جمعه ۱۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای نفت در آغاز معاملات نفتیجمعه (9 مهر) به طور قابل توجهی کاهش یافت.

بهای نفت در آغاز معاملات نفتی روز جمعه (9 مهر) در پی نگرانی سرمایه‌گذاران بازار نفتی در خصوص میزان تقاضای این محصول در روزها و ماه‌های آینده و انتشار آمار و ارقام مربوط به افزایش شمار بیکاران آمریکایی، به طور قابل توجهی کاهش یافت.

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، در بازار معاملات نفتی نیویورک نایمکس، (Nymex) قیمت هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینتر مدییت، (نفت پایه آمریکا)، برای تحویل در ماه نوامبر با دو دلار وسی و شش سنت کاهش، به شصت و هشت دلار و چهل وشش سنت نسبت به پایان معاملات روز گذشته رسید.

این معاملات در داد و ستدهای حدود ساعت سیزده و پنج دقیقه به وقت گرینویچ انجام گرفت. کارشناسان مسائل مالی و نفتی بر این باورند که انتشار گزارش مربوط به نرخ بیکاری در آمریکا و نگرانی در این‌باره که میزان تقاضا برای نفت در روزها و ماه‌های آینده چگونه خواهد بود در این روند نزولی بهای نفت موثر بوده است.

فیل فیلن مدیر کل بنگاه اقتصادی بست ریسرچ در این باره می گوید آمار و ارقامی که درباره بیکاری در آمریکا منتشر شد مایوس کننده بوده است و این در حالی است که ادامه روند کاهش شاخص‌های اقتصادی نیز مزید بر علت شده است. نرخ بیکاری در آمریکا هم اکنون به نه و هشت دهم درصد رسیده است.

کد خبر 91794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز