مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳ مهر ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین - ندا شریف: مترو لندن از سال ۱۸۶۳ فعالیت خود را آغاز کرده است

london metro

مترو لندن قدیمی‌ترین، طولانی‌ترین و گران‌قیمت‌ترین شبکه حمل‌ونقل زیرزمینی در دنیاست که از سال 1863 تا کنون فعالیت داشته است.

اولین خط برقی لندن پایتخت انگلیس در سال 1890 شروع به کار کرد. بیش از 3 میلیون سفر در روز و 1 میلیارد سفر در سال از طریق شبکه مترو انجام می شود.

طولانی‌ترین سیستم مترو دارای 11 خط مرتبط، 500 قطار و 275 ایستگاه است که 244 مایل از خیابان‌های لندن را در زیر‌زمین طی و هر سال 1.1 میلیارد نفر را جابه جا می‌کند.

شلوغ‌ترین ایستگاه واترلو است که به 46.000 نفر در شلوغ‌ترین ساعات صبح خدمات ارائه می‌دهد.

در مترو لندن 412 پله برقی و 112 آسانسور فعال است.

مترو زیرگذر مناطق مرکزی و بیشتر مناطق حومه را تا شمال رودخانه تایمز پوشش می‌دهد در حالی که تردد تا جنوب رودخانه به ‌وسیله شبکه گران‌قیمت روگذر است.

مترو دوکلند، دومین سیستم مترو با واگن‌های کوچک‌ و سبک‌تر است که در سال 1987 افتتاح شد و شرق لندن و گرینویچ را به دو طرف رودخانه تایمز ارتباط می دهد.

قطارهای پر سرعت یورواستار، سنت پانکراس اینترنشنال را به لیل و پاریس در فرانسه و بروکسل در بلژیک متصل می‌کند. زمان سفر به پاریس 2:15 دقیقه و به بروکسل 1:51 دقیقه است. به این ترتیب با قطارهای پرسرعت و از طریق تونل زیردریایی که به تازگی تکمیل شده است، لندن به قاره اروپا از هر زمان دیگر نزدیک‌تر می‌شود.

www.wikipedia.org

کد خبر 90964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز