علی کهن‌نسب: پس از ناکامی باشگاه رئال مادرید در رقابت‌های فصل گذشته لالیگای اسپانیا و رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا «فلورنتینو پرز»، رئیس باشگاه رئال مادرید، با به خدمت گرفتن ستاره‌های بزرگ فوتبال همه نگاه‌ها را به باشگاهی جلب کرد

که سال‌هاست به دلیل حضور ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان لقب «کهکشانی‌ها» را به خود اختصاص داده است. ولی افول این تیم در دو، سه سال اخیر و پیشرفت بارسلونا، رقیب دیرینه این باشگاه باعث شد «فلورنتینو پرز» به عنوان سکان‌دار باشگاه، چاره کار را در جذب ستارگان بزرگی چون «کریستیانو رونالدو» مهاجم پرتغالی باشگاه منچستر یونایتد، «کریم بنزما» ستاره فرانسوی باشگاه لیون، «کاکا» ستاره برزیلی باشگاه میلان ایتالیا، «ژابی‌آلونسو» ستاره اسپانیایی لیورپول و... ببیند. در کنار این ستاره‌ها می‌توان از جذب بازیکنان بزرگ دیگری چون «گرازو»، «گارای»، «البیول» و «آربلوا» یاد کرد و این که در مجموع این تیم در فصل اخیر 254 میلیون یورو(366 میلیارد تومان) بابت خرید بازیکنان جدید هزینه کرده است.البته ولخرجی‌های «پرز» به‌خصوص در زمینه جذب بازیکن با انتقادات بسیاری همراه شد. و حتی «لاپورتا» همتای او در باشگاه بارسلونا در انتقاد از او گفت: «پرز از بانک پول قرض گرفته و به زودی شکست مالی شدیدی می‌خورد.» ولی اتفاقات یکی،دو هفته اخیر نشان می‌دهد که «پرز» چندان بدون فکر اقدام به جذب بازیکن و هزینه‌های هنگفت نکرده است.

توتی، کاپیتان آ. ث.رم و رائول، کاپیتان رئال مادرید

کریستیانو ‌رونالدو، گران قیمت ترین مهاجم دنیا

باشگاه رئال مادرید پس از جذب این ستارگان در همین هفته‌های اول لیگ از درآمد‌های تبلیغاتی  بازیکنان و فروش پیراهن‌ ستارگان جدید پول زیادی کسب کرده است و البته «پرز» با فروش بازیکنانی چون «روبن»، «هونته‌لار»، «اشنایدر»، «نگردو»، «گارسیا»، «ساویولا»، «پارخو»، «بوئنو»، «تورس»، «هاینزه»، «سالگادو» و تعدادی دیگر از بازیکنان مازاد خود توانست 90میلیون یورو(130 میلیارد تومان) از هزینه366 میلیارد تومانی خود را جبران کند.
البته در کنار خرید ستارگان در این فصل، پرز اقدامات بسیاری را برای احیای باشگاه انجام داده است. مدیرعامل باشگاه رئال چندی قبل یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های اروپا را در شمال پایتخت اسپانیا افتتاح کرد؛ شهر بازی زیبایی که گفته می‌شود در دو سال گذشته 110 میلیون یورو(158 میلیارد تومان) هزینه برای باشگاه داشته است ولی از این پس طبق نظرکارشناسان سالانه 40 میلیون یورو(57 میلیارد و006 میلیون تومان ) برای باشگاه سود خواهد داشت. رئیس باشگاه  همچنین با دو میلیون یورو (2 میلیارد و008 میلیون تومان) سیستم صوتی و تصویری ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را ترمیم و مجهز به امکانات روز دنیا کرد؛ و پس از آن حق پخش تلویزیونی را به چهار شبکه ورزشی بین‌المللی فروخت و در مجموع
415 میلیون یورو(598 میلیارد تومان) سود خالص به دست آورد. این در حالی است که باشگاه برای فیلم‌برداری از جایگاه ویژه و رخت‌کن تیم، پول جداگانه‌ای دریافت خواهد کرد.پرز مدیر باتجربه باشگاه به جز اینها برنامه‌های بلندپروازانه زیادی چون احداث ورزشگاهی جدید ومنحصر به فرد در مادرید در سر دارد.

پرز از وضعیت ستارگان تیم  نیز غافل نیست. حضور ستارگان بزرگ در این تیم و حواشی‌ای که می‌تواند برای باشگاه ایجاد شود،از نگرانی های هواداران رئال وکارشناسان بوده است. به همین دلیل پرز کتابچه‌ای به عنوان منشور اخلاقی تدوین  کرده و در اختیار بازیکنان قرارداده است که راه هر گونه نافرمانی و بداخلاقی و ایجاد حاشیه در تیم را می‌بندد. شاید اکنون تنها دغدغه پرز نتیجه نگرفتن این تیم با وجود حضور ستارگان بزرگ فوتبال باشد؛ شاید این تنها پاشنه آشیل و نقطه ضعف باشگاه باشد که می‌تواند برنامه‌های پرز را به عنوان یک مدیر با تجربه و خوش‌فکر تحت‌الشعاع خود قرار دهد!

کد خبر 90926

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز