گروه شهری: شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت پیشنهاد تامین اعتبار پروژه‌های آب و فاضلاب، برق و گاز تهران در سال 89 به دولت و مجلس را تصویب کرد.

اعضای شورای شهر تهران در دویست و سی و یکمین جلسه خود، همچنین یک فوریت تامین اعتبار مورد نیاز جهت اجرای پروژه فاضلاب شهر تهران در سال 89 و تعیین بهای خدمات خرید انشعاب فاضلاب در شهر تهران را تصویب کردند.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: 15 سال از شروع پروژه‌های فاضلاب شهر تهران گذشته، اما کمتر از 30 درصد پیشرفت کار داشته است و باید در زمان‌بندی مشخص حداکثر 8 سال دیگر پایان یابد.

اعضای شورای شهر تهران به همین دلیل خواستار آن شدند تا شرکت‌های آب، برق و گاز با حضور در جلسات علنی شورای شهر به ارائه گزارش عملکرد خود بپردازند.معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر نیز گفت: از30 میلیارد تومان اعتباری که برای احداث سیستم فاضلاب شهر تهران اختصاص داده شده بود متوجه شدیم که در8 ماهه گذشته تنها 18 میلیارد تامین شده است.

وی گفت:‌ با توجه به آثار و عوارض نبود سیستم فاضلاب برای شهر تهران باید از دولت خواسته شود که ضمن تامین اعتبارات این حوزه، توجه کافی برای جبران عقب‌ماندگی‌های پیش آمده در احداث و تکمیل سیستم فاضلاب داشته باشد.

نمایشگاه دائمی

دیروز معصومه آباد گزارشی از اجلاس شهر دوستدار زن که در کره‌جنوبی برگزارشده بود، به شورا ارائه کرد.وی که به‌عنوان نماینده ایران در این اجلاس شرکت کرده بود، گفت: از آنجایی که از میزان مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی، تبلیغی صورت نمی‌گیرد، تصویری که از زنان ما در این اجلاس ارائه شد واقعی نبوده و مربوط به 40 و 50 سال گذشته است.

آباد پیشنهاد داد: برای نشان دادن اقداماتی که شهرداری تهران برای توانمند‌سازی‌ زنان در ابعاد فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی انجام داده، بهتر است نمایشگاهی دائمی در شهر تهران راه‌اندازی شود تا با به نمایش درآمدن این اقدامات مدیریت شهری، بتوانیم در سطح بین‌المللی جایگاه مناسب داشته باشیم.

عدم رعایت بندهای بودجه‌ای

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران دیروز در جریان بررسی طرح تعیین سیاست‌های بودجه سال 89 شهرداری تهران و سازمان‌های تابعه از تخلفات در رعایت نکردن بندهای بودجه‌ای انتقاد کرد.

وی در این‌باره بدون نام بردن ازنام طرح خاصی به افزایش 3 تا 4 برابری هزینه‌های طرح‌های عمران شهری اشاره کرد و گفت: در این‌باره باید مشخص شود اگر شورای شهر برحسب وظیفه نظارتی خود این تخلفات را تذکر داد اما به نتیجه نرسید، گام بعدی باید چه باشد؟ یا اختیارات بعدی شورا چیست؟

دانشجو همچنین از فروش ساختمانی از سوی شهرداری بدون طی مراحل قانونی و رعایت تشریفات مزایده سخن گفت و آن را فاقد استدلالات حقوقی دانست.  خادم در این‌باره گفت:‌ خوشبختانه قرار است گزارش ذی حسابان منتخب شورای شهر درباره بودجه سال 87 تا هفته آینده به شورای شهر ارائه شود. خادم ادامه داد: در این گزارش‌ها 2 موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، یکی بحث تاخیر بودجه و دیگری ضوابط اجراست.

وی با اعلام اینکه اساسا با وجود شفاف‌سازی‌ مالی در شهرداری هنوز سیستم ثبت منابع غیرنقدی وجود ندارد گفت: باید در بحث ضوابط اجرایی بودجه، بخش نظارتی را جدی گرفت.

محمد تقوی، معاون حقوقی شهردار تهران که در این جلسه حاضربود نیز طی سخنانی خواستار آن شد تا اگر تذکری قرار است از سوی اعضای شورای شهر مطرح شود به‌صورت کلی نباشد بلکه با ذکر مصادیق و به‌صورت کتبی اعلام شود که چند درصد اقدامات شهرداری و در چه مواردی عمل غیرقانونی رخ داده است تا به‌طور کلی همه زحمات شهرداری را یکباره زیر سؤال نبریم.

وی در عین حال گفت:  شهرداری در بعضی موارد قانونا اجازه ترک تشریفات را نیز دارد.
شکیب  نیز  به جابه‌جایی اعتبار پروژه‌ها اعتراض کرد و گفت: چرا در جابه‌جایی اعتبار طرح‌ها نظر شورا دیده نمی‌شود؟ ما مرجع قانونی هستیم و شهرداری باید به‌نظر ما توجه کند.

اما مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هیات رئیسه شورای شهر تهران را مورد انتقاد قرارداد و گفت: اگر ایرادی هست ناشی از مدیریت شوراست. طلایی معتقد بود جای طرح اینگونه اعتراضات نه صحن علنی مجلس که جلسات روز یکشنبه شوراست. 

وی گفت: بنابراین انصاف نیست که یکطرفه بدون درنظرگرفتن نقاط قوت همکاران خود در شهرداری برخی مسائل در صحن علنی مطرح شود.

مرتضی طلایی اظهار کرد: انتقاد باید سازنده باشد و شنونده آن انتقاد، احساس خیرخواهی، خیراندیشی و دلسوزی را در بیان گوینده انتقاد مشاهده کند. از طرف دیگر به‌گونه‌ای باید انتقادات را دنبال کنیم که منجر به بروز تنش در جامعه نشود.

کد خبر 93856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز