همشهری آنلاین: رئیس جمهور ایران گفت: ملت بزرگوار ایران هرگز از راهی که شهیدان و امام شهیدان برای این کشور گشوده‌اند دست نخواهند کشید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد درکنگره 23 هزار شهید خراسان که واعظ طبسی تولیت آستان قدس، علم الهدی امام جمعه مشهد، سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران و خانواده شهدا حضور داشتند خطاب به دشمنان افزود: هم اکنون بهترین راه برای شما دوستی ، احترام و همکاری صادقانه با ملت ایران است.

وی گفت: بدخواهان این نظام اگر صادقانه و رو راست دست به سمت ملت ایران دراز کنند پاسخ ملت مثبت و کریمانه خواهند بود اما اگر این دست‌ها با نفاق همراه شود با خشم انقلابی و پاسخ پشیمان کننده ملت مواجه می‌شوند.

رئیس جمهور افزود: امروز دست‌های پلید بدخواهان از ملت ایران کوتاه است متاسفانه بعضی‌ها در داخل و با حمایت خارج از کشور توصیه می‌کردند که برای رفع تهدید و برقراری امنیت پایدار، باید نظام سلطه را به رسمیت شناخت و قواعد سلطه را رعایت کرد اما شهیدان و ملت ایران ثابت کردند که این روش، روش غلطی است و خط بطلان برآن کشیدند.

احمدی نژاد گفت: مسیر رفع تهدید، ایثارگری و آمادگی برای شهادت باز است و امروز شهدا و ملت ما پیروز و دشمنان شرمنده‌اند.

وی افزود : اگر به دنبال عزت‌، پیشرفت، امنیت و حتی رفاه غیرتمند هستید مسیر آن فقط راه شهدا، ایثارگران و صیانت و ارتقای روحیه ایثارگری و تمسک به راه امامت و ولایت است.

رئیس جمهور گفت: نقطه تمرکز طراحی‌های دشمن، جدا کردن ملت از این خط نورانی و خالی کردن جامعه از روحیه ایثارگری و آمادگی برای شهادت است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه اولین شهید راه امامت و ولایت امام رضا علیه السلام است گفت: باید این خط را حفظ کنیم و همه آینده و موجودیت ما فقط این خط است.

وی افزود: تنها راه گسترش فداکاری و ایثارگری پیوستن به خط امامت و ولایت است که امروز روحیه ایثارگری در ملت ما در اوج است و خانواده شهدا پرچمدار ایثارگری در جامعه هستند.

رئیس جمهور ملت ایران را به واسطه همین روحیه عزیزترین ملت برشمرد و گفت: اگر ارزش‌های الهی و فضای آرمانی انقلابی و عزتمندی در جامعه ما وجود دارد اثر روحیه ایثارگری و شهادت است و حتی این روحیه موجب شده تا ایران اسلامی امروز مستقل ترین کشور باشد.

احمدی نژاد با اشاره به وابستگی اخلاق نیک در جامعه به روحیه ایثارگری و مجاهدت بزرگان افزود: زندگی انبیای الهی سرشار از ایثار و فداکاری است و اگر امروز اسلام در اختیار ماست حاصل همین روحیه است.

وی با اشاره به اینکه خلق هر ارزش و تمجید آن و حق حاکمیت آن در جامعه و هر قدمی به سمت قله‌های کمال نیازمند عنصر کلیدی ایثارگری، آمادگی برای فداکاری، ارزش‌های الهی است.

رئیس جمهور گفت: خانواده شهدا به مدت30 سال آرمان‌های انقلابی امام را حفظ کرده‌اند و پرچم نورانی امامت و ولایت را همچنان برافراشته نگه داشته‌اند.

احمدی نژاد با اشاره به ماموریت‌های دوگانه انسان در قبال خودشناسی، رسیدن به تقرب الهی و تعالی و کمال انسان گفت: کمال انسان درگرو مجاهدت وی برای اصلاح، پیشبرد و برپایی ارزش‌های الهی در جامعه است و محال است کسی در انزوای شخصی و بدون حضور در جامعه به مراتب کمال برسد.

وی همچنین با اشاره به کینه‌ورزی دشمنان و بدخواهان ملت ایران گفت: دشمنان چند سال قبل شعار می‌دادند که می‌خواهیم ریشه ملت ایران را بزنیم و حتی حاضر نبودند نامی از جمهوری اسلامی را بیاورند اما با ایستادگی و مقاومت ملت ایران دشمنان از موضع خود پایین آمدند.

وی افزود: دشمنان حتی نمی‌خواستند اجازه دهند درکشور ما پیشرفت ایجاد شود و بزرگی‌های ملت ایران در جهان بروز کند و همه توان خود را به کار گرفتند تا این تقلا محقق شود اما امروز می‌بینیم با ایستادگی ملت ایران دشمنان برای تمجید از ملت توانمندی‌ها و فرهنگ و تمدن ملت ایران مسابقه گذاشتند.

رئیس جمهور گفت: کسانی که روزگاری اصلا قدرت فناوری صلح آمیز انرژی هسته‌ای ایران را نمی‌خواستند قبول کنند امروز می بینیم که از همکاری در فناوری‌های هسته‌ای ایران حرف می‌زنند که این موضوع حاصل ایستادگی و مقاومت ملت و رهبری عزیز است و این راه آینده ملت ایران خواهد بود.

رئیس جمهور قبل از سخنرانی لوح سپاسی به خانواده‌های شهیدان شوشتری و محمد زاده اهدا کرد.

کد خبر 94087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز