پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه اختصاصی دولت ( goverment to goverment) (جی. تو.جی)، باحضور رئیس جمهور به صورت رسمی آغاز به کارکرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، همزمان با افتتاح این شبکه سامانه یکپارچه مراسلات الکترونیک دولت نیز افتتاح شد.

با افتتاح این سامانه علاوه بر سریعتر شدن ارسال مراسلات دولت در چند ثانیه نزدیک به 3 میلیارد تومان در هزینه پستی صرفه جویی می‌شود.

یک میلیون و 500 هزار مکاتبه روی این سامانه قرار دارد که اگر قرار بود به وسیله پست جابه‌جا شود نزدیک به 3 میلیارد تومان هزینه می برد.

در کنار این دو شبکه بزرگ طرح‌های نظارتی و تصمیم‌سازی ریاست جمهوری نیز با حضور رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

یکی از این طرح‌ها نظام سازمان الکترونیک نهاد است که با راه اندازی آن کاغذ از مکاتبات اداری مجموعه نهاد ریاست جمهوری حذف می شود با راه‌اندازی این شبکه آماراطلاعات موجود در دبیرخانه دولت به دوبرابر افزایش یافته است در حالی که تعداد نیروهای شاغل در این حوزه از یکصد و 22 نفر به 73 نفر کاهش یافته است که این از آثار بهره گیری از فن آوری اطلاعات است.

رئیس جمهور همچنین از شبکه کارتابل الکترونیک دولت نیز که در شرف اجراست بازدید کرد این شبکه جایگزین روش کاغذی در کارتابلهای دولتی است و موارد امنیتی و حفاظتی برای آن به صورت ویژه در نظر گرفته شده است که به زودی راه اندازی می شود.

ساپد (پاد) سامانه اطلاع رسانی پیامک دولت نیز که پیش از این فعالیت خود را آغاز کرده بود با طراحی جدید دامنه فعالیتش گسترش یافت و ارتباطات رسانه مردمی و دولتی را نیز پوشش خواهد داد.

شبکه ویدیو کنفرانس دولت نیز از دیگر طرحهایی بود که در این جلسه به صورت رسمی آغاز به کار کرد با استفاده از این شبکه استاندار خراسان رضوی و معاون پشتیبانی استانداری اردبیل و معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت همزمان در این مراسم شرکت و نظرات خود را مطرح کردند.

رئیس جمهور در آغاز افتتاح شبکه الکترونیکی اختصاصی دولت از بخش های مختلف راه اندازی شده بازدید کرد.

رئیس جمهور پس از افتتاح رسمی شبکه الکترونیک اختصاصی دولت گفت : امیدواریم پس از راه اندازی لایه اول ارتباط دولت با دولت در دولت الکترونیک ، مسئولان ، ارتباطات مردمی را با دولت نیز به سرعت سامان دهند تا به صورت لحظه ای از پیگیری کار هر شهروند ایرانی آگاه باشیم.

آقای احمدی نژاد با تشکر از مسئولان راه اندازی این شبکه افزود : امیدوارم این مجموعه و حلقه ارتباطی گسترده ، دقت و سرعت کار را افزایش دهد و در آینده کیفیت کار را نیز با نظارت های سازمان یافته و زنده بالا ببریم.

وی همچنین با بیان اینکه سالهاست شعار دولت الکترونیک داده می شود و هزینه های سنگینی در دستگاههای مختلف صورت گرفته است ، تصریح کرد: به رغم این هزینه ها هنوز به یک شبکه پایدار و ثابت در کار ، نرسیده ایم و امیدواریم این شبکه ای که امروز راه افتاد سرعت و ظرفیت کامل را داشته باشد و همه مجموعه های دولت را به هم مرتبط کند و ظرف مدت کوتاهی بتواند بعنوان یک پایه و الگو برای ارتباط با مجموعه های دیگر استفاده شود.

رئیس جمهور مهمترین بخش دولت الکترونیک را ، مرتبط کردن مردم با دولت دانست و گفت: برای من بعنوان رئیس جمهور و هر کسی در هر مقامی در دولت ، مهم اینست که به صورت لحظه ای بدانیم هر شهروند ایرانی کارش در مجموعه اداری به کجا رسیده است و آیا کارش درست انجام شده است یا نه؟

آقای احمدی نژاد افزود: امیدوارم با این مجموعه ای که راه افتاده است بتوانیم خدمت خوبی به مردم در آینده ارائه دهیم.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که به حرکت اخیر بعنوان الگو در ساماندهی دولت الکترونیک و همه بخش ها توجه و از تجربیات راه اندازی این شبکه ارتباطاتی به خوبی استفاده شود.

کد خبر 92840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز