مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۲
۰ نفر

سعید پیرمحموئی: آیا شما هم جزو آن دسته از شهروندانی هستید که آخر هفته‌ها همراه خانواده به بوستان‌هایی که در مجموعه اراضی عباس‌آباد قرار دارند، می‌روید؟

 آیا هنگام سفر به این بوستان‌ها شما هم مشکل جای پارک داشته‌اید؟ البته فعلا این مشکل وجود دارد ولی مدیرعامل شرکت  نوسازی اراضی عباس‌آباد اعلام کرد، به‌زودی 1024واحد پارکینگ جنب سازمان بنادر و کشتیرانی برای برطرف کردن این مشکل ساخته می‌شود تا از این لحاظ دیگر مشکلی احساس نشود.

 مهندس اتابکی در گپ‌وگفتی که با همشهری‌مسافر داشت به راه‌اندازی قسمت‌های جدیدتری نیز در این بوستان‌ها اشاره کرد.  

 پایتخت‌نشینان مدتی است برای استراحت و تمدداعصاب محیطی آرام و البته زیبا را در اختیار دارند و اگر از شهروندان تهرانی بپرسید بهترین انتخاب‌ها برای استراحت آخر هفته چیست، حتما بوستان‌های ارضی عباس‌آباد جزو اولین پیشنهادهایی است که شهروندان بیان می‌کنند. اگر زیبایی و متفاوت بودن را وجه‌تمایزی برای بوستان‌های اراضی عباس‌آباد بدانیم، اما یک مشکل بزرگ هم باید برای بوستان‌های این اراضی قایل بود.

 مشکلی به نام کمبود جای پارک. مشکلی که حتی وقتی از مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد هم درباره‌اش پرسیدیم، آن را تایید کرد: «وقتی بوستان آب و آتش و بنادر و کشتیرانی ساخته شدند، به سرعت افتتاح شدند که البته به شدت هم مورد استقبال شهروندان قرار گرفتند،

اما در همان ابتدا با مشکلی به نام پارکینگ مواجه شدیم و خودمان هم آن را قبول داریم»، اما این مشکل این‌بار خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و مسئولان مربوطه به فکر ایجاد فضاهایی برای رفع این مشکل افتادند.

مهندس بهنام اتابکی وعده داد به‌زودی مشکل کمبود پارکینگ‌های این بوستان برطرف خواهد شد. مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد در گفت‌وگو با همشهری‌مسافر گفت: «‌تعدادی پارکینگ احداث شده، اما این تعداد کافی نیست و به‌زودی مشکل پارکینگ‌های اراضی عباس‌آباد به طور کامل حل  خواهد شد».

  • آیا پیش‌بینی چنین استقبالی از سوی شهروندان تهرانی برای بوستان‌های اراضی عباس‌آباد را داشتید؟

پایتخت به چنین فضایی احتیاج داشت و دقیقا این احساس نیاز باعث شد که ما سریعا بوستان آب و آتش و سایر بوستان‌های این اراضی را افتتاح کنیم. البته ابتدا فکر نمی‌کردیم چنین استقبالی از این بوستان‌ها بشود! ولی بعد از مدتی متوجه شدیم که این بوستان‌ها به‌شدت مورد علاقه شهروندان قرار گرفته است. این استقبال شدید مشکلی به نام جای پارک را به‌وجود آورد. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که باید خدمات جانبی خاص را هم ارتقا دهیم.

  •  یعنی از ابتدا محیطی را برای پارکینگ در نظر نگرفته نبودید؟

نقشه اراضی عباس‌آباد کامل است و برای تمام این موارد مانند پارکینگ جایی در نظر گرفته شده، اما این موضوع مستلزم افتتاح کامل بوستان‌های اراضی است، چون این محل هنوز به طور کامل افتتاح نشده است. قبلا هم گفتم چون بوستان آب و آتش زود افتتاح شد و از طرفی استقبال شهروندان نیز کاملا بی‌نظیر بود، با مشکلی به نام کمبود جای پارک مواجه شدیم.

  •  یعنی در حال‌حاضر با توجه به استقبالی که انجام شده هیچ جایی برای پارک وجود ندارد؟

چرا،فعلا پارکینگ‌های این مجموعه برای پارک 500دستگاه خودرو جادارد که البته این پارکینگ‌ها رو باز هستند.

  •  آیا برای ساخت پارکینگ‌های بیشتر برنامه‌ای دارید؟

قطعا. این موضوع را بارها اعلام کرده‌ایم که به‌زودی مشکل فضای پارکینگ برای شهروندانی که وارد مجموعه می‌شوند، حل خواهد شد.

  •  یعنی  آینده نزدیک ، قرار است برای چه تعداد خودرو پارکینگ ساخته شود؟

برای ساخت پارکینگ اصطلاح واحد به کار گرفته می‌شود و به‌زودی نیز قرار است 1024واحد پارکینگ برای این بوستان‌ها ساخته شود.

  •  به نظر شما این تعداد پارکینگ برای بوستان‌های اراضی عباس‌آباد که بازدیدکنندگان بیشماری دارد، کافی است؟

بوستان‌های اراضی عباس‌آباد در روزهای عادی 30 تا 50هزار نفر و در روزهای آخر هفته نیز حدود 80 تا 100هزار را پذیراست که حدود 60 تا 70درصد این تعداد از بازدیدکنندگان با ماشین‌های شخصی خود وارد مجموعه اراضی می‌شوند و سایر افراد نیز با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس خودشان را به این بوستان‌ها می‌رسانند که در حال حاضر با توجه به کمبود زمانی که ما داریم این تعداد تقریبا راضی‌کننده به نظر می‌رسد، اما قطعا باید باز هم پارکینگ ساخته شود.

  •  این پارکینگ‌ها در چه محدوده‌ای ساخته خواهد شد؟

مجموعه 1024واحدی پارکینگ‌های موردنظر جنب سازمان بنادر و کشتیرانی ساخته می‌شود که البته در 2قسمت قرار خواهند گرفت تا تمام خودروها به یک قسمت هجوم نیاورند.

  •  گفتید هنوز تمام بوستان‌های موردنظر در طرح اراضی عباس‌آباد افتتاح نشده و قطعا بعد از افتتاح کامل تعداد مراجعه‌کنندگان بیشتر هم خواهد. برای آن زمان چه برنامه‌هایی دارید که بازهم مشکل پارکینگ به‌وجود نیاید؟

اگر هنگام تردد در بزرگراه شهیدهمت خوب به اطراف‌تان نگاه کرده باشید، حتما متوجه یک پل شده‌اید که در حال ساخت است که درست از وسط اراضی عباس‌آباد گذر می‌کند. این پل 2بوستان نوروز و منظومه شمسی را به هم متصل می‌کند که اتصال این 2بوستان یعنی چندین و چند برابر شدن تعداد بازدیدکنندگان و براساس برآوردها برای آن زمان حدود 3150واحد پارکینگ احتیاج خواهیم داشت.

  •  آیا تا آن زمان به این تعداد پارکینگ خواهیم رسید؟

رایزنی با بخش خصوصی برای ساخت این پارکینگ‌ها در حال انجام است و قطعا اجازه نخواهیم داد شهروندانی که برای گذراندن اوقات‌فراغت خود به این بوستان‌ها می‌آیند، مشکلی به نام جای پارک را احساس کنند. تا آن زمان تمام امکانات رفاهی جنبی بوستان‌ها نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

  •  یعنی اقدامات تکمیلی دیگری هم برای این بوستان‌ها در نظر دارید؟

به‌زودی یک رستوران دریایی نیز در این بوستان‌ها راه‌اندازی می‌شود که آن هم در اختیار بخش خصوصی و متخصص قرار گرفته و توسط بخش خارجی انجام خواهد شد.

  •  شما در این گفت‌وگو از لفظ آینده‌ای نزدیک برای حل شدن مشکل پارکینگ‌ها استفاده کردید، آیا می‌توانید تاریخ دقیقی برای احداث پارکینگ‌ها اعلام کنید؟

باید سرمایه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده تامین شود. اگر این سرمایه تامین شود کمتر از 6ماه آینده تمام پارکینگ‌ها راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

  •  کامل شدن پارکینگ‌های مجموعه اراضی عباس‌آباد چه هزینه‌ای خواهد داشت؟

هرکدام از این پارکینگ‌ها 16 الی 20میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که در پروسه‌ای 36ماهه پارکینگ‌های کل بوستان‌ها و اراضی به بهره‌برداری می‌رسند.

  •  در حال حاضر برای چه تعداد از مراجعه‌کنندگان به بوستان‌های آب و آتش و سایر مراکزی که افتتاح شده‌اند جای پارک وجود دارد؟

فعلا حدودا برای 500دستگاه خودرو جای پارک وجود دارد  یعنی  می‌توان گفت 40درصد از مراجعه‌کنندگان جای پارک دارند.

همشهری مسافر

کد خبر 91481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز