جمعه ۳ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

گروه علمی‌فرهنگی: چین در تلاش برای کاهش وابستگی خود به زغال سنگ برای تامین نیازهای روزافزون انرژی قصد دارد بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را در استان فقیر، اما آفتابی گانسو واقع در شمال غرب این کشور ایجاد کند.

خبرگزاری رویترز از پکن به نقل از خبرگزاری شین هوا گزارش داد، هزینه ساخت این طرح  ۱۰۰مگاواتی حدود ۶/۳میلیارد یوان ( ۷۶۶میلیون دلار) برآورد شده است و ساخت آن پنج سال به طول خواهد انجامید.

رشد اقتصاد چین  ۱۰درصد در سال است و زغال سنگ حدود  ۷۰درصد انرژی مصرفی این کشور را تامین می‌کند.

چین در تلاش برای کاهش آلودگی هوای این کشور که روز سه‌شنبه در پکن به سطح خطرناک رسید، سرمایه‌گذاری در طرح‌های انرژی در خارج از کشور و نیروگاه هسته‌ای را نیز افزایش داده است.

برنامه ریزان، شهر واحه دانهوانگ را برای ساخت این نیروگاه خورشیدی برگزیده‌اند.
شین هوا اعلام کرد در دونهوانگ با  ۳۱هزار و  ۲۰۰متر مربع مساحت، هر سال سه هزار و  ۳۶۲ساعت آفتاب می‌تابد و به عنوان منطقه مناسبی برای توسعه انرژی خورشیدی برگزیده شده است.

دسترسی آسان به انتقال برق و ارتباطات از دیگر مزایای این شهر است.

شین هوا ادعا کرد بزرگترین نیروگاه خورشیدی فعلی در جهان یک طرح پنج مگاواتی در لایپزیک آلمان است که  ۳۳هزار و 500   صفحه خورشیدی دارد.

با این وجود،  یک نیروگاه خورشیدی در آرنشتاین در نزدیکی ورتسبورگ آلمان بنابه گفته شرکت گرداننده آن یعنی اس‌ای جی سولاراستروم توان ۱۲ مگاواتی دارد.

کد خبر 9231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز