دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند امیرفاشیست برای سرقت‌های مسلحانه خود سناریوهای عجیبی داشتند

آنها علاوه بر سرقت از شرکت‌ها و طلافروشی‌ها، به فریب خلافکاران خرده‌پا پرداخته و آنها را وارد دامی می‌‌کردند که از قبل برایشان پهن کرده بودند.«یکی از آنها را می‌شناختم. اسمش امیر بود و از چند روز پیش به شرکت می‌آمد. او با این ادعا که تاجر است، با ما طرح دوستی ریخت اما عصر امروز وقتی وارد شرکت شد، چند مرد مسلح دیگر هم همراهش بودند.»

مدیرعامل شرکت خصوصی، در حالی این جملات را به ماموران پلیس می‌گفت که مدعی بود در دام یک سارق حرفه‌ای به نام امیر افتاده است. او ادامه داد: «امیر بعد از اینکه چندباری به شرکت ما آمد، توانست اعتماد من و دیگر کارمندان را جلب کند.

برای همین وقتی یک روز عصر زنگ زد و گفت که می‌خواهد برای انجام کار مهمی به شرکت بیاید، قبول کردم. آن روز در حالی که بقیه کارمندان، شرکت را ترک کرده بودند، زنگ در به‌صدا درآمد و وقتی چهره امیر را در آیفون دیدم، در را باز کردم. اما او تنها نبود.

چند مرد دیگر هم همراهش بودند که چاقو و اسلحه در دست داشتند. آنها به محض ورود به داخل شرکت شروع به تهدید من و چند نفر از همکارانم کردند و بعد از اینکه دست و پای ما را بستند، در یکی از اتاق‌ها زندانی‌مان کردند.»

تماس میلیونی

امیر و همدستانش که تا اینجای نقشه شوم‌شان را با موفقیت پشت‌سر گذاشته بودند، بعد از زندانی کردن مدیر شرکت و 2 کارمندی که در آنجا حضور داشتند، مرحله دوم نقشه خود را به اجرا گذاشتند.

شاکی در تشریح نقشه آنها به ماموران گفت: «امیر به سرعت با یک طلافروشی که در نزدیکی شرکت ما بود تماس گرفت. بعد خودش را مدیرعامل شرکت معرفی کرد و گفت که می‌خواهد به کارمندانش پاداش بدهد و به همین خاطر نیاز به 40 سکه بهار آزادی دارد.

مرد طلافروش که با دیدن شماره تلفن شرکت مطمئن شده بود سفارش درست است، 40 سکه به شاگردش داد تا وی آنها را به شرکت بیاورد و هزینه آن را دریافت کند. اما دقایقی بعد وقتی شاگرد طلافروشی وارد شرکت شد، امیر و همدستانش به او حمله‌ور شدند و بعد از بستن دست و پایش، سکه‌ها را سرقت کرده و همگی پا به فرار گذاشتند.»  با این شکایت، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

اولین سرنخ

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، صبح 24 شهریور امسال، ماموران گشت پلیس متوجه یک پژو پرشیا سفید رنگ شدند که با سرعت زیادی در اتوبان تهران- کرج در حرکت بود.
 ماموران بلافاصله به راننده دستور ایست دادند اما او بی‌‌توجه به فرمان پلیس، به راهش ادامه داد.

به‌دنبال این ماجرا، ماموران به تعقیب خودروی مرموز پرداختند اما راننده جوان با وجود تصادف با چند خودروی عبوری، همچنان به سرعت خودرو می‌افزود و به فرار ادامه می‌داد.
ماموران که احتمال می‌دادند راننده خودرو یک مجرم تحت تعقیب باشد، لاستیک عقب پژو را هدف گلوله قرار دادند اما باز هم راننده دست بردار نبود و سعی داشت هر طوری شده از دست پلیس فرار کند.

این مرد لحظاتی بعد وقتی وارد یک خیابان فرعی شد و به انتهای یک کوچه بن بست رسید، به سرعت از ماشین پیاده شد و با پای پیاده به فرار ادامه داد.وی که می‌دید پلیس همچنان در تعقیب اوست، بعد از طی کردن مسافتی حدود 700 متر قصد داشت با شکستن شیشه در یک خانه مسکونی، وارد آنجا شود که قبل از باز کردن در، به محاصره پلیس درآمد و دستگیر شد. با کشف یک قمه نیم‌متری از مرد جوان، وی به اداره آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی‌ قرار گرفت.

مجرم تحت تعقیب

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به دستگیری راننده پژو گفت: «در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم مردی به نام وهاب است که سال گذشته در طرح برخورد با اراذل و اوباش دستگیر و روانه زندان شده بود.

او مدعی بود که هنگام رانندگی به خاطر مصرف مخدر شیشه حالت عادی نداشته است، اما در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که وی از چند ماه قبل به اتهام سرقت تحت تعقیب دادسرای ناحیه 3 تهران بوده است.»

با این سرنخ، بازجویی از وهاب آغاز و مشخص شد که او عضو یک شبکه مخوف سرقت و زورگیری است که سردسته آن فردی به نام امیر معروف به فاشیست است.  «امیر سردسته باند است.

او از مجرمین سابقه‌داری است که به اتهام حمل سلاح گرم و مشارکت در سرقت‌های مسلحانه تحت تعقیب پلیس است. امیر بعد از رفت‌وآمد به شرکت‌های مختلف‌ با مسئولان این شرکت‌ها طرح دوستی می‌ریخت و یک روز عصر که به غیر از مدیران شرکت کسی در آنجا نبود با آنها قرار ملاقات می‌گذاشت.

در زمان ملاقات، من و بقیه اعضای باند هم با او همراه می‌شدیم و بعد از ورود به داخل شرکت، دست و پای افراد حاضر در آنجا را بسته و نقشه سرقت را عملی می‌کردیم.»
با اعترافات وهاب، پلیس که خود را در یک قدمی سارقان سکه‌های طلا می‌دید، بررسی‌های اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری بقیه اعضای باند را آغاز کرد.

دستگیری در مخفیگاه

این بررسی‌ها، تیم تحقیق را به چند آپارتمان که مخفیگاه اعضای باند بود رساند. این مخفیگاه‌ها به سرعت به محاصره پلیس درآمدند و در جریان چند عملیات ضربتی ماموران موفق شدند 6 عضو باند زورگیری را دستگیر کنند.

سرهنگ محمدیان ادامه داد: «بررسی‌ها نشان می‌داد که متهمان به غیر از زورگیری در سرقت موتورسیکلت و خودرو هم دست داشته‌اند اما شخصی که پلیس هنوز در جست‌وجوی او بود، امیر یعنی سردسته باند بود.»

ماموران برای پیدا کردن سرنخی از سردسته باند، بازجویی از سارقان دستگیر شده را آغاز کردند. در این بازجویی‌ها بود که مهم‌ترین سرنخ پرونده در اختیار پلیس قرار گرفت و تیم تحقیق توانست مخفیگاه امیر را در منطقه جنت آباد شناسایی کند. ماموران بعد از محاصره کامل این محل، صبح شنبه 25 مهرماه عملیات دستگیری امیر را آغاز کردند و بعد از ورود به مخفیگاه او موفق شدند که وی را دستگیر کنند.

زورگیری از مواد فروشان

با دستگیری تمامی اعضای باند مشخص شد که آنها علاوه بر سرقت و زورگیری، شگرد ویژه‌ای برای سرکیسه کردن خلافکاران خرده پا داشتند.رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: «اعضای این باند با شناسایی خلافکاران خرده‌پا، از آنها می‌خواستند که در فروش مواد‌مخدر شیشه با این باند همکاری کنند.

سردسته باند برای اینکه این خلافکاران را وسوسه کند به آنها می‌گفت که کارشان فقط رد و بدل کردن پول و مواد است و پیدا کردن مشتری با خود باند است. طعمه‌ها هم با این تصور که با جا به جا کردن پول و مواد، دستمزد خوبی نصیب‌شان می‌شود با امیر و اعضای باندش همکاری می‌کردند.

اما پس از چندین نوبت جابه‌جایی و پرداخت دستمزد وسوسه‌انگیز، این بار امیر محموله بزرگی به طعمه‌هایش می‌داد و از آنها می‌خواست بعد از تحویل محموله به مشتری، پول آن را به وی برگردانند.

وی خاطرنشان کرد: طعمه‌های باند که حالا به فروشنده شیشه تبدیل شده بودند با این تصور که بعد از تحویل محموله بزرگ، دستمزد خوبی به جیب می‌زنند، این کار را قبول می‌کردند اما زمانی که آنها در حال انتقال محموله بودند، اعضای باند امیر به این افراد حمله کرده و با تهدید اسلحه و چاقو، محموله مخدر را به سرقت می‌بردند.

بعد از سرقت این محموله، امیر در حالی که وانمود می‌کرد از این سرقت‌ها  بسیار عصبانی است و پول زیادی را از دست داده است، شروع به تهدید فردی می‌کرد که مسئول انتقال محموله مخدر بود.

سپس در ازای مواد سرقت شده، او را مجبور می‌کرد که خودرواش را به وی بدهد و سند آن را هم به نام وی کند.  رئیس پلیس آگاهی تهران تاکید کرد: سرکرده این باند با استفاده از پول‌هایی که از راه سرقت و زورگیری به دست می‌آورد چندین دستگاه خودروی مدل بالا خریداری می‌کرد و به خوشگذرانی می‌پرداخت.

رئیس پلیس آگاهی تهران اعلام  کرد: هم‌اکنون اعضای این باند به اتهام سرقت مسلحانه، زورگیری، خرید و فروش مواد مخدر از نوع شیشه، رابطه نامشروع، سرقت اتومبیل و سرقت موتورسیکلت در بازداشت به سر می‌برند و صاحبان طلافروشی‌ها و همچنین مدیران شرکت‌هایی که بدین روش مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند می‌توانند برای طرح شکایت و تشکیل پرونده به شعبه 10 بازپرسی دادسرای جنایی تهران یا پایگاه پنجم پلیس آگاهی در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 93774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز