همشهری آنلاین: یک بالگرد در جریان درگیری میان پلیس و گرو‌ه‌های قاچاق مواد مخدر در ریو د ژانیرو سرنگون شد.

به گزارش الجزیره، در این درگیری‌ها همچنین دست کم 12 نفر زخمی شده‌‌‌‌اند.

این خشونت‌ها دو هفته پس از اعلام شهر ریو د ژانیرو به عنوان میزبان المپیک 2016 بوقوع می‌پیوندد.[ریو دوژانیرو میزبان المپیک 2016 شد]

مایو سرژیو دوارته یکی از فرماندهان پلیس اعلام کرد که دو نفر از نیرو‌های پلیس پس از آنکه بالگردرشان بر فراز یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر هدف قرار گرفت و سقوط کرد، کشته شدند.

این بالگرد حامل 6 نیروی پلیس بود و در حال انجام ماموریت بر فراز مورو دوس مارکوس از مناطق حاشیه نشین ریو بود. این منطقه در تسلط باندهای مسلح قاچاق مواد مخدر قرار دارد.

این مقام پلیس گفت: خلبان این هلی کوپتر پس از آنکه از ناحیه پا مورد هدف گلوله یکی از عناصر مظنون به عضویت در گروه‌های قاچاق مواد مخدر قرار گرفت تلاش کرد که بالگرد را فرود بیاورد، در نهایت او موفق شد در یک زمین فوتبال فرود بیاید اما بالگرد به محض فرود منفجر شد و دو نفر از نیرو‌های پلیس بر اثر این انفجار کشته شدند و بالگرد نیز به طور کامل سوخت.

پس از این سانحه مجددا درگیری‌ها میان باندهای قاچاق مواد مخدر و 100 نفر از نیروهای پلیس که توسط نیروهای ویژه مستقر در یک خودروی زرهی پشتیبانی می‌شدند، آغاز شد.

بروز این خشونت‌ها چالش‌ امنیتی بزرگی برای دولت برزیل در شهر ریود ژانیرو محسوب می‌شود که به تازگی برنده میزبانی بازی‌های المپیک 2016 شده است.

در سال 2008 و بر اثر بروز خشونت‌ها در مناطق حاشیه نشین فقیر ریو 6 هزار نفر کشته شدند.

کد خبر 93038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز