همشهری‌آنلاین: همایش «فلسفه اسلامی و چالش‌های جهان امروز» که بخش مهمی از‌ آن به فلسفه ابن سینا اختصاص دادرد از 19 تا 22 آبان در تهران و همدان برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین از روابط عمومی همایش یادشده، در این همایش چهار روزه، که از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و با همکاری بنیاد بوعلی‌ سینا همدان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و انجمن حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود اساتید و صاحب‌نظران داخلی و خارجی درباره موضوعات گوناگون حوزه فلسفه اسلامی به ارائه بحث‌های خود خواهند پرداخت.

نسبت میان نظر و عمل در فلسفه اسلامی، چالش‌های جهان معاصر، فلسفه اسلامی و علم، هنر، حقوق و اخلاق از جمله موضوعاتی است که در این همایش مورد بحث قرار خواهد گرفت.

افتتاحیه این همایش بعد از ظهر سه‌شنبه، 19 آبان‌ماه، در سالن آمفی‌تئاتر هتل سیمرغ و در طول روز دوم این همایش، سخنرانی‌ها و میزگردهایی در محل مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار خواهد شد و پس از آن در روز سوم این برنامه در همدان ادامه خواهد یافت.

ابن‌سینا و جهان معاصر دو موضوعی است که در روز سوم در همدان و با مشارکت بنیاد بوعلی سینا مورد بحث قرار می‌گیرد.[ابن سینا ازشفا تا شفا]

 در آخرین روز این همایش هم جوایزی از سوی بنیاد بوعلی‌سینا به برگزیدگان ارائه خواهد شد.در این همایش بیش از 30 نفر از اساتید و اندیشمندان فلسفه از کشورهایی چون از کشورهای انگلیس، اندونزی، مالزی، پاکستان، ترکیه، تاجیکستان، قزاقستان، بنگلادش، بوسنی، مجارستان، لبنان، نیجریه، ژاپن، آمریکا، آفریقای جنوبی، هند و آلمان و 60 سخنران ایرانی شرکت خواهند داشت.

در بخش جوایز بین‌المللی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا همدان، جایزه‌ ابن‌سیناپژوهی برای فعالیت‌های برجسته در شناخت، تعریف و تبیین مکتب سینوی، جایزه  پزشکی این‌سینا برای فعالیت‌های برجسته پیش‌برنده پزشکی، جایزه فلسفی ابن‌سینا برای فعالیت‌های برجسته در پیشرفت علم، جایزه حکمتانه ابن‌سینا برای فعالیت های برجسته هم‌بستگی‌ساز دانش و معنویت در ارتقاء کیفیت زندگی و جایزه مفاخر بوعلی‌سینا برای فعالیت‌های برجسته در معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران به برگزیدگان اهداء خواهد شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین کلیه دانشجویان و اساتید فلسفه در ایران که مایل به شرکت در این همایش هستند برای ثبت‌نام  می‌توانند از تاریخ 10 تا 16 آبان‌ماه به دفتر روابط عمومی مؤسسه واقع در خیابان ولی‌عصر، چهارراه امیر اکرم، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان اراکلیان، شماره 4 مراجعه کنند یا جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام با شماره تلفن 66965630 تماس بگیرند.

کد خبر 94021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز