دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گروه سیاسی: تبعید امام‌خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 حوادث تاریخ ساز انقلاب هستند

که در سیزدهم آبان‌ماه آن سال‌ها رخ داده‌اند و فردا مردم با شعار واحد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سالروز وقوع این 3 جریان مقدس و سرنوشت ساز را گرامی می‌دارند. به همین مناسبت سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های اسلامی با صدور بیانیه‌هایی ضمن گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، از آحاد ملت برای حضور در راهپیمایی این روز دعوت به عمل آوردند. 

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه خود سیزدهم آبان را نماد عزم و اراده ملت ایران در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و تداوم حرکت استکبار ستیز خود در برابر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و نماد مرگ بر شیطان بزرگ دانست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بیانیه‌ای نوشت: در صحنه حوادث و رخدادهای13 آبان‌ماه مصادیقی از پایداری و فداکاری ملت مجاهد و جوانان رشید و انقلابی ایران در مبارزه علیه قدرت‌های شیطانی و استکباری وجود دارد که هریک به تنهایی می‌تواند منشأ تداوم حرکت انقلاب اسلامی و ظلم‌ستیزی و آرمان‌گرایی نسل‌های متعهد و مؤمن این سرزمین در بستر تاریخ قرار گیرد.

سپاه در این بیانیه با دعوت از آحاد و اقشار مختلف ملت ایران، به‌ویژه نسل بالنده، شاداب و آینده‌ساز جوان کشور، برای حضور پرشور و گسترده در آیین‌ها و مراسم گرامیداشت 13 آبان‌ماه آورده است: ملت عظیم‌الشان ایران اسلامی، آمریکا (شیطان بزرگ) را عامل اصلی گرفتاری‌های جهان اسلام و منشأ فتنه و توطئه علیه نظام ‌و انقلاب اسلامی می‌داند و در میدان نبرد جدیدی که قدرت‌های خیره سر و زورگو، تحت سیطره و راهبری آمریکا برای جنگ نرم علیه ایران گشوده‌اند، با حضور عالمانه و فداکارانه خود همانند 8 سال دفاع مقدس در عرصة جنگ سخت نظامی، شکست سختی را به دشمنان نادان و ناتوان خود تحمیل خواهد کرد.

فراکسیون اصولگرایان مجلس که بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین فراکسیون مجلس هشتم است نیز با صدور بیانیه‌ای نوشت: تغییر در الفاظ مسئولان آمریکا، تغییر تاکتیک برای رسیدن به اهداف پیشین است.

در بیانیه 6 بندی این فراکسیون آمده است: 13آبان جدای از وجه نمادین آن‌که نشانگر رفتار سبعانه آمریکا از طرفی و غیرت و شجاعت جوانان ایران از طرف دیگر است، فرصتی است‌ تا مسیر افکار سلطه طلبانه و رفتار دوگانه استکبار جهانی مورد توجه و بازخوانی نخبگان قرار گیرد.

فراکسیون اصولگرایان با اشاره به شکست‌های آمریکا در لشکرکشی‌های اخیرش به افغانستان و عراق و شکست طرح خاورمیانه بزرگ افزوده است: امروز در میانه راه هستیم. آمریکا سیمای خود را تغییر داده است اما دنبال همان نقش است، شعارهای استکبار ستیزی نظام جمهوری اسلامی همچنان باید بر مبارزه بی‌امان با خوی استکباری و سلطه‌گری آمریکا و نامشروع بودن رژیم صهیونیستی متمرکز بماند و از انحراف آن به سمت دیگران پرهیز گردد.

شورای نگهبان نیز 13 آبان را یادآور درخشان‌ترین حماسه‌های ملت مسلمان ایران در مبارزه با استکبار جهانی و عوامل مستکبر آن دانست و نوشت: 13 آبان همچنان نقطه عطفی در مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی است و جوانان انقلابی اجازه نخواهند داد، گروهی وابسته به مستکبران خارجی و قانون شکن داخلی، از درخشش این روز با عظمت بکاهند.
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در آستانه فرارسیدن 13 آبان با انتشار اطلاعیه‌ای، این روز را نماد پایداری ملت ایران در برابر آمریکا توصیف کرد.

صف خود را جدا کنید

سیدیحیی رحیم صفوی در آستانه سالروز 13 آبان با بیان اینکه ممکن است عده‌ای بخواهند فتنه‌گری کنند، گفت: ملت ما در مقابل فتنه‌گران و کسانی که می‌خواهند آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی را زیرپا بگذارند، خواهند ایستاد. ما از مردم می‌خواهیم که صف خود را از فتنه‌گران جدا کنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی کشور با تاکید بر اینکه هر کسی در مقابل ولایت ایستاد سرنگون شد و شکست خورد، افزود: به برخی از این کسانی که نمی‌دانم واقعا چه تفکری دارند توصیه می‌کنم که به دامن اسلام، ‌نظام اسلامی، ملت و ولایت فقیه برگردند و گرنه ملت ما با هیچ‌کس رودربایستی ندارد و چهره آنها منفور خواهد شد. پس بهتر است از فتنه‌گری خود دست بردارند.

محدودیت‌های ترافیکی

به گزارش ایسنا، احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز روز گذشته با اشاره به اینکه در روز 13 آبان محدودیت‌های ترافیکی در سطح تهران اعمال خواهد شد از برخورد پلیس با تجمعات غیرقانونی در این روز خبر داد.

وی با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان سالر‌وز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: تامین امنیت تجمعات قانونی و دارای مجوز بر عهده نیروی انتظامی است و پلیس به‌دلیل ازدحام شرکت‌کنندگان در تظاهرات 13 آبان، برخی محدودیت‌های ترافیکی را در سطح شهر تهران اعمال خواهد کرد.

شعار واحد

اصغر آب‌خضر، دبیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز 13 آبان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پیش‌بینی می‌کنم همه کسانی که به انقلاب اسلامی ایران اعتقاد دارند با شعار واحدی در این مراسم شرکت کنند و ما شاهد کم‌تنش‌ترین مراسم در این روز باشیم.

وی درخصوص برنامه‌های ویژه مراسم سیزدهم آبان نیز گفت: تلاوت قرآن کریم، اجرای سرود ملی و سرود مرگ بر آمریکا، قرائت بیانیه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، اجرای سرود همگانی دانش‌آموزی و سخنرانی یکی از شخصیت‌های برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران و در پایان قرائت قطعنامه از جمله برنامه‌های مراسم روز سیزدهم آبان است. از سوی دیگر ایرنا اعلام کرد: سخنران مراسم 13 آبان نیز غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خواهد بود.

کد خبر 94329

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز