردندتان به ضررتان است،459
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    4 0
    درود به این نماینده فهیم و دلسوز زیرا کاشت خشخاش محصولی کم آب است و بیشتر دیم کاری می‌شود و همچنین خللی موقع نیاز کشاورزان به آبیاری محصولات صیفی‌جات ایجاد نمی‌کند و همچنین درآمدزایی خوبی برای کشاورزان و جذب نیروی کار برای برداشت محصول دارد و از خروج ازر جلوگیری می‌کند و محصول ارگانیک و سالم در داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ...
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    4 0
    دولت خودش فروش انواع مواد عفیونی صنعتی هست که جوانها را بسمت مغدر مصر ببرن نتوانن درسیاست باشن اگه این کار بشه وجلو مواد صنعتی گرفته بشه فک نکنو معتاد زیادی برا این شغل باشه یا کامل اگه راست میگه جلو تمام مواد مغدر بگیر جوانهارا پاک به کنه یا بذار خشخاش کاشته بشه زیرنظر کشاورزان باشه
  • روانشناس ارشد IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    5 0
    به.نظرمن اگه مجلس محترم رای به کشت آزادانه ومصرف سهمیه که زمان شاه فقید می دادند که معتادان محترم.این کاررابکنند زیرا جوانان ماباانواع مواد مخدر شیمیایی خطرناک رهایی پیدا میکنندوانوقت که ببینند که تریاک درجه یک وجوددارد به سوی دیگر موادمخدر خطرناک نخواهند رفت.به امیدان روزهای بهتر..
  • S,gh IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 0
    تو این یکی حتما خود کفا میشیم
  • محمد IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    5 0
    هزارتا مواد مخدر بدجور تو ایران داریم خیلی راحت همه جا گیر میاد شیه و هرویین .بنگ یعنی همون هشیس گل .دستمال وبنذوی که یه تیکه کاغذ ریز هست میذارن رو سیگار میکشن با ۳کام تو ۳ثانیه طرف می‌ره تو فضا .ال دس دی .قارچ یا همون ماشروم . مشروبات الکلی فیک واقعا تریاک تخریب و نابودی کمتری داره اگه قراره این همه مواد داشته باشیم بهتره حدقل تریاک جایگزین بشه همین قدر که گفتم ۲۰نمونه جدیدترش هم تو بازار و ...هست که اطلاعاتی ازشون نداشتم من یک دانشجویی شیمی هستم و کاملا مطالعه دارم اول که هیچ نوع مواد مخدری خوب نیست دوم اگه بجای ۵۰تا نمونه مواد خانمان سوز خشخاش کشت کنن و برای معتادان سهمیه بندی قدیم رو ایجاد کنن روزنانه اندازه مصرف بهشون بدن ۸۰درصد معتادان خود به خود ترک میکنن و حدقلش اینه که ۹۰ملیون نفر به فنا نمیرن با یه سرشماری یه دفترچه معتادین میشه کنترل کرد و خیلیا رو ترک داد
  • پیمانکار IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 1
    سلام تا وقتی تریاک ارزان بود اونایی که استفاده می‌کردند راحت تهیه واستفاده می‌کردند وسر کار هم بودند حالا که گران شده دیگر نمی‌توانند تریاک بخرند باید هر ماه بروند مراکز پخش شربت تریاک وشربت تریاک بگیرند حالا فکر می‌کنید تریاک بکشند یا شربت که دولت تولید میکنه ومردم را دچار بیماری کبدی وغیره میکنه وسود آور هست بهتره؟
  • البرزبختیاری بزرگ IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    4 2
    درود بر نمایندگان مجلس که تقاضای کشت خشخاش را دادند واقعا گناه شصت سال به بالا گردن کیست شصت سال به بالا سهمیه تریاک داشته باشند لطفا رسیدگی فرمایید تشکر ودر آمد آن از نفت بیشتر است
  • اسدالله IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 0
    وقتی دولت سر مسئله ای تند روی و بگیرو ببند کنه آن مسئله زیر زمینی میشه و شیوع پیدا میکنه . مثل تریاک . قبلا مردم کوپنی می‌خریدند و زندگی سالمی داشتند البته ۵۰ سال به بالا .الان باید توسط یه مشت حرامزاده صد جور نجاست قاطی کنن و مردم بدبخت ما هم استفاده کنند و هزار جور مریضی بگیرن .و هزینه درمان امراض مردم بیگناه و پیر مرد و پیر زن این کشور هم به بوجه وزارت بهداشت فشار مضاعفی می‌آورد... التماس تفکر .. نذارید بچه های کوچک بخاطر ضعف مدیریت آلوده به هزاران نوع بلا بشن .
  • علی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 2
    اگر بالای شصت سال تریاک رادولت دراختیارشان قراردهد میدانید چقدربه نفع دولت وکادر درمان است.لطفا باچند استاد دانشگاه و پژوهشگر مشورت کنید واجرا کنید
  • جهان IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 2
    آفرین اون نماینده ای که درد مردم رامیفهمد. آزاد کنید تا جوانان به مواد صنعتی روی. نیاورند
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 2
    درود براین نماینده باید حرفهاشون بازگوکننده مجلس رابگذارد توفشار
  • وحید بیجار IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 2
    اول ارز خارج نمی شود جوانها مان همه مواد شیمیایی مصرف می‌کنند خیلی خطر ناک است تریاک یک دارو است برای مردم نماینده تقاضای این گشت خشخاش را کرده انسان روشنی است اگر آزاد شود بخدا معتاد نداریم از روزی تریاک کران شده معتاد بیشتر شده همه شیمیایی مصرف می‌کنند
  • اصغر آذری IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    خیلی هم خوب میشه. مکه الان تو کشورهای اروپایی در کنار مزارع کشت گندم و غیره می‌کارند چی شده، هم مصرف دارویی داره وهم از لحاظ محیط زیست و بهداشت ودرمان مفید هستش وهم اینکه جلوی خیلی از آسیب های اجتماعی رو هم میگیره. لطفا برید در این مورد مطالعه کنید و کار کارشناسی کنید امید دارم که مزایای بیشتر از مضراتش هست
  • غلومی IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 2
    بسیاراورژانسی است بیماران دارندازبین میروند
  • سیروس IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 2
    لطفا این کار مثبت رو انجام بدین،،،چرا باید شیشه،کراک،انواع مواد وحشتناک درکشور به وفور باشه،آیا قبل از اینکه تریاک رو از مردم گرفتین،ماده شیمیایی،یا متادون کشنده وارد میشد ،چقدر بچه بدلیل خوردن متادون جان دادن،،،چرا باید بعضی راحت کشت کنن،و اونایی که باید لذتشو ببرن میبرن،ولی کشاورز حق کشت نداشته باشه،خواهشا اینو بیخیل شین،چون اونایی که باید استفاده میکنن،چون نامرغوب هستن،هزینه دارویی هم روی دست شبکه درمان ودارو اضافه میشه،مگه تریاک از مشروب بدتره،،،چرا جلوی مشروب رو نمیگیری ،چرا این همه کار بیهوده
  • سیاوش RO ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 0
    کاش ابجو هم بکارند کلیه درد داریم بخدا
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    خدا پدر چنین نماینده ای که بعد از سالها از روی عقلانیت صحبت کرده را بیامرزد ، واقعا در این سالها چقدر هزینه‌های سنگین جانی و مالی برای تریاک داده شد و حالا هزاران نوع دیگه دامن کشور و گرفته!
  • Borzoo NO ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 2
    احتمالا روز دیگه خواهد گفت ویسکی و ودکا را از روسیه خودمان وارد کنیم زیرا قاچاق آن ضرر اقتصادی به کشور میزند
  • محمد IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 2
    دست از تعصبات ناروا بردارید و بی جهت خانواده ها را بی سرپرست نکنید!!! ساده ترین روش دور زدن تحریم ها کاشت خشخاش است.
  • خشخاش IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 1
    بهترین تصمیم درطول ۴۷سال همین کشت خشخاش است باآزادسازی کشت خشخاش بیشترمشکلات کشورومردم حل می شود
  • شهرام IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 0
    به عنوان یه کارشناس بخش کشاورزی عرض می کنم .بسیاری از اراضی کشور قابلیت کشت غلات را ندارد و گیاه خشخاش جایگزین خوبی برای آنست . ضمن اینکه این روند خروج سرمایه باید برعکس شود و با صادرات آن باعث ارز آوری در کشور میشود و از آسیب های اجتماعی که بواسطه مصرف بیش از اندازه متادون و... که روز بروز بدلیل گرانی تریاک در حال افزایش است با چتر حمایتی و دادن سهمیه و کوپن به افراد معتاد بالای ۵۰ سال و فرهنگ سازی درست نظیر برنامه دخانیات که برنامه موفقی بود در جامعه کاسته و همچنین از فشار بر نیروهای خدوم انتظامی که دلاورانه در این راه شهدایی نیز تقدیم کشور کرده اند کاسته میشود.
  • یاشار IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    زنده باد نماینده فهیم ,, ابن یک حرف حساب شده س
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 1
    خدا پدر و مادرت را بیامرزد. هشتاد درصد مردم بلای پنجاه سال دارویی تریاک ک مصرف میکنند به جای وارد کردن اشغال از افغانستان خودمان تولید کنیم
  • ناشناس IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 1
    درخصوص خشخاش..چرا که نه...افقانستان بزرگترین سود را داره از صدورتریاک آشغالش به جیب میزند..
  • جهانگیر IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 1
    شلام من هم تایید مکنم شقدرم ایده ژالبیه واما جدی باشیم نماینده محترم به پساکار وپسانتیجه اینکار اگاهید؟
  • عبدالله فلاحی IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    سلام , آقایون سومی یا چهارمی طعنه میزد , پسرم , بچه , بزرگترا درست میگن , خیلی هم خوب میشه اگه کاشت بشه , بغیر از موارد دارویی به آدمهای +50 چه مرد و چه زن با دفتر چه
  • مجیدقاسمی IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    دمت گرم نماینده بامرام وطن پرست که به فکرم دم خودت هستی درودیرشرفت
  • بینا IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 2
    الآن کرمانشاه همه تریاک کاشته اند تولید گندم کرمانشاه امسال شدیدا افت پیدا خواهد کرد اما زمینهای دور افتاده دور از دید ،زمینهای عشایری فرقه های ظاله وسط گندمزار ها وسط مزارع جو هر جا توانسته اند تریاک کاشته اند امسال قحطی نیاید انشاالله دولت باید گندم برای نان روزانه مردم وارد کند
  • بنده خدا IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 1
    فکر خوبیه بشرط اینکه دولت خودش این کارو انجام بده.
  • رضا روزخوش MD ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    اگر درست مصرف شود درآمدزایی خوبی برای کشاورزان ایرانی است که باید حمایت شوند و تحت کنترل و مدیریت باشند
  • هادی IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    این ادم شریفیه
  • محمد IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    خیلی ها از همین ممنوعیت گیاه خشخاش سالیانه میلیون ها دلار سود می برند اگه مثل گندم و برنج آزاد بشه اونها از چی سالی چند صد میلیون دلار پول گیرشون بیاد
  • وحید IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 0
    با سلام ،لطفا واقع بین باشید مخدرهای صنعتی رو خانواده ها نمیشناسن و بو و اثراتی مثل تریاک نداره و متاسفانه جوانها درگیرش شدند فضمنا کسی که مصرف کننده باشه به هر طریق جور میکنه پس چرا جیب افغان ها رو پر کنیم و جنس بد استفاده بشه بزارین مردم جنس خالص با قیمت مناسب استفاده کنند .
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 0
    خدا بیامرزه پدر ومادرت رو حرف حق زدی جلو کاسبان قاچاق رو میگیری اگر مافیای قاچاق اجازه بدن
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 1
    شماها اگه راست میگیدجلوی مواد صعنتی را بگیرید نه ایکنه بخواین مجوز کشته تریاک هم بدین کل مملکت اینجوری معتاد میکنید
  • US ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    5 3
    مشروب به یه نحوی آزاد بشه بهتره چون خارجی ها هم میتوانن به ایران سفر کنند ..خیل ها بخاطر نبود مشروب به ایران نمی آیند
  • غلام شاه GH ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    4 3
    الحمدلله همین کم داشتیم که این هم از راه رسید
  • ناشناس IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 1
    اینها نماینده ما هستندو........‌.‌.‌.
  • اسی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    جانمی جان ما که داریم زندگیمونو میگذرونیم لا اقل بکشیم نفهمییم چی میگذره
  • حسین IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    دمش گرم و آفرین به آن نماینده . بگذارید هم در این بی آبی کشاورز بکاره هم تریاک را برای مصارف دارویی استفاده کنید هم صادر کنید بخصوص به کشورهای اروپایی و اسرائیل
  • B52 IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    بخدا بهترین فکر کشت خشخاش توی ایران هست این طالبان شپش خور پول ملت رو میخورن وآشغال میدن اونم قیمت خیلی زیاد لعنت بر طالبان دشمن مردم ایران
  • لطف الله IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    با سلام ای کاش بیست سال پیش این کار را میکردید تا این همه جوانان ما هر نو اشغالی نمی‌کشیدن که مغزشان دیگر کار نکند ،وهم برای اقتصاد کشاورزان خوب بود هر چه سریع‌تر این طرح را اجرایی کنیید به نفع ملت هست.
  • جهانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    واقعا در مجلس ما چه میگذرد عده ای نماینده بدون حتی لحظه ای فکر .کشور ما چه بخواهد چه نخواهد مواد مخدر مخصوصا صنعتی در اوج خودش است پس چرا حاضر نیستم با برنامه کشت خشخاش را انجام دهند تا اولا از خروج ارز زیادی جلوگیری بشه بعدش نیاز به افغانستان نداشته باشیم و کلی در آمد نصیب کشاورزان و دولت ما بشود غیر از این است که تعدادی نماینده افغانی هستن و زیرآبی دارن برای افغانستان کار میکنند نه ایران
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    کاشت بهتر است هم جوانان نیرو انتظامی کمتر شهید می دهند بعدموادسالم دست معتادان می رسد ومریضی مرگ میرکمتر میشود کشاورز سود می برد حالا که نمی کاریم منعوع است از دردیوار پارک مقازه خرده عمد درتمام کشور از قند فراوان تر است سه سوت میارند برات
  • آزادی US ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 0
    بنظرم من یکی از سیاست های شکست خورده همین مبارزه بامواد مخدر است چرا که مواد جمع که نشد که هیچ همه روزه بیشتر بیشتر شد حالا جالبه بازهم اسرار پی اسرار مبارزه بظرم باید دنبال راهکار بگردند که برای سودی نداشته باشد یعنی ارزه فراوان رایگان
  • سرباز ج فراموش شده وطن IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    سلام دربیشترداروها تریاک مخدرهستش چی میشه تریاک ازادبشه مردم بکارن چی میشه مردم خوب زندگی کنن میلیارد میلیارد به افغانستان پول میدن این چه قانونی هستش از کشورهای دیگه می‌خریم اما خودمان کشتش راغیر قانونی کردیم ماهم ایرانی هستیم چی میشه همه خوب زندگی کنن آخرش همه میمیریم
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 2
    اگه یک نماینده حرف درست زده باشه حرف همین آقاست جان نیروهای انتظامی مملکت به خطر می اندازیم برای دیگر کشورها
  • جواد US ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    4 0
    افرین بر این نماینده فهمیده انسان مشکوک می‌شود چرا برای داروسازی میلیارد ها دلار باید بدهیم به افغانستان وآن هم جنس نا مرغوب وارد کنیم برای داروسازی با نظارت دولت عده ای کشاورز متعهد بکارند وبدهند به کارخانجات دارو سازی آن هم جنس مرغوب واینکه دولت به افراد پیر ۶۵سال به بالا کوپن تریاک بده حرام که نیست
  • مهران mis IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    3 0
    خدا رو شکر داریم رو دست افغانستان بلند میشیم
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 1
    یعنی تمام مشکلات مملکت تمام شده. فقط این مانده خدا عقلتون بده
  • جواد US ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    کسانیکه فرزند شیشه ای وکراکی وکوکائینی ووودر خانه دارند ببینید چه می‌کشند از دستشان
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    چه عجب ازخواب غفلت بیدارشدید
  • نادر IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    والا حرف درستیه، جوونامون رفتن سمت مواد صنعتی ،دارن حیف میشن همه از دم دزد شدن خانوادهاشونو ترک کردن ،آواره کوچه خیابونا شدن. لامصب حق کشت تریاک را بدین لطفا
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 2
    اینجوری معتادان کشورمون بیشتر از قبل میشه حتی بچه های کوچک
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    0 2
    جمع معتادین اینجا همه موافق هستن معلومه معتادان کم نیستن
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 1
    احسنت به این نماینده
  • رضا IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    خدا پدر و مادر نماینده خرم آبادو بیامرزه.واقعا فرمایش خوبی فرمودیید.پول زیاد به افغانستان داده میشود.جنس آشغال بهمون میدن.
  • محمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    2 0
    من فقط اینو می‌دونم اعتیاد یعنی بد بختی به قول امام خمینی نجات یک معتاد نجات یک جامعه است
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    قدیما می‌گفتند که گله ی میشی داشتم یکی یکی برداشتم بالای بافورگذاشتم پیرش بسوزه شیره باهمین دیگه کسی معتادنمیشدخدابیامورز پدرم میرفتندبه تریاک نیش کردن خودشان هم لب به آن نمیزدن وازتریاک وقیافه تریاکی بیزاربودند
  • اشنا IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    درود برنماینده محترم با این ایده خوب،دلسوزانه ومدبرانه
  • محمدعلی US ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    اگر مافیا بگذارد وهمه رابا پول نخرد
  • اردشیر عابدیان ریزی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    0 1
    حاجی تولید به مصرف میخوای بزنیا ناقلا
  • اردشیر عابدیان ریزی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    آیا این نظراتی که میدیم جایی انعکاس داره یا جایی دیده میشه
  • شهاب IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    با سلام ، خدا را شکر که خانواده ما هیچ گونه مواد مخدری مصرف نمی کنند.اما با نظر نماینده لرستان کاملا موافقم ، چون جوانان و عده ای از میانسال ها بخاطر کمبود و گرانی تریاک ،به سمت مواد صنعتی مثل هروئین و شیشه و کراک و....رفتند که عواقب بسیار خطرناکی برای خود و خانواده هایشان دارد.اگر دولت و مجلس ، اجازه کشت تریاک را قانونی کنند. خیلی بهتر است و مضرات آن کمتر است مواد صنعتی بیماری های عفونی را بیشتر گسترش می دهد و دولت مجبور به هزینه های بیشتر می شود. مگه افغانستان که کشت خشخاش دارد معتادان تعداد معتادان کمتر نیست.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    خدا به پدرت بیامرزه جوونها دارند معتاد به مواد صنعتی میشن
  • ياسين IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    دم اين نماينده محترم گرم.داداش شتر سواري دلا دلا نميشه .كافيه يه نگاه به كوچه هاي شهرهاي ايران يزنيد خدا وكيلي يه محله پيدا نميشه كه معتاد نداشته باشه. در هر طايفه يا فاميلي دور و نزديك حداقل چند نفر مصرف كننده هستن چه بهتر كه سنتي بزنن بهتر از اينه كه مغزشونو از دست بدن.حداقل ترياك توهم نداره .البته نميگم مصرفش درسته وليكن بحث بر سر بد و بدتره
  • بینام IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    بابا،بکارید 4قلم دارو باش درست کنید ،اینقدر مریض ها درد نکشند این دنیا خیلی بی وفا است ،فقط کاری کنید که به نیکی ازتان یاد کنند چیزی به عنوان مال دنیا برای ما نیست،نوبت ماست،
  • م.الف IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 1
    رای جمع کردن و جذب افکار عمومی به چه قیمتی
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۲
    1 0
    البته نرخ مصوب دولت باشه نهایتش میشع مثل گندم و جو قیمت مفت. کسی به دولت نمی فروشه میرن باز قاچاقش می کنن کشورای دیگه قیمت خوب
  • بهرام IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۲۳
    0 0
    آفرین به این نماینده مواد صنعتی مردم بیچاره کرده عین واقعیت گفته درود به شرفت