گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از آغاز ارائه تسهیلات تشویقی در مناطق به‌منظور رونق ساخت‌و ساز خبر داد و گفت:

طی دستورالعملی، شهرداران مناطق 22گانه مکلف به ارائه تسهیلات تشویقی در راستای رونق ساخت‌وساز در شهر تهران شدند.هیربد معصومی با بیان این مطلب گفت: طی بخشنامه‌ای از همه شهرداران مناطق 22گانه تهران خواسته شده تا از این پس درچارچوب مجوز شورای اسلامی شهر، نسبت به ارائه تسهیلات تشویقی به مالکان اقدام کنند.

وی با اشاره به لایحه تصویب شده در شورای اسلامی شهر در این زمینه، افزود: به‌منظور تشویق بخش خصوصی و عمومی شهروندان تهرانی به فعالیت در امر ساخت و ساز و حمایت از رونق بازار زمین و مسکن در حوزه اقتصاد شهری، مصوبه‌ای ابلاغ شده که براساس آن به‌مدت یکسال به متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی، درصورت پرداخت نقدی عوارض مرتبط با صدور پروانه ساختمانی شامل عوارض زیربنا، تراکم، تغییرکاربری، پذیره، پیش آمدگی و حق تشرف، 25 درصد پاداش به‌عنوان جایزه خوش حسابی تعلق گیرد.

معصومی خاطرنشان کرد: بر این اساس همچنین وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، دستگاه‌ها، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی نیز از 50درصد جایزه خوش حسابی برخوردار می‌شوند.

پیش از این نیز علی محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران، ضمن تشریح این تسهیلات، استفاده از آن را محدود خواند و تاکید کرد: مهلت برخورداری از این تسهیلات به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

وی با بیان اینکه با این حمایت می‌توان امیدوار بود که ساخت‌وساز شهر تهران بعد از رکودی یکساله رونق دوباره یابد، افزود: با رونق بخش ساخت و ساز کشور بیش از 400 صنعت که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با این بخش در ارتباط هستند از رکود اقتصادی خارج خواهند شد.

پیش از این شهرداری تهران تسهیلات دیگری نیز برای وصول مطالبات خود در نظر گرفته و اعلام کرد. براساس این طرح و به‌منظور تشویق مؤدیان در پرداخت مانده بدهی خود به شهرداری تهران، افرادی نیز که تا پایان دی ماه امسال به‌صورت نقد عوارض خود را پرداخت کنند مشمول 20 درصد تخفیف جایزه خوش‌حسابی می‌شوند.

همچنین چنانچه مؤدیان، چک‌های برگشت‌خورده خود را پرداخت کنند نیز مشمول 20 درصد تخفیف خوش حسابی شهرداری در سال می‌شوند.این امتیازات درحالی اعلام می‌شود که به گفته مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت بر صدور پروانه‌های ساختمانی شهرداری تهران، در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های کلان برای ساخت مسکن با احتیاط و آهستگی معناداری انجام می‌شود.

کد خبر 91616

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز