یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه حوادث: زندانی فراری که به‌بهانه واگذاری دفتر نمایندگی فروش خودرو در شهرستان‌ها، دست به کلاهبرداری میلیونی از طعمه‌هایش زده بود دستگیر شد

تحقیقات پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این مرد به‌دنبال شکایت تعدادی از مالباختگان که مدعی بودند فریب یک کلاهبردار حرفه‌ای را خورده‌اند، آغاز شد.

یکی از مالباختگان در تشریح ماجرا به ماموران پلیس گفت: مدتی پیش از طریق آگهی روزنامه‌ها با مدیرعامل یکی از شرکت‌های فروش خودرو در تهران به نام صادق آشنا شدم.

از آنجا که این مرد با انتشار آگهی‌ تبلیغاتی، از متقاضیان نمایندگی فروش خودرو در شهرستان‌ها دعوت به همکاری کرده بود، به تهران آمدم و به دیدن صادق رفتم. او مدعی بود که از سهامداران مهم کارخانه‌های خودروسازی است و می‌خواهد نمایندگی‌های فروش خودرو در شهرستان را به متقاضیان واگذار کند.

از آنجایی که قبلا در کار فروش خودرو بودم و با این کار به خوبی آشنا بودم، از وی خواستم نمایندگی یکی از استان‌ها را به من بدهد و به این ترتیب بعد از پرداخت 30 میلیون تومان به‌عنوان ضمانت، قرار دادی بستیم که نشان می‌داد من صاحب نمایندگی این شرکت در یکی از استان‌ها هستم. بعد از آن بود که به استان مورد نظر رفتم و با افتتاح دفتر نمایندگی، کار فروش خودرو را شروع کردم.

شاکی ادامه داد: از آنجا که صادق گفته بود برای پیش‌فروش خودرو باید از مشتریان مبلغی وجه نقد و چک‌های تضمینی بگیرم، من هم این کار را شروع کردم و بعد از گرفتن پول و چک‌، آنها را در اختیار صادق قرار می‌دادم تا او بعد از گذشت مدت زمان مورد نظر، خودروها را تحویل مشتریان دهد.

مدتی گذشت و در این مدت تعدادی از مشتریان برای خرید خودرو در دفتر من ثبت نام کردند و من هم پول آنها را در اختیار صادق قرار دادم اما با گذشت چند ماه نه از خودرو خبری شد و نه از صادق.

من که نگران شده بودم، راهی تهران شدم و یکراست به شرکت این مرد رفتم اما متوجه شدم او دفتر کارش را تعطیل کرده و با به جیب زدن 30 میلیون تومان پول من و پول‌های مشتریان، پا به فرار گذاشته است.

بعد از حرف‌های این مرد و دیگر شاکیان پرونده، قاضی علیرضا روستا طسوجی، بازپرس شعبه 8 دادسرای ناحیه یک تهران دستور بازداشت مرد کلاهبردار را صادر کرد و تحقیقات برای یافتن ردی از او آغاز شد.

ماموران در نخستین اقدام راهی شرکت صادق در منطقه اقدسیه شدند اما بررسی‌ها نشان می‌داد که او این شرکت را با استفاده از مدارک جعلی راه‌اندازی کرده و بعد از کلاهبرداری میلیونی از طعمه‌هایش بدون بر جا گذاشتن ردی از خود، پا به فرار گذاشته است.

پلیس که احتمال می‌داد مرد کلاهبردار از مجرمان سابقه‌دار باشد با چهره‌‌نگاری از متهم به بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس پرداخت و مدتی بعد به مهم‌ترین سرنخ پرونده دست یافت.

تحقیقات نشان می‌داد که صادق  مدت‌ها قبل به اتهام تهدید مقام قضایی دستگیر و روانه زندان شده بود اما در سال 85 پس از گرفتن مرخصی از زندان، پا به فرار گذاشت.
با این اطلاعات، تحقیقات برای دستگیری متهم وارد مرحله‌ای تازه شد و کارآگاهان با زیر نظر گرفتن تمامی پاتوق‌‌های صادق موفق شدند که مخفیگاه او را در شمال تهران شناسایی کنند.

شامگاه 7 مهرماه، مرد کلاهبردار در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و بعد از انتقال به اداره آگاهی به کلاهبرداری میلیونی از مالباختگان اعتراف کرد. او مدعی شد که بعد از تعطیلی شرکتش، با راه‌اندازی شرکت دیگری در خیابان میرداماد، کلاهبرداری‌هایش را از سر گرفته بود که ماموران مخفیگاه او را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: این مرد تا‌کنون از 14 نفر به بهانه واگذاری دفتر نمایندگی فروش خودرو و از 86 خریدار خودرو کلاهبرداری کرده که احتمال می‌رود افراد دیگری نیز طعمه او قرار گرفته باشند.

به همین دلیل بازپرس پرونده با دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم در روزنامه‌ها از شاکیان احتمالی خواسته برای شکایت به شعبه 8 بازپرسی دادسرای ناحیه یک یا اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 92598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز