همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون ارائه خدمات اورژانس اجتماعی در 100 شهر کشور انجام می گیرد که تا پایان امسال به170 شهر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر،سیدحسن موسوی بعداز ظهر شنبه در نخستین کارگاه آموزشی مهارتهای مذاکره حضوری و کلامی استان مرکزی در اراک افزود: استقرار اورژانسهای اجتماعی در شهرهای کشور توانسته تا حد زیادی از روند رشد آسیبهای مختلف جامعه بکاهد.

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از انحرافات اخلاقی مرتبط و ناشی از عدم استفاده درست از وسایل ارتباطی مانند تلفن همراه و ‌اینترنت است.

وی با بیان اینکه این امر پیدیده نوظهور است، خاطرنشان کرد: تهیه شناسنامه اجتماعی در هر شهر و استان کشور از مهمترین اولویت‌های کاری دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور برای مقابله با آسیبهای اجتماعی است.

موسوی مقابله با آسیبهای باز پدید مثل دختران فراری، اعتیاد، کودک‌آزاری و آسیب‌های نوپدید و ارائه راهکارهای موثر در زمینه مقابله با این آسیبها در دستور کار این دفتر اعلام کرد و گفت: جشنواره ایده‌های اجتماعی تا پایان امسال در سه استان خراسان رضوی، اصفهان و گلستان به عنوان استانهای پایلوت برگزار می شود.

وی بیان کرد: استفاده از ایده‌های اجتماعی به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی و شناسایی راهکارهای مشخص و ارجاع آن راهکارها به بهزیستی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

موسوی مهمترین فعالیت و اقدام سازمان بهزیستی کشور طی یک سال گذشته را استقرار اوراژنس اجتماعی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: با استقرار این اورژانس بسیاری از آسیبهای اجتماعی کاهش و نتایج خوبی در زمینه برخی از این آسیبها حاصل شده است.

کد خبر 91231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز