یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر در کنفرانس سالانه حزب حاکم دمکراتیک ملی این کشور ادعا کرد که دست به اصلاحات بیشتری در عرصه داخلی خواهد زد.

به گزارش بی بی سی، مبارک در نطق آغازین خود در این اجلاس درباره نیاز به توسعه در زمینه بهداشت، آموزش و حمل و نقل سخن گفت.

البته او که دوره پنجم ریاست جمهوری‌اش در سال 2011 به پایان می‌رسد، در سخنانش به شایعات موجود پیرامون مساله جانشینی پسرش جمال مبارک نپرداخت  و تنها صفوت اشریف دبیرکل حزب دمکراتیک ملی به این نکته اشاره کرد که ما در اجلاسی ویژه کاندیدای ریاست جمهوری از حزب خود را برخواهیم گزید.

چندی است شایعات پیرامون جانشینی جمال مبارک پسر حسنی مبارک جامعه مصر را فرا گرفته و موجب اعتراضات گسترده در میان احزاب سیاسی مخالف دولت مصر شده است.

مبارک  اما در این اجلاس بدون پرداختن به مساله جانشینی پسرش به بیان این مطلب پرداخت که ما از رقابت‌های انتخاباتی و مخالفان ناقد دولت استقبال می‌کنیم.

او در ادامه ادعا کرد که در سال آتی انتخابات پارلمانی آزاد منصفانه و رقابتی بر گزار خواهد شد.

برخی از تحلیل گران معتقدند که حسنی مبارک از سوی آمریکا نزدیک ترین متحد مصر و کشورهای ارائه دهنده بیشترین کمک اقتصادی به دولت قاهره برای انجام اصلاحات داخلی تحت فشار است.

کد خبر 94157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز