گروه حوادث: ماجرای 24 ساعت گروگان گیری بی سابقه در محله ساوت‌ساید شیکاگو با کشته شدن مرد گروگان‌گیر و زنی که گروگان او بود پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز مونیکا باند، سخنگوی پلیس شیکاگو، می‌گوید: «ظاهرا در این پرونده با یک خودکشی و یک قتل سر و کار داریم.»

او ادامه می‌دهد:  «طبق شواهد موجود مرد گروگان‌گیر تحت فشار عصبی تصمیم به خودکشی گرفته است و پیش از خودکشی یکی از گروگان‌هایش را نیز کشته است.»

هر چند پلیس در حال حاضر در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره چگونگی پایان این ماجرا است، اما به گفته باند، حدود ساعت1صبح جمعه به وقت محلی در حالی که 24 ساعت از آغاز گروگانگیری مرد مسلح که دو زن را در گروگان خود داشت می‌گذشت، صدای تیر از داخل آپارتمان محل گروگان‌گیری شنیده شد و در واکنش به این صدا تیم ویژه پلیس که آپارتمان را در محاصره خود گرفته بود، وارد عمل شد.

ماموران از 24 ساعت قبل این آپارتمان را محاصره کرده بودند اما وقتی با شنیدن صدای گلوله وارد آپارتمان شدند با جسد مرد گروگان‌گیر و یکی از زنانی که گروگان او بود روبرو شدند. اظهارات سخنگوی پلیس شیکاگو در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این پلیس شیکاگو نسبت به پایان مسالمت‌آمیز این گروگان‌گیری اظهار خوش‌بینی کرده بود.

فیل کلین، سربازرس پلیس شیکاگو، تنها یک ساعت پیش از پایان خونین این ماجرا، گفته بود:  «هیچ دلیلی وجود ندارد که این ماجرا به خوبی تمام نشود.» این گروگان‌گیری اوایل بامداد روز پنج شنبه و هنگامی‌آغاز شد که یک مرد مسلح دو زن را درون آپارتمان‌‌شان به گروگان گرفت.

این مرد مسلح پیش از این نیز به سوی پلیس‌هایی که ساختمان را به محاصره در آورده بودند شلیک کرده بود، ولی کسی در این تیراندازی مجروح نشده بود. ماموران پلیس حاضر در محل گروگان‌های این مرد مسلح را دو زن جوان توصیف می‌کنند و هنوز به خوبی نمی‌دانند که رابطه‌ای میان این دو زن با مرد گروگان‌گیر وجود داشته است یا خیر. این در حالی است که هنوز مشخص نیست بر سر گروگان دوم چه آمده است.

پیش از پایان تراژیک این گروگان‌گیری، حدود 20 تا 30 نفر از اعضای خانواده مرد متهم به گروگان‌گیری و گروگان‌های او در محل حادثه جمع شده بودند و از پلیس خواسته بودند تا برای پایان مسالمت‌آمیز این گروگان‌گیری تلاش کند.

پلیس مرد گروگان‌گیر را جوانی 20 تا 30 ساله معرفی کرده و اعتقاد دارد که او در تمام طول مدت گروگان‌گیری از طریق تلویزیون تحرکات پلیس در خارج از آپارتمان را پیگیری می‌کرده است. به همین خاطر مسئولان پلیس به خواهر این گروگان‌گیر که لانس نام دارد، اجازه داده بودند تا از برادرش بخواهد خود را تسلیم کند.

خواهر گروگان‌گیر در برابر دوربین‌های تلویزیون گفته بود:  «همه چیز درست می‌شود.خواهش می‌کنم از آن جا بیرون بیا. قول می‌دهم که همه خواسته‌هایت عملی شود.»

پلیس هم اکنون در حال تحقیق درباره انگیزه مرد مسلح از این گروگان گیری است و زن جوانی که از این ماجرا جان سالم به در برده است تنها سرنخ موجود در دست ماموران است.

کد خبر 9283

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز