مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: دولت باید برای احداث تونل‌هایی نظیر توحید، بودجه اختصاص دهد

به گفته فرهاد دلق‌پوش، نماینده مردم گیلان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس طرح‌های بزرگی مثل تونل توحید در کلانشهرها را نباید تنها به شهرداری‌ها محول کرد و دولت نیز باید بودجه خاصی برای آنها در نظر بگیرد تا با هزینه مناسب به مردم خدمات‌دهی شود.

وی گفت: چنین طرح‌هایی به‌دلیل استفاده از روش‌های علمی و کارشناسانه علاوه بر تامین امنیت و آسایش شهروندان، به لحاظ اقتصادی نیز صرفه بسیاری برای آنها خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تونل توحید، دلق‌پوش اظهار داشت: وجود گذرگاه‌های غیرهمسطح در شهرهای بزرگ مثل تهران مشکلات حمل‌ونقل عمومی را برطرف می‌کند.
از سوی دیگر شهردار رشت نیز تونل توحید را الگویی مناسب برای دیگر شهرها دانست و گفت: اگر ما امروز برای رسیدن به توسعه پایدار هزینه نکنیم، در آینده هزینه‌های کلان بیشتری را تحمل خواهیم کرد.

محمد سقایی، دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی که عضو فراکسیون مدیریت شهری نیز هست، بر ضرورت انجام طرح‌هایی همچون تونل توحید در تهران تاکید کرد و از همه دست‌اندرکاران خواست تا به‌طور مشترک آن‌طور که شایسته پایتخت ایران اسلامی است برای به ثمر نشستن این طرح تلاش کنند.

سقایی با بیان اینکه توانایی مدیریت شهری تهران با حمایت نهادهای دیگری همچون مجلس و دولت مضاعف خواهد شد، گفت: اگر نهادهای دیگر به کمک مدیریت شهری نیایند، تداوم چنین طرح‌هایی واقعا سخت و بعید خواهد بود.

وی افزود: البته مدیریت شهری تهران نشان داده است که از توانایی بسیار زیادی در چنین طرح‌هایی برخوردار است و توقع ما حمایت از این نهاد برای انجام کارهای بیشتر و مؤثرتر و رفع مشکلات مردم پایتخت است.

کد خبر 93599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز