شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

شبنم شکوریان: هوا که رو به سردی می‌رود ورزش‌های زمستانی دوباره رونق می‌گیرد و مناطق سردسیر کشور با اولین بارش برف مامن علاقمندان به ورزش‌های زمستانی می‌شود.

 ساکنان مناطق کوهستانی اگرچه به واسطه بارش برف مشکلاتی برای رفت و آمد پیدا می‌کنند اما به برکت بارش‌های بسیار و رفت و آمد علاقمندان به ورزش‌های زمستانی می‌توانند در آمدی هم برای خودشان کسب کنند.

گر شما از اهالی بیجار باشید و یا در نزدیکی این شهر زندگی کنید شاید گذرتان به پیست بیجار  افتاده باشد، پیستی که به گفته مسئولان فدراسیون اسکی یکی از مهمترین پیست‌های کشور است و می‌تواند محلی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی باشد.
پیست اسکی نسار بیجار بر دامنه کوه نسار در بیجار کردستان قرار دارد و برای ورزش اسکی تدارک دیده شده‌است.

این پیست جزو پنج تفریح گاه مهم استان کردستان شمرده می‌شود. جایی که هنوز می‌توان آسمان را آبی آسمانی دید و شب‌ها را با درخشش ستاره‌ها سپری کرد.

برگزاری مسابقات بین المللی در بیجار

البته هوای خوب و آسمان پرستاره تنها جاذبه‌های پیست بیجار نیستند، بلکه آنچه این پیست را به محل مناسبی برای ورزش‌های زمستانی تبدیل کرده امکانات خوب این پیست است.

  عیسی ساوه شمشکی، رئیس فدراسیون اسکی در مورد ویژگی پیست اسکی بیجار می‌گوید: پیست اسکی نسار بیجار یکی از پیست‌های برتر کشور است که در آینده با تخصیص اعتبارات لازم و تکمیل امکانات رفاهی و زیربنایی می‌تواند میزبان مسابقات بین‌المللی اسکی باشد.

 با توجه به برفگیر بودن شهرستان بیجار در فصل زمستان و نیز احداث پیست اسکی چمن این شهرستان در سال‌های آینده مسابقات مختلف قهرمانی کشور و نیز بین‌المللی در دو بخش اسکی روی برف و چمن در این پیست و به میزبانی بیجار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که بودجه پیست بیجار از طریق اداره مسکن و شهرسازی تأمین می‌شود، ادامه داد: با سرمایه‌گذاری‌های به عمل آمده در پیست اسکی بیجار، بستر مناسبی برای فعالیت‌های رشته اسکی برای قهرمانان و جوانان این منطقه به وجود آمده که باید از این موقعیت به بهترین شکل استفاده کرد.

برای راه‌اندازی این پیست همکاری مناسبی بین هیات اسکی بیجار و اداره کل تربیت‌بدنی کردستان وجود دارد که این تعامل می‌تواند نقش ارزنده‌ای در پیشرفت این رشته در کردستان داشته باشد. 

 با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و این مورد که استاندار کردستان و فرماندار بیجار علاقمند به ورزش هستند، آینده این ورزش در این استان بسیار درخشان خواهد بود.

ساخت کمپ در پیست اسکی

اگر از علاقمندان به اسکی در کردستان هستید این نوید را به شما می‌دهیم که قرار است در پیست اسکی بیجار کمپ تخصصی راه‌اندازی شود.

مسعود شکرگزار، رئیس هیات اسکی استان کردستان در این ارتباط می‌گوید: این کمپ به‌منظور فراهم شدن مقدمات اسکان صحیح مراجعه‌کنندگان و تبدیل شدن پیست اسکی بیجار به پیست استاندارد و بین‌المللی اجرا می‌شود. در این راستا از سوی تربیت‌بدنی کردستان مراحل اجرایی آن آغاز شده است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و جدیت پیمانکار اجرای طرح در اسرع وقت به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: با تجهیز و راه‌اندازی مناسب امکانات در پیست اسکی بیجار باید با نهایت بهره‌برداری را از وجود پیست اسکی بیجار کند و زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را به کردستان و این شهرستان فراهم ساخت.

شکرگزار به استعداد ورزشکاران کردستانی در رشته اسکی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این رشته نوجوانان و جوانان کردستانی و به ویژه اسکی‌بازان بیجاری دارای توانایی‌های فراوانی هستند که درصورت توجه به آموزش آنها در آینده قهرمانان فراوانی را به ورزش اسکی کشور معرفی می‌کنند. 

 گسترش ورزش در جامعه می‌تواند به سالم‌سازی زمینه‌های روحی و روانی افراد جامعه و به ویژه افراد خانواده‌ها منجر شود که امیدواریم ساخت پیست اسکی بیجار بستر لازم را برای جذب بیشتر شهروندان و ورزش‌دوستان بیجاری به سوی ورزش مهیا کند.

همشهری استانها

کد خبر 92480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز