همشهری‌آنلاین: دنیس لیختن اشتاین از استادان علوم ارتباطات دانشگاه آگسبورگ آلمان از برنامه این کشور برای یکسان سازی خدمات ارتباطی در سطح اروپا خبر داد و گفت:

 این همسانی در بر‌گیرنده برنامه‌ها و عرضه‌کنندگان این نوع خدمات می‌شود.

به گزارش مهر، دنیس لیختن اشتاین گفت: کشور آلمان به همراه کشورهای اسکاندیناوی و اتریش در زمینه توسعه تکنولوژی ارتباطات تقریبا پیشرفته‌تر از کشورهای دیگر اروپایی هستند. به طور مثال سال‌ها است که این کشورها در بخش ارتباطات تلفنی، اینترنت پرسرعت و در سال‌های اخیر در زمینه تلفن‌های همراه به صورت قراردادی کار می‌کنند و مشترکان می‌توانند با پرداخت ماهیانه مبلغ ثابت بدون محدودیت زمانی از خدمات تلفنی و اینترنتی بهره‌مند شوند. همچنین ارتباط با اینترنت جدا از محدویت مکانی که توسط تلفن همراه میسر می‌شود مرتب رو به پیشرفت و تکامل است. 

این استاد دانشگاه گفت: به طور کلی سال‌هاست که اتحادیه اروپا از علوم ارتباطات حمایت و برای نوآوری آن سرمایه‌گذاری می‌کند چون اروپا به این علوم به عنوان فنی که جای پیشرفت روز افزون دارد نگاه می‌کند. این توجه بالاخص پس از پیشرفت‌های بشر در زمینه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای قویتر شده است. در ضمن اتحادیه اروپا از جمله آلمان در تلاش است کشورها در این زمینه سیاست همسان و برابری در پیش بگیرند. 

وی گفت: با آنکه آلمان در امور اینترنتی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و دارد اما در زمینه تلویزیون‌های دیجیتالی بر خلاف آنچه که برنامه‌ریزی شده و مقرر بود تا سال 2010 میلادی تلویزیون‌ها تمام دیجیتالی شوند شاهد تغییرات ناچیزی هستیم. البته این امر تنها محدود به کشور ما نمی‌‌شود بلکه کشورهای دیگر اروپایی هم پیشرفت قابل توجهی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: با وجود رشد روز افزون کاربران اینترنتی هنوز نسل سالخورده و پیر ارتباط چندانی با تکنولوژی روز ندارند. این امر می تواند به دلیل عدم نیاز جدی و یا عدم علاقه آنها برای استفاده از فناوریهای روز باشد ولی نبود خدمات مناسب برای این نسل نیز مطرح است. به همین دلیل باید بیش از هر چیز ارائه کنندگان برنامه ها سعی کنند در این زمینه بیشتر فعالیت کنند تا این نسل نیز راغب شوند.

دنیس لیختن اشتاین گفت: یکی از برنامه‌های جامع آلمان پروژه IKT 2020 است که در زمینه تحقیقات در بخش تکنولوژی اطلاعاتی و اتباطاتی طراحی شده است. این برنامه در برگیرنده بخشهای IT، ارتباطات، راه و ترابری، انرژی، اقتصاد و ... است. کشور آلمان برای این برنامه 1.5 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کرده است.

استاد دانشگاه علوم ارتباطات دانشگاه آگسبورگ آلمان گفت: در حال حاضر موضوع مورد علاقه و توجه کشور آلمان دستیابی به شرایطی برای تحقق خدمات ارتباطاتی واحد و یکسان در سطح اروپا است. این همسانی هم در بر گیرنده مضامین و برنامه‌ها می‌شود و هم شامل عرضه کنندگان این نوع خدمات خواهد شد.

کد خبر 91733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز