همشهری آنلاین: چهارمین مجمع عمومی سازمان شهرهای آسیا - اقیانوس آرام از 5 تا 8 مهر در مالزی برگزار می‌شود

و قرار است به موضوع تغییرات زیست محیطی و گردشگری بپردازد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران به نقل از میونگ جو دبیر کل سازمان شهرهای آسیا - اقیانوس آرام گفت در بیانیه پایانی این نشست مسائل مهمی چون کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و طرح هتل‌های سبز یا سازگار با محیط زیست که از کاهش مصرف انرژی و آب حمایت می‌کند مطرح خواهد شد.

وی در مصاحبه‌ای خبری افزود ما همچنین قصد داریم به ارایه برنامه‌های آموزشی به منظور ایجاد آگاهی در صنعت گردشگری بپردازیم که در بیانیه به آن پرداخته خواهد شد و مقدمه‌ای خواهد بود تا نهادهای شهری برای مقابله با تغییرات جوی اقداماتی اتخاذ کنند.

مجمع عمومی سازمان شهرهای آسیا - اقیانوس آرام که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود درباره موضوعات کاربردی سازمان تصمیم خواهد گرفت.

امسال این نشست در کوتا کینابالو برگزار می‌شود و قرار است دویست هیئت از 64 شهر و 39 عضو صنعتی در آن شرکت می‌کنند.

میونگ جو افزود سازمان شهرهای آسیا - اقیانوس آرام تصمیم گرفته است بر موضوع تغییرات جوی به عنوان عاملی موثر بر صنعت گردشگری متمرکز شود.

وی همچنین بر ضرورت بررسی چگونگی مبارزه این سازمان با بحران‌های فراگیر تاکید کرد.

داتوک سری تانگکو زین العال رئیس هیئت مدیره شرکت گردشگری صباح مالزی گفت گردشگری سبز مسیری است که مالزی می‌تواند در پیش بگیرد تا بتواند با دیگر مقاصد گردشگری بین‌المللی رقابت کند.

وی افزود به این منظور ما باید به گردشگری پایدار روی بیاوریم. ما باید دلایلی را برای گردشگران ارایه کنیم تا مالزی را به عنوان مقصد انتخاب کنند. 

کد خبر 91396

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز